Για την αναγκαιότητα της εις βάθους εξέτασης ολόκληρου του τοπίου των ΑΕΙ ΤΕΙ και της γεωγραφικής τους κατανομής επεσήμανε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς κατά την τοποθέτησή του σε απάντηση για τη μεταφορά των Πανεπιστημιακών Τμημάτων του Αγρινίου στην Πάτρα.
Ο Αριστείδης Μπαλτάς ανέφερε μεταξύ των άλλων ότι ο χάρτης της ανώτατης παιδείας στη χώρα μας είναι εξαιρετικά μπερδεμένος. Μπερδεύτηκε επιπλέον με το Σχέδιο ΑΘΗΝΑ, φτιάχτηκαν αδικίες όλων των ειδών, συγχωνεύτηκαν τμήματα που δεν έπρεπε να συγχωνευθούν, αποσυνδέθηκαν τμήματα που δεν έπρεπε να αποσυνδεθούν κ.ο.κ.
Τα κριτήρια για τη διαμόρφωση του νέου τοπίου οφείλουν να είναι σύνθετα και ακαδημαϊκά και τοπικής κοινωνίας και όρων ζωής ενός πανεπιστημιακού τμήματος σε κάποιον τόπο κ.ο.κ. «Αυτά είναι ζητήματα που θα μας απασχολήσουν συστηματικά απ’ την στιγμή που αρχίζουμε –και ήδη αρχίσαμε να εξετάζουμε- το νέο νομοθετικό πλαίσιο που θέλουμε για την ανώτατη εκπαίδευση» δήλωσε ο υπουργός Παιδείας.
Στη δευτερολογία του ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε για ακόμη μια φορά στο χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, λέγοντας «πως θέλουμε, όπως είπα, να ξαναδούμε συνολικά το χάρτη, να λάβουμε υπόψη μας και θέματα που αφορούν επιστημονική συγκρότηση και θέματα που αφορούν δυνατότητα επιστημονικής ανάπτυξης και τις ανάγκες παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας και προφανώς, τις τοπικές κοινωνίες και τις ιδιαιτερότητες της καθεμιάς, σε ένα πλαίσιο παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας. Σε αυτό το πλαίσιο θέλουμε να αποφύγουμε, επίσης, εντάσεις μεταξύ τοπικών κοινωνιών που καθεμιά θέλει να υπερασπίζεται το δικό της μέρος, δικαίως, ενάντια σε ένα άλλο μέρος και όχι και τα δύο μέρη υπέρ του γενικού καλού. Με αυτό το τελευταίο κριτήριο θέλουμε να ξαναδούμε τον όλο χάρτη».
Όσον αφορά τη μεταφορά των Τμημάτων του Αγρινίου στην Πάτρα, θέμα που τέθηκε από τον βουλευτή Δημήτριο Κωνσταντόπουλου ο Αριστείδης Μπαλτάς δήλωσε πως σε σχέση με το Αγρίνιο και την Πάτρα, είχαμε έρθει επανειλημμένα σε επαφή με την κυρία Πρύτανη και την είχαμε παρακαλέσει να μην προχωρήσει σε τέτοιες αποφάσεις, δεδομένου ότι τις θεωρήσαμε βιαστικές, χωρίς να λαμβάνουν υπ’ όψιν τα σύνθετα κριτήρια που πρέπει να πρυτανεύουν στη διαδικασία αναμόρφωσης του χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης. Προχώρησε όπως προχώρησε»
Ο υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι «διαφωνούμε με την απόφαση αυτή και δεν σκοπεύουμε να την επικυρώσουμε ως Υπουργείο Παιδείας, μολονότι σεβόμαστε, βεβαίως, την αυτοτέλεια των Ιδρυμάτων και τις αποφάσεις της Συγκλήτου. Και δεν σκοπεύουμε να την επικυρώσουμε, ακριβώς γιατί το όλο πρόβλημα των Τμημάτων του Αγρινίου είναι σημαντικό. Ήρθαμε σε επαφή και με τους φοιτητές και με τους φορείς των Τμημάτων αυτών. Τα επιχειρήματά τους είναι ισχυρά».
Καλόγηρος Βασίλειος