Την κατανόηση των χρηστών της Αττικής Οδού ζητούν οι «Αττική Οδός Α.Ε.» και «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.» σε σχέση με το πρόβλημα που έχει παρατηρηθεί με τις ελλείψεις σε νέους πομποδέκτες e-PASS διευκρινίζοντας, παράλληλα, σε συνέχεια σχετικών δημοσιευμάτων σε ενημερωτικές ιστοσελίδες, τα εξής:
«Η έλλειψη πομποδεκτών έχει παρουσιαστεί σε παγκόσμιο επίπεδο εξαιτίας των έκτακτων συνθηκών που προκάλεσε η πανδημία COVID-19 και προέκυψε από τις ελλείψεις και δυσλειτουργίες στην εφοδιαστική αλυσίδα παραγωγής μικροεπεξεργαστών (microchips) που αποτελούν βασικό εξοπλισμό των συσκευών πομποδεκτών, με τις προμηθεύτριες εταιρείες να περιορίζουν τη διάθεσή τους σε όλους τους πελάτες τους. H καθολική δε εφαρμογή της διαλειτουργικότητας σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας, τον Νοέμβριο του 2020, πολλαπλασίασε τα αιτήματα για χορήγηση νέων πομποδεκτών, με τη ζήτηση από την Αττική Οδό να είναι σαφώς αυξημένη σε σχέση με τους άλλους αυτοκινητόδρομους δεδομένων των πολλαπλάσιων διελεύσεων που παρουσιάζει αλλά και των σημαντικών εκπτώσεων που προσφέρει η χρήση τους στην Αττική Οδό.
Για την εξυπηρέτηση των χρηστών και μέχρις ότου εξομαλυνθεί η προμήθεια των συσκευών e-PASS, η Αττική Οδός διανέμει κανονικά τους ηλεκτρονικούς πομποδέκτες σε όλους τους νέους συνδρομητές που εντάσσονται στα προγράμματα που προσφέρουν τις μεγαλύτερες εκπτώσεις που ξεπερνούν το 30%, ήτοι στα Προγράμματα Bonus, Friendly και Business που εξυπηρετούν τους καθημερινούς και πολύ συχνούς χρήστες, ώστε να απολαμβάνουν πλήρως των σχετικών προνομίων.
Για την εγγραφή στο Πρόγραμμα Express που χρησιμοποιούν οι περιστασιακοί και όχι οι συχνοί χρήστες και στους οποίους παρέχεται εκπτωτική τιμή 2,55€ αντί των 2,80€ (έκπτωση 8,9%) δεν διατίθενται συσκευές e-PASS αλλά παραχωρούνται προσωρινά προς άμεση χρήση ειδικές ηλεκτρονικές Κάρτες, η χρήση των οποίων εξασφαλίζει την παροχή της πλήρους έκπτωσης.
Η διέλευση γίνεται μεν από τις λωρίδες με εισπράκτορα, αλλά η φόρτισή τους γίνεται ηλεκτρονικά και η συναλλαγή είναι ανέπαφη και γίνεται γρήγορα και με πλήρη διασφάλιση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.
Επισημαίνεται δε ότι αιτήματα υφιστάμενων συνδρομητών για αντικατάσταση ηλεκτρονικών πομποδεκτών που χρήζουν αλλαγής, εξυπηρετούνται στο σύνολό τους».
Τονίζεται, δε, πως «η Αττική Οδός βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με την προμηθεύτρια εταιρεία των πομποδεκτών, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποκατάσταση της ομαλούς διάθεσής τους, ενώ, ευθύς εξαρχής απευθύνθηκε και σε εναλλακτικό προμηθευτή φροντίζοντας παράλληλα να προχωρήσει σε τροποποίηση του λογισμικού, διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Αυτή τη στιγμή λοιπόν εκκρεμεί η υλοποίηση των παραγγελιών των πομποδεκτών, η παραλαβή των οποίων αναμένεται να εξομαλύνει την κατάσταση μέσα στο επόμενο τρίμηνο».
Διατέθηκαν περισσότρεροι από 1 εκατ. πομποδέκτες από το 2003
Αξίζει να αναφερθεί ότι «από το 2003 και εντεύθεν έχουν διατεθεί συνολικά περίπου 1.292.000 ηλεκτρονικοί πομποδέκτες e-PASS εκ των οποίων οι ενεργοί πομποδέκτες ξεπερνούν τους 750.000 και 84.000 Κάρτες Λογαριασμού», κατά την ίδια ανακοίνωση.
Η Αττική Οδός ευχαριστεί θερμά, τέλος, για την κατανόηση και υπογραμμίζει πως παραμένει «πάντοτε στο πλευρό των χρηστών και των συνδρομητών για την άρτια εξυπηρέτησή τους».