Στην 4Net, κατανοούμε ότι μία επαγγελματική ιστοσελίδα είναι συχνά το πρώτο σημείο επαφής μεταξύ μιας επιχείρησης και των πιθανών πελατών της. Γι’ αυτό εργαζόμαστε ακούραστα για να διασφαλίσουμε ότι κάθε ιστοσελίδα που δημιουργούμε είναι όχι μόνο όμορφη εμφανισιακά αλλά και σωστά δομημένη γεγονός την βοηθάει στη μετέπειτα διαδικασία του ψηφιακού μάρκετινγκ (digital marketing). Τι είναι όμως το ψηφιακό μάρκετινκ και πώς χρησιμεύει στην ανάπτυξη της επιχείρησης;
Τι είναι το ψηφιακό μάρκετινκ και ποιές πρακτικές περιλαμβάνει;
Για να ελκύσουμε δυνητικούς πελάτες στην ιστοσελίδα, θα πρέπει να την προωθήσουμε μέσω διαδικασιών και πρακτικών χρησιμοποιώντας ψηφιακές τεχνολογίες στο διαδίκτυο όπως οι μηχανές αναζήτησης (κυρίως την Google), τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, Instagram κα.), οι κινητές συσκευές, το email και άλλες ψηφιακές πλατφόρμες.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ περιλαμβάνει μια σειρά από τεχνικές και στρατηγικές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι επιχειρήσεις για να προσεγγίσουν το κοινό τους και να αλληλεπιδράσουν μαζί τους.
Οι βασικότερες αυτές τεχνικές είναι:
Βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης (SEO): Η διαδικασία βελτιστοποίησης ενός ιστότοπου και του περιεχομένου του για τη βελτίωση της προβολής και της κατάταξής του στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης.
Διαφήμιση πληρωμής ανά κλικ (PPC): Το PPC Είναι ένα μοντέλο διαφήμισης στο οποίο οι επιχειρήσεις πληρώνουν κάθε φορά που ένας χρήστης κάνει κλικ στη διαφήμισή τους, συνήθως σε σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (Google) ή πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης: Η πρακτική της χρήσης πλατφορμών κοινωνικών μέσων όπως το Facebook, το Instagram, το Twitter για την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών και την αλληλεπίδραση με τους πελάτες.
Μάρκετινγκ περιεχομένου: Η δημιουργία και διανομή πολύτιμου, ενημερωτικού και ελκυστικού περιεχομένου (όπως αναρτήσεις ιστολογίου, άρθρα, βίντεο και γραφήματα) για την προσέλκυση και τη διατήρηση ενός σαφώς καθορισμένου κοινού.
Email marketing: Η χρήση του email για την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών και τη δημιουργία σχέσεων με τους πελάτες.
Affiliate marketing: Ένα μοντέλο μάρκετινγκ στο οποίο οι επιχειρήσεις πληρώνουν συνεργάτες (συνήθως άλλους ιστότοπους ή άτομα) για να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους και να κερδίσουν μια προμήθεια για κάθε πώληση ή δυνητικό πελάτη που δημιουργείται.
Influencer marketing: Η πρακτική της συνεργασίας με άτομα με επιρροή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή άλλες πλατφόρμες για την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών.
Ποιες μορφές ψηφιακού μάρκετινγκ να προτιμήσετε και γιατί;
Οι μορφές ψηφιακού μάρκετινγκ που πρέπει να προτιμάτε εξαρτώνται από τους συγκεκριμένους επιχειρηματικούς σας στόχους, το κοινό που στοχεύετε, τον προϋπολογισμό (budget) και τους πόρους σας. Ακολουθούν ορισμένοι παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν αποφασίζετε ποιες μορφές ψηφιακού μάρκετινγκ να δώσετε προτεραιότητα:
Tο κοινό που στοχεύετε: Σκεφτείτε πού περνά το χρόνο του στο διαδίκτυο και με ποια κανάλια είναι πιο πιθανό να αλληλεπιδράσει. Για παράδειγμα, εάν το κοινό-στόχος σας είναι ενεργό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να είναι μια καλή επιλογή για εσάς.
Προϋπολογισμός: Σκεφτείτε πόσο προϋπολογισμό έχετε διαθέσιμο για το ψηφιακό μάρκετινγκ και ποια κανάλια είναι πιο οικονομικά για εσάς. Για παράδειγμα, το μάρκετινγκ μέσω email και το μάρκετινγκ περιεχομένου μπορεί να είναι πιο οικονομικά από την επί πληρωμή διαφήμιση PPC.
Ανθρώπινοι πόροι: Εξετάστε τους ανθρώπινους πόρους που έχετε στη διάθεσή σας για να δημιουργήσετε και να εφαρμόσετε τις στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ. Για παράδειγμα, εάν έχετε μια ισχυρή ομάδα δημιουργών περιεχομένου, το μάρκετινγκ περιεχομένου μπορεί να είναι μια καλή επιλογή για εσάς.
Επιχειρηματικοί στόχοι: Εξετάστε τους γενικούς επιχειρηματικούς σας στόχους και ποιες μορφές ψηφιακού μάρκετινγκ είναι πιο πιθανό να σας βοηθήσουν να επιτύχετε αυτούς τους στόχους. Για παράδειγμα, εάν ο στόχος σας είναι να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας, το social media marketing και το influencer marketing μπορεί να είναι καλές επιλογές.
Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η πειραματιστική προσέγγιση είναι σημαντική στο digital marketing για να κατανοήσετε τι δουλεύει και τι όχι στην επιχείρησή σας. Ο κόσμος του digital marketing αλλάζει συνεχώς και οι τάσεις μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τον στόχο σας, το κοινό σας και την αγορά.
Πειραματιστείτε με διαφορετικές καμπάνιες διαφήμισης στο google, στα social media, το email marketing, την αναζήτηση και την προώθηση του περιεχομένου σας σε διάφορες πλατφόρμες. Αξιολογείστε τα αποτελέσματα και τις μετρήσεις σας, όπως οι προβολές, οι επισκέψεις, οι κλικ, οι μετατροπές και οι πωλήσεις. Με βάση τα αποτελέσματα, μπορείτε να προσαρμόσετε τις καμπάνιες σας για να βελτιώσετε την απόδοσή τους και να επιτύχετε καλύτερα αποτελέσματα στην αγορά σας.
Επίσης, είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τους ανταγωνιστές σας και τις τάσεις της αγοράς για να μπορείτε να προσαρμόζετε τη στρατηγική σας σε ανταγωνιστικές πρακτικές και νέες εξελίξεις.
Γενικότερα οι πιο αποτελεσματικές στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ είναι αυτές που είναι προσαρμοσμένες στις συγκεκριμένες επιχειρηματικές ανάγκες και στόχους σας. Είναι σημαντικό να έχετε σαφή κατανόηση του κοινού στοχεύετε, του προϋπολογισμού, των πόρων και των στόχων σας πριν αποφασίσετε ποιες μορφές ψηφιακού μάρκετινγκ θα δώσετε προτεραιότητα. Μπορεί επίσης να θέλετε να εξετάσετε το ενδεχόμενο συνεργασίας με μια εταιρεία ψηφιακού μάρκετινγκ όπως την 4Net που μπορεί να σας βοηθήσει να αναπτύξετε και να εκτελέσετε μια ολοκληρωμένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ.