Αντιτίθενται στις διατάξεις του νέου σχεδίου νόμου της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως που θεσπίζει την έννοια της αξιολόγησης οι συνδικαλιστικοί φορείς από το χώρο της εκπαίδευσης που κλήθηκαν να καταθέσουν τις απόψεις τους στην αρμόδια Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας Θανάσης Κικινής ζήτησε να αποσυρθούν οι επίμαχες διατάξεις, να ενισχυθεί ο ρόλος των διδακτικών συλλόγων και να αποδυναμωθεί αυτός των διευθυντών.
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, «με το νομοσχέδιο ο ρόλος των διδασκόντων υποχωρεί. Προτείνεται ένας υπερδιευθυντής, γενικός ηγέτης με όρους όχι δημοκρατίας μέσα στην σχολική μονάδα. Η ΔΟΕ είναι θετική στην αξιολόγηση, υπό την προϋπόθεση όμως ότι θα γίνεται από τους ίδιους».
Ανάλογη ήταν και η άποψη του επικεφαλής της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Θεόδωρου Τσούχλου που διαμαρτυρήθηκε για το γεγονός ότι δεν προηγήθηκε διάλογος προκειμένου να υπάρξει συναίνεση στο υπό ψήφιση νομοθέτημα, προειδοποιώντας ότι τα άρθρα του θα προκαλέσουν προβλήματα στην εξέλιξη των δασκάλων και των καθηγητών, ακόμη και μισθολογικά.
Από την άλλη πλευρά, το νομοσχέδιο χαιρετίζουν ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Ιωάννης Αντωνίου που το χαρακτήρισε τομή που υπερβαίνει χρόνιες παθογένειες, ενώ από την πλευρά της η ίδια η υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως σημείωσε ότι «ο διευθυντής στην Ελλάδα έχει τις λιγότερες αρμοδιότητες σε σχέση με τα άλλα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για την ύλη η αρμοδιότητα του διευθυντή στην χώρα μας είναι μόλις 1% αντί 22% που ισχύει στην Ευρώπη. Για τη δε αξιολόγηση των μαθητών, 5% αντί 32%». Και αναρωτήθηκε: «Η εισήγηση των ομοσπονδιών είναι να παραμένουμε ουραγοί;».