Πηγή αντιδράσεων είναι στην Πάτρα η παράσταση μπαλέτου, «Μότσαρτ», που αυτή την περίοδο ανεβαίνει στο «Θέατρο Απόλλων» κατ’ αποκλειστικότητα για μαθητές σχολείων από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.
Οι ενστάσεις των γονέων, αλλά και των σχολείων επικεντρώνονται στην επιλογή μιας γυναίκας για να παίξει τον διάσημο μουσικό, αλλά και στο ότι… παντρεύεται και φιλά μια άλλη γυναίκα, ενώ ανταλλάσσουν όρκους αιώνιας πίστης και αγάπης, σύμφωνα με την ιστοσελίδα pelop.gr.
Ορισμένοι διευθυντές σχολείων της Πάτρας αποφάσισαν να μην στείλουν τους μαθητές που φοιτούν στις μονάδες τους να παρακολουθήσουν την παράσταση, έπειτα από τα οργισμένα παράπονα γονέων. Η ίδια πηγή αναφέρει πως και στις τάξεις των εκπαιδευτικών υπάρχουν ενστάσεις για την επιλογή ανάθεσης ανδρικού ρόλου σε γυναίκα.
«Τι να πούμε σε παιδιά ηλικίας 6 και 8 ετών;»
Όπως υπογράμμισε διευθυντής που διατήρησε την ανωνυμία του: «Μας τηλεφωνούν μαμάδες και μας ρωτούν με αγωνία και ενόχληση, τι θα πρέπει να απαντήσουν στα παιδιά τους που έχουν δει την παράσταση, όταν τους ρωτούν “γιατί ο Μότσαρτ, είναι γυναίκα;” και “πώς γίνεται μία γυναίκα, να παντρεύεται μια άλλη γυναίκα;”. Έχουμε έρθει σε πολύ δύσκολη και αμήχανη θέση. Και πώς μπορείς να δώσεις μια κατάλληλη εξήγηση για το ευαίσθητο αυτό θέμα, σε παιδιά ηλικίας 6 και 8 χρόνων; Όπως καταλαβαίνετε, άλλο είναι το μοντέλο της οικογένειας που έχουν ως πρότυπο τα παιδιά. Εκτός κι αν γίνεται εσκεμμένα, ακριβώς για να αλλάξουν στα μάτια και την συνείδηση των παιδιών, αυτά τα πρότυπα, στο όνομα της αμφισεξουαλικότητας και της ομοφυλοφιλίας…».
«Χωρίς σκοπιμότητα η επιλογή»
Στο ίδιο μέσο μίλησε και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Λουκάς Θάνος. «Η επιλογή μου να βάλω γυναίκα στον ρόλο του Μότσαρτ, δεν είχε καμία απολύτως σκοπιμότητα. Έγινε απλά και μόνο, διότι δεν μπορούσα να βρω άνδρα χορευτή, με τη μικροσκοπική σωματοδομή και την παιδικότητα στην όψη που απαιτείται να έχει κάποιος για να αναπαραστήσει πειστικά τον Μότσαρτ, ο οποίος ήταν στην πραγματικότητα μικροσκοπικός. Φυσικά άνδρα θα διάλεγα για τον ρόλο, αλλά δεν είχα χορευτή, με αυτές τις προδιαγραφές. Προσπάθησα να φέρω κάποιους από την Αθήνα, αλλά δεν μπορούσαν», δήλωσε και συνέχισε:
«Καταλαβαίνω τις αντιδράσεις των γονέων! Εχουν ένα δίκιο! Γιατί πραγματικά σας λέω, δεν ήταν πρόθεσή μου να βάλω μια γυναίκα, να κάνει τον Μότσαρτ. Δεν βρήκα όμως κατάλληλο άνδρα. Φυσικό είναι να αντιδράσουν έτσι κάποιοι γονείς. Καταλαβαίνω ότι κάποιους ανθρώπους τούς ενοχλεί. Ειδικά στη σκηνή εκείνη του γάμου, που η Μαρία Κίκινα, ως Μότσαρτ, κάνει χειροφίλημα στη σύζυγό της. Όμως δεν ήθελα να προκαλέσω. Και δεν θα το έκανα ούτε σε πειραματική σκηνή, πόσω μάλλον σε μία παράσταση που απευθύνεται σε παιδιά».
Το πρόβλημα με τις περούκες και η ομοφυλοφιλία
«Αγοράσαμε περούκες για τους χορευτές, οπότε σε αυτή την περίπτωση και η εικόνα της Μαρίας Κίκινα ως Μότσαρτ, θα ήταν εντελώς διαφορετική. Θα είχε μεταμορφωθεί σε αγοράκι. Αλλά την ‘‘πατήσαμε’’, γιατί δυστυχώς, τεχνικά δεν ήταν δυνατόν να χρησιμοποιηθούν οι περούκες. Και αυτό, γιατί με τη διαρκή κίνησή των χορευτών στη σκηνή, έπεφταν συνεχώς από τα κεφάλια τους! Μας έχουν μείνει οι περούκες στο θέατρο», εξήγησε ο κ. Θάνος.
«Δεν έχω κανένα πρόβλημα με την ομοφυλοφιλία, αλλά έχω μεγάλο πρόβλημα να την προκρίνω. Το να παροτρύνεις και να πιέζεις ένα άτομο να γίνει ομοφυλόφιλο, επειδή ίσως είναι της μόδας, έχει μεγάλη απόσταση και σε καμία περίπτωση δεν με βρίσκει σύμφωνο. Εγώ έχω ανάγκη να βλέπω ξεχωριστά τα φύλα στη σκηνή και δεν έχω ποτέ άνδρες χορευτές θηλυπρεπείς», κατέληξε.