Έχετε ποτέ ακούσει για το Opel «Oliver»; Αυτό είναι το όνομα που επέλεξε ο Βρετανός σταρ και παρουσιαστής, Ρίτσαρντ Χάμοντ (Richard Hammond) για το προσωπικό του Kadett του 1963.
Ένας στενός δεσμός έχει αναπτυχθεί ανάμεσα στον Χάμοντ και το δικό του Kadett «Oliver», καθώς ο Βρετανός αγόρασε το συγκεκριμένο όχημα στη Μποτσουάνα το 2007 και στη συνέχεια ξεκίνησε μια περιπετειώδη περιοδεία στην Αφρική για τις ανάγκες της τηλεοπτικής εκπομπής «Top Gear». Τώρα ανοίγει τις πόρτες του γκαράζ του για τη διαδικτυακή πλατφόρμα DriveTribe, δείχνοντας στο YouTube video για το τι σκοπεύει να κάνει με τον «Oliver». Επίσης, ρίχνει μια ματιά στο νέο Mokka μέσα από ένα φίλτρο Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR) που αναπτύχθηκε από την ομάδα των ανθρώπων της μάρκας στα Social Media.
Ο Richard Hammond είναι ένα πραγματικός λάτρης των αυτοκινήτων. Είναι γνωστός στους φίλους του αυτοκινήτου ως ο ανήσυχος τηλεοπτικός παρουσιαστής των επιτυχημένων περιοδικών Top Gear και The Grand Tour, όπου πολύ τακτικά ξεκινά τρελές εξορμήσεις υποβάλλοντας τα «δικά» του οχήματα σε σκληρές δοκιμασίες. Ένα από αυτά είναι και ένα Kadett του 1963, με το οποίο ο Χάμοντ ήθελε να κάνει ένα ταξιδιωτικό 1.000 μιλίων στη νότια Αφρική πριν από 13 περίπου χρόνια. Από την αρχή ένας ισχυρός δεσμός αναπτύχθηκε ανάμεσα στον Βρετανό και τον νέο σύντροφό του, τον οποίο βάπτισε «Oliver».
Ο «Oliver» δεν τον απογοήτευσε ποτέ ανταποκρινόμενος ακόμα και στις πιο δύσκολες διαδρομές στις οποίες επέδειξε αρετές και ιδιότητες «που εκτιμά κανείς στους ανθρώπους», όπως χαρακτηριστικά δηλώνει ο Χάμοντ. «O Oliver είναι γενναίος. Είναι τόσο πιστός όσο μπορεί να είναι ένας φίλος», σημειώνει επαινώντας το ιστορικό Kadett A.
Όταν χρειάστηκε να διασχίσει ένα ποτάμι στη μέση της σαβάνας, ο «Oliver» δεν τον εγκατέλειψε και ο Χάμοντ άφησε μια κραυγή αγωνίας που θα μείνει στην τηλεοπτική ιστορία. Δεν υπήρχε περίπτωση να άφηνε το αυτοκίνητο εκεί και έτσι τον έφερε πίσω στο γκαράζ του στη Μεγάλη Βρετανία. Τώρα, το Kadett του είναι έτοιμο για ένα ακόμα φρεσκάρισμα.
Δεν είναι τυχαίο που το Kadett A εξακολουθεί να αποτελεί σήμερα σύμβολο του γερμανικού «οικονομικού θαύματος». Από το 1962 έως το 1965 περίπου 650,000 αντίτυπά του βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής προσφέροντας τη δυνατότητα μετακινήσεων σε μεγάλα τμήματα του πληθυσμού. Αυτό διασφαλιζόταν όχι μόνο από τον τετρακύλινδρο κινητήρα με απόδοση 40 ίππων, αλλά και από το χαμηλό λειτουργικό κόστος, το μεγάλο χώρο αποσκευών και το ευρύχωρο εσωτερικό του αυτοκινήτου, που εντυπωσίαζε τους οδηγούς της εποχής εκείνης. Ή όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν οι τότε διαφημίσεις, «Opel Kadett ίσον O.K.» («Opel Kadett equals O.K.»).
Νίκος Τσάδαρης