Την καταγραφή των κενών και των πλεονασμάτων των εκπαιδευτικών ζητά με έγγραφό του το υπουργείο Παιδείας προκειμένου η διεύθυνση προσωπικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να προβεί στη σύνταξη των πινάκων κενών οργανικών θέσεων ανά περιοχή μετάθεσης, ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία των μεταθέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Μάλιστα το υπουργείο ζητά να αποτυπωθούν σωστά τα οργανικά κενά και πλεονάσματα εκπαιδευτικού προσωπικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με στόχο πάντοτε την ορθολογική διαχείριση του προσωπικού και την αποφυγή πλεονασμάτων ή ελλειμμάτων στις περιοχές μετάθεσης.
Στο έγγραφο αναφέρεται ότι οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης αφού λάβουν υπόψη τα δηλωθέντα στοιχεία, θα καταχωρίσουν την εκτίμησή τους στην αντίστοιχη στήλη στο ηλεκτρονικό σύστημα e-DataCenter, έως 4 Ιουλίου, ημέρα Παρασκευή. Δεδομένου ότι απαιτούνται και κάποιες μέρες για την επεξεργασία των στοιχείων γίνεται αντιληπτό ότι οι μεταθέσεις αναμένεται να ανακοινωθούν μετά τις 7 Ιουλίου, ενώ θυμίζουμε ότι ο προγραμματισμός προβλέπει ολοκλήρωση της διαδικασίας έως τις 15 Ιουλίου.
Οι διευθυντές καλούνται να συμπληρώσουν στοιχεία για τον αριθμό των μαθητών, των ωρών διδασκαλίας, των τμημάτων και των εκπαιδευτικών. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το έγγραφο δεν θα υπολογιστούν στον αριθμό των εκπαιδευτικών οι ακόλουθοι εκπαιδευτικοί:
– Οι εκπαιδευτικοί που δεν ανήκουν οργανικά στη σχολική αυτή μονάδα και υπηρετούν σε αυτή ως διευθυντές.
– Οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν οργανικά σε μουσικά, καλλιτεχνικά και διαπολιτισμικά σχολεία.
– Όσοι έχουν τοποθετηθεί σε πειραματικά σχολεία.
– Στους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς δεν θα υπολογιστούν οι εκπαιδευτικοί που θα αποχωρήσουν αυτοδίκαια από την υπηρεσία μέχρι 31 Αυγούστου 2014.
– Όσοι εκπαιδευτικοί υπέβαλαν αίτηση παραίτησης.
– Δεν θα υπολογιστούν όσοι εκπαιδευτικοί μετατάχθηκαν είτε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, είτε σε θέση διοικητικού προσωπικού.
Θυμίζουμε ότι για τις Β αναθέσεις μαθημάτων ισχύει το όριο των 10 ωρών. Συγκεκριμένα το ΦΕΚ 654/2012 ορίζει ότι με τα μαθήματα πρώτης ανάθεσης οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα δεύτερης ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο ή καλύπτουν εκπαιδευτικές ανάγκες.
Όταν ένας εκπαιδευτικός διδάσκει μαθήματα δεύτερης ανάθεσης, είτε από τη βασική του ειδικότητα είτε από τη δεύτερη ειδικότητα που του έχει αποδοθεί, οι ώρες των μαθημάτων δεύτερης ανάθεσης δεν πρέπει να υπερβαίνουν το όριο των δέκα (10) διδακτικών ωρών.
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και ύστερα από απόφαση το ΠΥΣΔΕ δύναται να αυξηθεί το ανωτέρω όριο, εφόσον δεν υπάρχει εκπαιδευτικός που πρέπει να καλύψει το υποχρεωτικό του ωράριο με μαθήματα πρώτης ανάθεσης.
Όσον αφορά τα κενά για τα μαθήματα που διδάσκονται σε πρώτη ανάθεση από εκπαιδευτικούς περισσότερων του ενός κλάδων (π.χ. των κλάδων ΠΕ10 και ΠΕ13, των κλάδων ΠΕ12, ΠΕ14, ΠΕ17, κ.ά), κατανέμονται ισομερώς σε όλους τους κλάδους. Σε περίπτωση που τα κενά δεν είναι ακέραιο πολλαπλάσιο του αριθμού των κλάδων, τότε η ισομερής κατανομή θα επιτυγχάνεται σε περισσότερα από ένα έτη. Η επιμέρους κατανομή σε ειδικότητες ενός κλάδου θα γίνεται με βάση την ικανοποίηση των εκάστοτε εκπαιδευτικών αναγκών. Σε κάθε περίπτωση, με ευθύνη του διευθυντή εκπαίδευσης θα πρέπει να κατανέμονται τα εν λόγω κενά με γνώμονα την ορθή διαχείριση του διαθέσιμου εκπαιδευτικού προσωπικού.