Ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, καλείται πλέον να λύσει τον «γόρδιο δεσμό» της ακτοπλοϊκής σύνδεσης στο Βόρειο Αιγαίο, καθώς δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες, ζητούν διαφορετικά πράγματα η κάθε μία, προκειμένου να κατοχυρώσουν τα συμφέροντά τους, ενώ στο μέσον αυτού του προβλήματος, βρίσκονται οι κάτοικοι των νησιών, που χαρακτηρίζουν ανάγκη και όχι πολυτέλεια την ακτοπλοϊκή τους σύνδεση.
Μετά τη θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που επιτρέπει στη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ) να πραγματοποιεί τα δρομολόγια στη γραμμή του Βορείου Αιγαίου χωρίς επιδότηση (αναμένεται και η τελική έγκριση από τον υπουργό), η Hellenic Seaways (HSW), σύμφωνα με πηγές της ακτοπλοϊκής εταιρείας, θεωρεί «μικρή την προοπτική» δραστηριοποίησής της στη γραμμή που εκτελεί με επιδότηση και θα ζητήσει να αποσύρει άμεσα το πλοίο «Νήσος Μύκονος» και να το επαναφέρει στις Κυκλάδες, εάν δεν γίνει δεκτό αίτημά της για τροποποίηση των δρομολογίων.
Να σημειωθεί, ότι η γραμμή της Βόρειας Ελλάδας δόθηκε στη HSW με επιδότηση έναντι 93.825 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο, μετά την έκπτωση της ΝΕΛ από τον υπουργό Ναυτιλίας, με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων.
Από την άλλη πλευρά, η ΝΕΛ έχει στα χέρια της δικαστική απόφαση που της δίνει το δικαίωμα να παίρνει μέρος σε διαγωνισμούς, αλλά και τη θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για κάλυψη της γραμμής στη Βόρεια Ελλάδα χωρίς επιδότηση.
Η τελική απόφαση για το αν η ΝΕΛ θα πάρει τη γραμμή στη Βόρεια Ελλάδα είναι στον υπουργό Ναυτιλίας, ωστόσο στελέχη της με δημόσιες τοποθετήσεις τους, δηλώνουν ότι επιφυλάσσονται για κάθε νόμιμο δικαίωμα της εταιρείας.
Τέλος, στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς αναφέρουν πως αν τελικά δεν δοθεί η γραμμή στη ΝΕΛ το υπουργείο είναι υποχρεωμένο, βάσει νόμου, να προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό για τριετή αποκλειστική εξυπηρέτηση των νησιών του Βορείου Αιγαίου χωρίς επιδότηση, στον οποίο θεωρείται σίγουρο ότι θα λάβει μέρος και η ΝΕΛ.