Η Nespresso αξιοποιεί την Παγκόσμια Ημέρα Καφέ για να επισημάνει ότι η κλιματική αλλαγή αποτελεί μια παγκόσμια απειλή για την παραγωγή του καφέ. Η ίδια η εταιρία δεσμεύεται να ενισχύσει τις προσπάθειες της για την προστασία της παραγωγής και των καλλιεργητών καφέ.
Η νέα καμπάνια, με τίτλο The Empty Cup, παρουσιάζει τον George Clooney να κρατά μια άδεια κούπα καφέ ως σύμβολο του κινδύνου που αντιμετωπίζουν πολλοί παραγωγοί καφέ σε όλο τον κόσμο, από τους οποίους πάνω από 140.000 συνεργάζονται απευθείας με τη Nespresso. Επί του παρόντος, το 60% των ειδών καφέ που μεγαλώνουν εκτός καλλιέργειας απειλούνται με εξαφάνιση, ενώ το 50% της γης που χρησιμοποιείται για την καλλιέργεια του καφέ σήμερα, μπορεί να μην είναι βιώσιμο μέχρι το 2050. Η εξαιρετικής ποιότητας Arabica είναι ιδιαίτερα ευάλωτη σε ακραίες καιρικές αλλαγές.
Η διασφάλιση και η προστασία του μέλλοντος του καφέ είναι το κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής της Nespresso τα τελευταία 20 χρόνια. Το Πρόγραμμα Nespresso AAA Sustainable Quality™, το οποίο ξεκίνησε το 2003 σε συνεργασία με τη Rainforest Alliance, συμβάλλει στη βελτίωση της απόδοσης και της ποιότητας των συγκομιδών, προστατεύοντας παράλληλα το περιβάλλον και βελτιώνοντας τα μέσα διαβίωσης των αγροτών και των κοινοτήτων τους.
Η ενδυνάμωση των αγροτικών κοινοτήτων ώστε να προστατεύουν τη γη τους από καιρικές κρίσεις, ενώ ταυτόχρονα καταπολεμούν τα αίτια της κλιματικής αλλαγής είναι κρίσιμης σημασίας για τη μελλοντική βιωσιμότητα του καφέ. Η Nespresso το κάνει αυτό μέσω της αναγεννητικής γεωργίας: μια προσέγγιση με δυνατότητα όχι μόνο να μειώσει τις παγκόσμιες εκπομπές ρύπων των γεωργικών προϊόντων διατροφής αλλά και να αυξήσει την ανθεκτικότητα της υπαίθρου στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
Η καμπάνια The Empty Cup απεικονίζει για πρώτη φορά τον George Clooney, τον παλαιότερο πρεσβευτή της Nespresso, να κρατά ένα άδειο φλιτζάνι στη θέση του καφέ Nespresso, το οποίο είναι και το σήμα κατατεθέν του.
Ο George Clooney δήλωσε: «Η απειλή της κλιματικής αλλαγής είναι πραγματική και οι παραγωγοί καφέ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. Είναι σημαντικό να δώσουμε τη δυνατότητα σε αυτές τις κοινότητες να οικοδομήσουν οικονομική και περιβαλλοντική ανθεκτικότητα, έτσι ώστε όχι μόνο να επιβιώσουν, αλλά να ευδοκιμήσουν και να ευημερήσουν. Αυτή η ιδέα βρίσκεται στο επίκεντρο της προσέγγισης της Nespresso. Αλλά αυτό είναι κάτι περισσότερο από τον καφέ. Η κλιματική αλλαγή δεν είναι κάτι που μπορεί να διορθωθεί από μια μεμονωμένη εταιρεία ή ακόμα και από έναν ολόκληρο κλάδο. Απαιτεί επείγουσα δράση σε παγκόσμια κλίμακα. Το διακύβευμα είναι μεγάλο».
Ο Guillaume Le Cunff, Διευθύνων Σύμβουλος της Nespresso, δήλωσε: «Η εξαιρετική γεύση, η υψηλή ποιότητα και τα ειδικά χαρμάνια καφέ που είναι σημαντικά για τους λάτρεις του καφέ διατρέχουν κίνδυνο. Πρέπει να δράσουμε για να προστατεύσουμε τις κοινότητες καφέ από την κλιματική αλλαγή. Αυτή είναι η βάση της προσέγγισης της Nespresso εδώ και 20 χρόνια, και τώρα προχωράμε ακόμη παραπέρα. Η αναγεννητική γεωργία έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει μέρος της λύσης για την κλιματική κρίση. Είναι μια προσέγγιση που στην πραγματικότητα θεραπεύει τη φύση και αποκαθιστά την ισορροπία. Είμαι περήφανος που η Nespresso πρωτοπορεί σε αυτή τη μετάβαση, αλλά πρέπει να κάνουμε περισσότερα. Καλούμε όλους τους οργανισμούς – ιδιωτικούς και δημόσιους – να αναλάβουν δράση που θα κάνει τη διαφορά».
Ο Santiago Gowland, Διευθύνων Σύμβουλος της Rainforest Alliance, δήλωσε: «Σχεδόν το ένα τέταρτο των ρύπων προέρχεται από τη γεωργία, τη δασοκομία και άλλες χρήσεις της γης. Χρειάζεται να δράσουμε ταχύτερα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και η αλλαγή του τρόπου καλλιέργειας των τροφίμων μας πρέπει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο. Τα καλά νέα είναι ότι η μετάβαση στην αναγεννητική γεωργία μπορεί να μειώσει το αντίκτυπο της γεωργίας και να διατηρήσει το παγκόσμιο σύστημα τροφίμων μας για τις μελλοντικές γενιές».
Συνεργασία με το Time Magazine
Το The Empty Cup είναι η δέκατη έκτη καμπάνια του George Clooney για τη Nespresso. Ενόψει της Διεθνούς Ημέρας του Καφέ την 1η Οκτωβρίου, ο πρεσβευτής της Nespresso προτρέπει τους αναγνώστες να «σκεφτούν έξω από το φλιτζάνι» όταν πρόκειται για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Σε συνεργασία με το περιοδικό Time, η Nespresso στοχεύει στο να τονίσει την απειλή για τον καφέ και να δείξει πώς οι αγρότες αντεπιτίθενται. Το Time100 Next κυκλοφορεί στις 30 Σεπτεμβρίου.