«Η διαφύλαξη της δημοσιονομικής ισορροπίας και της περιουσίας του Κράτους υπό ευρεία έννοια» τις ημέρες του μνημονίου οδήγησαν την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας στην απόφαση ότι δεν προσκρούει στο Σύνταγμα και στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου η νομοθετική ρύθμιση η οποία προβλέπει ότι το Ταμείο Αλληλοβοηθείας Στρατού για τις οφειλές του πρέπει να καταβάλει τόκο υπερημερίας 6%, σε αντίθεση με τους ιδιώτες που είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν μεγαλύτερο κυμαινόμενο επιτόκιο.
Οι δικαστές έκριναν με την υπ΄ αριμ. 2115/2014 απόφασή τους ότι το προνομιακό επιτόκιο του 6% για το Δημόσιο και τους φορείς του Δημοσίου τομέα δικαιολογείται για λόγους επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος, καθώς είναι αναγκαίο προς αποφυγή περαιτέρω διατάραξης της δημοσιονομικής ισορροπίας της χώρας αφού σε διαφορετική περίπτωση θα υπήρχε αύξηση του ύψους του δημοσίου χρέους.
Οι σύμβουλοι Επικρατείας, υπογραμμίζουν ότι ειδικά για τους οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης, όπως είναι το Ταμείο Αλληλοβοηθείας Στρατού (διάδοχός του είναι ο Ειδικός Λογαριασμός Αλληλοβοηθείας Στρατού) συντρέχει «ειδικότερος λόγος δημοσίου συμφέροντος» που δικαιολογεί την προνομιακή αυτή μεταχείριση ο οποίος «συνδέεται με την διαφύλαξη του υπάρχοντος ασφαλιστικού κεφαλαίου, προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των οργανισμών αυτών και η εξασφάλιση της μελλοντικής συνέχισης της καταβολής παροχών στους δικαιούχους».
Έτσι, σύμφωνα με την απόφαση η σχετική ρύθμιση του νόμου 496/1974 που προβλέπει επιτόκιο 6% «συνιστά επιτρεπτή υπέρ των ΝΠΔΔ φορέων της γενικής Κυβέρνηση προνομιακή μεταχείριση, αποβλέπουσα στην ορθή άσκηση της δημόσιας εξουσίας μέσω της διαφύλαξης της δημοσιονομικής ισορροπίας και της περιουσίας του Κράτους υπό ευρεία έννοια».
Το θέμα έφτασε στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας μετά από αίτηση Συνταγματάρχη ο οποίος ζητούσε να μην του καταβληθεί το συμπληρωματικό εφάπαξ το οποίο έλαβε με τόκο 6% αλλά με το τρέχον κυμαινόμενο επιτόκιο.