Μπορεί να είναι ένα «παιχνίδισμα» του φωτογραφικού φακού; Μάλλον όχι… Τις τελευταίες ώρες «φούντωσε» και πάλι η συζήτηση σχετικά με το περίφημο ψηφιδωτό του ταφικού μνημείο της Αμφίπολης.
Αφορμή το γαλάζιο μάτι του αλόγου το οποίο σύμφωνα με αρκετούς «δείχνει» την ταυτότητα του νεκρού. Όσοι υποστηρίζουν με πάθος το συγκεκριμένο σενάριο είναι προφανές πως «φωτογραφίζουν» τον Μέγα Αλέξανδρο καθώς σύμφωνα με αρχαίες πηγές ο Μακεδόνας στρατηλάτης είχε δυο διαφορετικά μάτια. Ένα σκούρο μαύρο και ένα γαλάζιο.
Προχωρούν, μάλιστα, ακόμα περισσότερο τη σκέψη τους (και το σενάριο τους) και επικαλούμενοι επίσης κάποιες αρχαίες πηγές λένε πως το ίδιο συνέβαινε και με το άλογο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, τον Βουκεφάλα.
Σε παλαιότερες δηλώσεις της, μάλιστα, η καθηγήτρια Έβα Κανταρέλα, από το Πανεπιστήμιο Μιλάνου σημείωνε πως, παρότι, σύμφωνα με τον Όμηρο, η Αθηνά είχε γαλάζια μάτια, οι αρχαίοι Έλληνες δεν θεωρούσαν το χρώμα των ματιών σύμβολο ξεχωριστής ωραιότητας. Εκτιμούσαν περισσότερο τη λάμψη και το σχήμα τους και ιδιαίτερα τα οβάλ. Παρόλα αυτά, υπήρχαν περιπτώσεις στις οποίες το γαλάζιο χρώμα των ματιών, ή τουλάχιστον του ενός ματιού, θεωρήθηκε ένα εξαιρετικό διακριτικό χαρακτηριστικό, σημάδι θεϊκής προέλευσης…