Σε εφαρμογή τέθηκε από την 1η Σεπτεμβρίου η νέα τιμολογιακή πολιτική των Συγκοινωνιών Αθηνών με σκοπό την ενοποίηση του δικτύου και τον εκσυγχρονισμό του δημόσιου συστήματος αστικών συγκοινωνιών.
Στο πλαίσιο αυτό και για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών καθιερώνονται νέες κάρτες απεριόριστων διαδρομών και νέα εισιτήρια, που παρέχουν πρόσβαση σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα, επιτρέπουν τις μετεπιβιβάσεις.
Στόχος της αναδιοργάνωσης του ΟΑΣΑ είναι η αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει στο επιβατικό κοινό, βελτιώνοντας παράλληλα την οικονομική του θέση καθώς και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα, με βάση συγκριτικά κριτήρια της ΕΕ.
Οι τρεις άξονες του πλάνου που προωθείται από τον ΟΑΣΑ είναι η αύξηση των εσόδων και ο εξορθολογισμός των εξόδων με μείωση της βάσης κόστους του Ομίλου σε χρονικό ορίζοντα διετίας αλλά με παράλληλη στροφή στην εξυπηρέτηση των ανθρώπων της πόλης.
Για την ενίσχυση των εσόδων αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες όπως νέα στρατηγική επικοινωνίας, μπάρες εισόδου στα λεωφορεία (τουρνικέ) με παράλληλη είσοδο μόνο από την μπροστινή πόρτα, δημιουργία Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών και ανασχεδιασμό του συστήματος παραγωγής και διανομής εισιτηρίων και καρτών, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής του εισιτηρίου e -voucher (θερμικό εισιτήριο) και mobile ticketing
.
Τα δύο έργα της τηλεματικής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, εντάσσονται επίσης στον ευρύτερο σχεδιασμό και αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός δύο ετών, όση και η διάρκεια της αναδιοργάνωσης.
Η διαδικασία αναδιοργάνωσης έχει ήδη αρχίσει, από την 1η Ιουνίου.
Παράλληλα με τη νέα τιμολογιακή πολιτική καθιερώνονται τύποι κομίστρου (εισιτήρια και κάρτες απεριορίστων διαδρομών), οι οποίοι ισχύουν για συνδυασμένες μετακινήσεις, καταργούνται τύποι κομίστρου με ισχύ σε μεμονωμένα μέσα, μειώνονται οι τιμές στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών με ισχύ σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα, καθιερώνονται νέοι τύποι καρτών με ισχύ μικρότερη του έτους (εξαμηνιαίες & τρίμηνες) και τύποι καρτών για όλες τις κατηγορίες δικαιούχων μετακίνησης με μειωμένους τύπους κομίστρου.
Στο πλαίσιο αυτό μειώνονται:
o Η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου που ισχύει για μετακινήσεις με όλα τα μέσα, από 1,40 ευρώ (μειωμένο 0,70 ευρώ),σε 1,20 ευρώ (μειωμένο 0,60 ευρώ). Το νέο ενιαίο εισιτήριο ισχύει για 70 λεπτά από την επικύρωσή του, δεν ισχύει στις λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου και την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80.
o Η τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριόριστων διαδρομών που ισχύει για μετακινήσεις με όλα τα μέσα, από 45,00 ευρώ (μειωμένη 23,00 ευρώ), σε 30,00 ευρώ (μειωμένη 15,00 ευρώ). Με τη νέα μηνιαία κάρτα, η οποία δεν ισχύει στις λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου και την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80, οι επιβάτες – μόνιμοι χρήστες των «Συγκοινωνιών Αθηνών» θα μετακινούνται σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα απεριόριστα κατά τη διάρκεια ενός ημερολογιακού μήνα, με ένα ευρώ την ημέρα!
o Η τιμή της ετήσιας κάρτας απεριόριστων διαδρομών που ισχύει για μετακινήσεις με όλα τα μέσα, από 450,00 ευρώ σε 320,00 ευρώ . Η νέα ετήσια κάρτα, η οποία δεν ισχύει στις λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου και την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80, διατίθεται και με μειωμένη τιμή 160,00 ευρώ για όλες τις κατηγορίες δικαιούχων μετακίνησης με μειωμένους τύπους κομίστρου.
o Η τιμή της μηνιαίας κάρτας Αεροδρομίου που ισχύει για μετακινήσεις με όλα τα μέσα και για μετακινήσεις από και προς το Αεροδρόμιο με τις λεωφορειακές γραμμές express (εκτός Χ80) και το Μετρό, από 140,00 ευρώ (μειωμένη 70,00 ευρώ),σε 45,00 ευρώ (μειωμένη 23,00 ευρώ).
o Η τιμή της ετήσιας κάρτας Αεροδρομίου που ισχύει για μετακινήσεις με όλα τα μέσα και για μετακινήσεις από και προς το Αεροδρόμιο με τις λεωφορειακές γραμμές express (εκτός Χ80) και το Μετρό, από 1000,00 ευρώ σε 450,00 ευρώ. Η νέα ετήσια κάρτα διατίθεται και με μειωμένη τιμή 225,00 ευρώ για όλες τις κατηγορίες δικαιούχων μετακίνησης με μειωμένους τύπους κομίστρου.
Επίσης καθιερώνονται:
– Εισιτήριο πέντε ημερών το οποίο ισχύει για 5 πλήρη 24ωρα, αξίας € 10,00, το οποίο δεν ισχύει για μετακινήσεις με τις λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου και την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80.
– Τρίμηνη Κάρτα για όλα τα μέσα, αξίας € 85,00 (43,00 μειωμένη), η οποία δεν ισχύει στις λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου και την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80.
– Τρίμηνη Κάρτα Αεροδρομίου, αξίας € 130,00 (μειωμένη €65,00), για όλα τα μέσα και για μετακινήσεις από και προς το Αεροδρόμιο με τις λεωφορειακές γραμμές express και το Μετρό. Δεν ισχύει στην ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80.
– Εξάμηνη Κάρτα για όλα τα μέσα, αξίας € 165,00 (83,00 μειωμένη), η οποία δεν ισχύει στις λεωφορειακές γραμμές express του Αεροδρομίου και την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80. Η μειωμένη εξάμηνη κάρτα δεν διατίθεται με επιπλέον έκπτωση σε περιπτώσεις μαζικής πώλησης.
– Εξάμηνη Κάρτα Αεροδρομίου αξίας € 230,00 (€ 115,00 μειωμένη), για όλα τα μέσα και για μετακινήσεις από και προς το Αεροδρόμιο με τις λεωφορειακές γραμμές express και το Μετρό. Δεν ισχύει στην ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80. Η μειωμένη εξάμηνη κάρτα Αεροδρομίου δεν διατίθεται με επιπλέον έκπτωση σε περιπτώσεις μαζικής πώλησης.
Τέλος καταργούνται:
-Το εισιτήριο μίας διαδρομής με λεωφορείο, τρόλεϊ ή τραμ αξίας €1,20 (μειωμένο € 0,60).
– Το εβδομαδιαίο εισιτήριο αξίας € 14,00.
– Η Μηνιαία Κάρτα για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ αξίας € 20,00 (μειωμένη € 10,00).
– Η Ετήσια Κάρτα για λεωφορεία, τρόλεϊ, και τραμ, αξίας € 200,00.
– Η δυνατότητα δεύτερης επικύρωσης των ενιαίων εισιτηρίων.
Εξακολουθούν να ισχύουν:
-Το ημερήσιο εισιτήριο αξίας € 4,00 το οποίο ισχύει και για μετακινήσεις με την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80.
– Το εισιτήριο των λεωφορειακών γραμμών express του Αεροδρομίου, αξίας € 5,00 (μειωμένο € 2,50).
– Τα εισιτήρια του μετρό προς και από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (Δ.Α.Α.) € 8,00 – μειωμένο € 4,00 και 2 και 3 ατόμων € 14,00 και € 20,00 αντίστοιχα και μετ’ επιστροφής σε διάστημα μίας εβδομάδας (από 48 ώρες) αξίας € 14,00. Τα εισιτήρια αυτά ισχύουν και στα λοιπά μέσα του Ομίλου ΟΑΣΑ για 70 λεπτά, τόσο μετά την πρώτη επικύρωση στην πρώτη διαδρομή, όσο και μετά τη δεύτερη επικύρωση κατά την επιστροφή, όσον αφορά το μετ’ επιστροφής εισιτήριο.
– Το εισιτήριο του μετρό από τους σταθμούς Παλλήνη-Κάντζα-Κορωπί προς και από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αξίας € 6,00 (μειωμένο € 3,00).
– Το «3ημερο Τουριστικό Εισιτήριο», αξίας € 20,00, το οποίο ισχύει και για μετακινήσεις με την ειδική λεωφορειακή γραμμή express Χ80.
– Το «7ημερο εισιτήριου Αεροδρομίου» αξίας € 50,00.
Τι ισχύει για τους κατόχους παλαιών εισιτηρίων;
– Τα εισιτήρια παλαιών τιμών & ισχύος που θα βρίσκονται στην κατοχή των επιβατών θα εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι τις 31.3.2015.
– Ειδικά για τα παλαιού τύπου εισιτήρια μίας διαδρομής με λεωφορείο, τρόλεϊ ή τραμ αξίας €1,20 (μειωμένο € 0,60), αυτά θα εξακολουθούν να ισχύουν για το ανωτέρω χρονικό διάστημα, ως νέα ενιαία εισιτήρια αξίας € 1,20 (μειωμένο € 0,60).
– Μετά το πέρας αυτού του χρονικού διαστήματος τα εισιτήρια παλαιών τιμών & ισχύος παύουν να ισχύουν και για όσους επιβάτες εξακολουθούν να διαθέτουν παλαιούς τύπους εισιτηρίων, θα υπάρξει νεώτερη ενημέρωση από τις Συγκοινωνίες Αθηνών.
Τι ισχύει για όσους έχουν ήδη προμηθευτεί ετήσιες κάρτες;
– Οι ετήσιες κάρτες λεωφορείων, τρόλεϊ & τραμ, αξίας € 200,00 θα εξακολουθούν να ισχύουν ως έχουν μέχρι τη λήξη τους. Οι κάτοχοι των καρτών αυτών θα έχουν επίσης δυνατότητα αναβάθμισης ώστε να επεκταθεί η ισχύς τους σε όλα τα μέσα, σύμφωνα με τη νέα τιμολογιακή πολιτική. Οι διαδικασίες αναβάθμισης θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά στα γραφεία της ΟΑΣΑ ΑΕ.
– Οι ετήσιες κάρτες με ισχύ σε όλα τα μέσα, αξίας € 450,00 θα εξακολουθούν να ισχύουν ως έχουν μέχρι τη λήξη τους. Για τους κατόχους αυτών των καρτών, των οποίων η αξία από την 1η Σεπτεμβρίου 2014, μειώνεται από € 450,00 σε € 320,00, θα εξεταστεί η δυνατότητα εφαρμογής ρύθμισης με τη λήψη σχετικής Απόφασης Δ.Σ. της ΟΑΣΑ ΑΕ.
– Τα εκδοτήρια θα πωλούν ετήσιες κάρτες μόνο στην ονομαστική αξία τους. Όλες οι διαδικασίες που αφορούν αναβαθμίσεις ετήσιων καρτών, θα διευθετούνται αποκλειστικά από την ΟΑΣΑ ΑΕ.
Εναλλακτικός τρόπος πληρωμής στα εκδοτήρια
– Πώληση μέσω πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών στα εκδοτήρια: παρέχεται η δυνατότητα στους επιβάτες να αγοράζουν τα εισιτήρια και τις κάρτες του Ομίλου με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα οποιασδήποτε τράπεζας. Με αυτό τον τρόπο οι πολίτες θα έχουν την εναλλακτική να αποκτήσουν όλα τα προϊόντα και ιδιαίτερα τις τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες κάρτες. Το έργο έχει αναλάβει έπειτα από διαγωνισμό η Αlpha Βank και θα ξεκινήσει η εφαρμογή του μέσα στον μήνα Σεπτέμβριο.
Εξυπηρέτηση νέων αναγκών μετακινήσεων:
– Οι κάτοικοι του Δήμου Πετρούπολης, Ιλίου, Καματερού θα μπορούν να μετακινούνται πλέον, από και προς τον σταθμό Ανθούπολης, μέσω τροποποίησης της διαδρομής των υπαρχουσών γραμμών 704 και 747. Οι γραμμές αυτές καταλήγουν σήμερα περίπου στο κέντρο της Αθήνας (σταθμός μετρό Αττική). Με το νέο σχεδιασμό θα καταλήγουν στον σταθμό μετρό Ανθούπολης, ώστε με τη συνδυασμένη χρήση λεωφορείων και μετρό να επιτυγχάνεται γρήγορη πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας, καθώς και σε όλες τις περιοχές που εξυπηρετούνται από το δίκτυο μετρό.
– Ιδρύεται γραμμή από Αχαρνές προς το νοσοκομείο Αγ. Αναργύρων Κηφισιάς, ώστε να εξασφαλίζεται η σύνδεση των κατοίκων των περιοχών Αχαρνών, Θρακομακεδόνων, Α. Λιοσίων, Αγ. Αναργύρων με το νοσοκομείο.
– Τροποποιείται η διαδρομή της γραμμής 444 ώστε να συνδέεται απευθείας η περιοχή Άνω Πατησίων, Γαλατσίου, Ν. Ιωνίας με το σταθμό Ειρήνη και το ΟΑΚΑ.
– Τροποποιείται η διαδρομή της γραμμής 420 ώστε να συνδέει το σταθμό υπεραστικών λεωφορείων Κηφισού με το σταθμό μετρό Αγ. Αντωνίου για τη ταχύτερη μετακίνηση των ταξιδιωτών. Η τροποποίηση αυτή της γραμμής 420 θα έχει επιπλέον ως αποτέλεσμα την απευθείας σύνδεση του άξονα της λεωφ. Κηφισού (Δυτ. Αθήνα) με το δίκτυο μετρό.
Μετατροπές υπαρχουσών γραμμών, οι οποίες καταλήγουν στο κέντρο της Αθήνας σε τοπικές τροφοδοτικές γραμμές προς σταθμούς μετρό:
Τροποποιούνται οι διαδρομές των γραμμών Α4, Β8, Γ10, Γ12, Α16 οι οποίες συνδέουν σήμερα διάφορες περιοχές με το κέντρο της Αθήνας και μετατρέπονται σε τροφοδοτικές γραμμές, με καλύτερη συχνότητα δρομολογίων, προς τους πλησιέστερους σταθμούς μετρό, για να επιτευχθεί η ταχύτερη μετακίνηση των κατοίκων των περιοχών αυτών και η μείωση του συνολικού χρόνου ταξιδιού του επιβάτη.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό:
– Η γραμμή Α4 θα συνδέει τις περιοχές Άνω Γλυφάδας, Αργυρούπολης, Κ. Ηλιούπολης με το σταθμό Αγ. Δημητρίου,
– Η γραμμή Β8 τις περιοχές Ν. Φιλαδέλφειας, Μεταμόρφωσης με το σταθμό Άνω Πατησίων,
– Η γραμμή Γ10 τις περιοχές Ανάκασας, Αγ. Αναργύρων με το σταθμό Κάτω Πατησίων,
– Η γραμμή Α16 τη περιοχή Ελευσίνας με το σταθμό Αιγάλεω μέσω της Ιεράς οδού.
– Παράλληλα η γραμμή 154, η οποία συνδέει σήμερα τη περιοχή της Βούλας – Άνω Γλυφάδας με το σταθμό μετρό Αγ. Δημητρίου, τροποποιείται και θα καταλήγει στο σταθμό μετρό Ελληνικού (μείωση του χρόνου διαδρομής της γραμμής) ώστε να επιτυγχάνεται η ταχύτερη πρόσβαση των κατοίκων των περιοχών αυτών στο δίκτυο μετρό.
Νέες περιμετρικές γραμμές στον εσωτερικό δακτύλιο της Αθήνας:
Σύμφωνα με το σχεδιασμό προβλέπεται η ίδρυση δύο νέων περιμετρικών λεωφορειακών γραμμών στα ίχνη του εσωτερικού δακτυλίου της Αθήνας, μίας αριστερόστροφης και μίας δεξιόστροφης, οι οποίες θα λειτουργούν για να εξυπηρετούν τις περιφερειακές μετακινήσεις του κέντρου, για όσους επιβάτες δεν επιθυμούν να μετακινηθούν εντός της κεντρικής ζώνης της Αθήνας. Οι γραμμές αυτές θα διέρχονται από σταθμούς μετρό και θα διασταυρώνονται σε κεντρικούς άξονες με λεωφορειακές γραμμές κορμού, ώστε να λειτουργούν συνδυασμένα στο νέο δίκτυο.