«Στο πληγωμένο κτίριο του Πολυτεχνείου αυτό το γκράφιτι μοιάζει σαν ξεχειλωμένο πάπλωμα» λέει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Ντένης Ζαχαρόπουλος.
Εδώ και λίγες μέρες οι εξωτερικοί τοίχοι του κεντρικού κτιρίου του Πολυτεχνείου επί της οδού Στουρνάρη και Πατησίων έχουν καλυφθεί με ένα τεράστιο ασπρόμαυρο γκράφιτι, το οποίο διχάζει αν αποτελεί βανδαλισμό ή δημόσια τέχνη.
Όπως τονίζει η κοσμήτορας της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Ελένη Μαΐστρου, η ασπρόμαυρη τοιχογραφία πιθανότατα έγινε από κάποια ομάδα γκράφιτι που δραστηριοποιείται στην περιοχή.
«Συχνά φτιάχνουν γκράφιτι στους τοίχους του Πολυτεχνείου. Μπορεί να το θεωρούν τέχνη. Όμως εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα μνημείο. Συνεπώς θα πρέπει να το αποκαταστήσουμε, να λάβουμε μέτρα για την αποτροπή παρόμοιων παρεμβάσεων» λέει σύμφωνα με Τα Νέα. Η κ. Μαΐστρου σημείωσε, επίσης, ότι υπάρχει μόνο ένας φύλακας που ελέγχει την είσοδο και δεν μπορεί να έχει οπτική επαφή με όλο το κτίριο.
Το θέμα του γκράφιτι έφτασε μέχρι και τη Βουλή, με ερώτηση του βουλευτή Επικρατείας της ΝΔ, Θεόδωρου Φορτσάκη, που επαναφέρει το ζήτημα της αποτελεσματικής φύλαξης των πανεπιστημιακών χώρων.
«Τρικυμία σε ένα φλιτζάνι τσάι», με αυτή τη φράση περιγράφει την κατάσταση η επιμελήτρια τέχνης Νάντια Αργυροπούλου. «Για το Πολυτεχνείο μου κάνει εντύπωση η κλίμακα και τα πολλά κιλά μπογιάς ενός χαοτικού σχεδίου όπου μία ομοιόμορφη κίνηση με άσπρο μαύρο χρώμα ακολουθεί με κανονικότητα τον αρχιτεκτονικό κάνναβο των ψηλών παραθύρων του κτιρίου» λέει ο καθηγητής Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ Παναγιώτης Τουρνικιώτης.