Η κλιμακούμενη βία μέσα και γύρω από τα σχολεία είναι ένα φαινόμενο που από την αρχή της σχολικής χρονιάς έχει μπει πολύ εμφαντικά στο κάδρο με τα περιστατικά να σοκάρουν κάθε φορά ολοένα και περισσότερο και να περιλαμβάνουν από σβησίματα τσιγάρου στο μάτι μιας συμμαθήτριας μέχρι χαστούκι από καθηγητή σε μαθήτρια μέσα στην τάξη.
Τελευταίο άκρως ανησυχητικό και σοκαριστικό περιστατικό, αυτό που είδε χτες το βράδυ το φως της δημοσιότητας με έναν μαθητή Α’ Γυμνασίου που εντοπίστηκε να έχει μαζί του αεροβόλο όπλο στο σχολείο επειδή του έκαναν bullying.
Μιλώντας σήμερα νωρίτερα οι συμμαθητές του στο Newsbeast έκαναν λόγο για συμμορίες που δρουν στο σχολείο ενώ, όπως λένε ο συγκεκριμένος μαθητής ήταν ένα ήρεμο παιδί, που απλά φοβήθηκε.
Όπως είπαν χαρακτηριστικά: «Εμείς μάθαμε ότι ένα παιδί έφερε χθες ένα αεροβόλο για προστασία γιατί κάποια παιδιά νομίζω τον απειλούσαν. Ήθελε να φοβίσει εκείνους που τον απειλούσαν όπως μάθαμε».
Η διευθύντρια του σχολείου, που αντιλήφθηκε ότι ο μαθητής οπλοφορούσε, ειδοποίησε την Αστυνομία που έσπευσε στο σχολείο και από την έρευνα που πραγματοποίησε βρήκε στην τσάντα του ένα αεροβόλο και ένα πολυεργαλείο με κατσαβίδι. Ο 13χρονος που συνελήφθη κατηγορούμενος για παράβαση της νομοθεσίας περί όπλων, αφέθηκε στη συνέχεια ελεύθερος με εντολή του εισαγγελέα. Σημειώνεται ακόμη, ότι σχηματίστηκε δικογραφία και σε βάρος των γονέων του για παραμέληση εποπτείας ανηλίκου.
«Πρώτη φορά και εμείς χθες μάθαμε για το περιστατικό» λέει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας
Το Newsbeast ζήτησε το σχόλιο του γενικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Αλεξάνδρου Κόπτση, ο οποίος σημείωσε τα εξής: «Ενημερωθήκαμε για το συμβάν, αμέσως μόλις ήρθε το σχολείο αντιμέτωπο με αυτό. Να σημειώσω ότι εμείς δεν είχαμε ενημερωθεί ποτέ νωρίτερα από το εν λόγω σχολείο ότι εκεί υπάρχει ένα παιδί που λέει ότι δέχεται συστηματικό bullying. Δεν είχαμε ποτέ επίσημη, ούτε ανεπίσημη ενημέρωση. Πρώτη φορά το ακούσαμε κα εμείς. Γίνεται έρευνα για να διαπιστωθεί τι συνέβη και αν υπάρχουν ευθύνες, θα αποδοθούν. Δεν υπάρχει πάντως θέμα ασφάλειας των μαθητών στο σχολείο. Από χθες πήγε ψυχολόγος εκεί, ο οποίος θα ξαναπάει και σήμερα όπως και κοινωνικός λειτουργός. Προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε το θέμα παιδαγωγικά αλλά θα αποδοθούν ευθύνες όπου υπάρχουν, είμαστε ένα ευνοούμενο κράτος.
Το θέμα έχει να κάνει με μαθητές και το φαινόμενο πρέπει να το διαχειριστούμε με συνέπεια και ευαισθησία. Ο σύλλογος διδασκόντων θα συνεδριάσει για να πάρει αποφάσεις. Το αν ο μαθητής θα αποβληθεί ή όχι από το σχολείο είναι μια απόφαση αποκλειστικά στα χέρια του συλλόγου διδασκόντων. Δεν μπορούμε να παρέμβουμε σε αυτή την απόφαση. Ο στόχος πρέπει να είναι να αλλάξουμε την κουλτούρα της βίας με δράσεις. Δεν θέλουμε και δεν μπορούμε να επηρεάσουμε τις αποφάσεις των διδασκόντων. Εμείς έχουμε προγραμματίσει επιπλέον δράσεις πέρα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων και τα προγράμματα σπουδών, δράσεις που έχουν ως στόχο την πρόληψη και την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας μέσα στα σχολεία».
«Έχουμε ενημερώσει εδώ και καιρό το υπουργείο για τα περιστατικά» λέει η ΟΛΜΕ
Η ΟΛΜΕ με τη σειρά της πάντως καταγγέλλει πως τα κλιμακούμενα περιστατικά βίας στα σχολεία είναι θέμα που η Ομοσπονδία έχει εκθέσει εδώ και καιρό στο υπουργείο Παιδείας, χωρίς όμως να παίρνει σαφείς απαντήσεις από το τελευταίο στο πως θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. Σχολιάζοντας την γενικότερη κατάσταση, η Στέλλα Μανουσογιωργάκη, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ μας είπε τα εξής: «Είναι συγκλονιστικό αυτό που συνέβη στον Γέρακα. Υποτίθεται ότι αυτά δεν συμβαίνουν στη χώρα μας. Η ΟΛΜΕ πριν από κάποιους μήνες είχε ζητεί επίμονα συνάντηση με την υπουργό Παιδείας για να συζητήσουμε πάνω σε συγκεκριμένες προτάσεις που έχουμε για το θέμα. Έχουμε συγκεκριμένες παρατηρήσεις να κάνουμε στο θέμα της βίας και στα περιστατικά που αυξάνονται και τα οποία εμείς αποδίδουμε στην πανδημία και την από-σχολειοποίηση που σε μεγάλο βαθμό αυτή επέφερε. Τις προτάσεις θέλαμε να τις κάνουμε όταν πια ήρθε και εκείνο το περιστατικό με τον καθηγητή που είχε χαστουκίσει μια μαθήτρια μέσα στην τάξη.
Μάλιστα τότε μαθαίναμε και για πολλά άλλα. Για παράδειγμα, παιδιά που δεν ήταν ποτέ παραβατικά νωρίτερα και όταν επέστρεφαν στο σχολείο από τις καραντίνες, ξεσπούσαν. Τσακώνονταν μεταξύ τους, κλώτσαγαν θρανία. Κάνουμε εδώ και πάρα πολύ καιρό εκκλήσεις για ψυχολόγους μέσα στα σχολεία αλλά τους βλέπουμε με τα.. κιάλια. Κάποια στιγμή είδαμε μερικούς, ελάχιστους, σε λίγα σχολεία αλλά προσπάθεια και ολοκληρωμένο πρόγραμμα δεν υπάρχουν. Όταν λέμε ότι κάθε σχολείο πρέπει να έχει ένα ψυχολόγο και έναν κοινωνικό λειτουργό μας απαντούν ότι είμαστε μαξιμαλιστές και πως αυτό δεν είναι εφικτό. Ακόμα και αν υπάρχει όμως ψυχολόγος είναι…περιφερόμενος, κάθε μέρα βρίσκεται και σε ένα άλλο σχολείο. Δηλαδή Μάρτη μήνα αποφάσισαν να στείλουν ψυχολόγο στο σχολείο του Γέρακα;»