Εξαιτίας κρουσμάτων κορονοϊού σε εκπαιδευτικούς ή μαθητές, τμήματα επτά σχολικών μονάδων στις εκπαιδευτικές δομές των περιφερειακών ενοτήτων της Κεντρικής Μακεδονίας έχουν αναστείλει -μέχρι στιγμής- τη λειτουργία τους. Πιο συγκεκριμένα στους δήμους Θεσσαλονίκης, Κατερίνης, Θερμαϊκού και Σερρών.
Στον δήμο Θεσσαλονίκης πρόκειται για το Β’ τμήμα του 14ου Εσπερινού ΕΠΑΛ και το τμήμα Γ’1 του 2ου γυμνασίου. Στην Κατερίνη η αναστολή λειτουργίας αφορά τις τάξεις Δ’ και Στ’ σε ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο, καθώς και το τμήμα Β1 και δύο ολοήμερα τμήματα στο 2ο Δημοτικό, όπως και το τμήμα Α’3 στο 5ο ΓΕΛ.
Στον δήμο Θερμαϊκού ανεστάλη η διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία για το τμήμα Γ’2 του 3ου Δημοτικού Περαίας και στον δήμο Σερρών για το τμήμα Ε’1 του 1ου Δημοτικού Σχολείου.
Στα τμήματα αυτά -και σε όσα ενδεχομένως θα προστεθούν στην πορεία της πανδημίας- προβλέπεται σύγχρονη τηλεκπαίδευση την επομένη της αναστολής της διά ζώσης διδασκαλίας.
Παράλληλα, ολοκληρώνεται η καταγραφή εκπαιδευτικών και μαθητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και δικαιολογημένα δεν προσέρχονται στις σχολικές αίθουσες, ώστε από την ερχόμενη Δευτέρα να ξεκινήσει και η λειτουργία διαδικτυακών τμημάτων που θα συσταθούν μέσα από αυτές τις ομάδες.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ και σε ό,τι αφορά τα σχολεία της περιφερειακής ενότητας Πέλλας, τα οποία κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων και απόφασης των συναρμόδιων υπουργείων Παιδείας και Υγείας, δεν άνοιξαν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς στις 14 Σεπτεμβρίου, λόγω του αυξημένου επιδημιολογικού φορτίου στην περιοχή, τα μαθήματα γίνονται διαδικτυακά.
Επίσης, σχετικά με τη φοίτηση 48 παιδιών προσφύγων στο Γυμνάσιο της Αξιούπολης και το αίτημα των τοπικών αρχών και γονέων μαθητών να υπάρξει μία ισομερής κατανομή τους και σε γειτονικές σχολικές μονάδες, από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προωθείται η δημιουργία τριών τάξεων υποδοχής (στο Γυμνάσιο της Αξιούπολης και σε δύο ακόμη γυμνάσια) ώστε τα παιδιά, λειτουργώντας σε μικρότερες ομάδες, να ενταχθούν ομαλά στη σχολική κοινότητα και στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Οι μαθητές που εντάσσονται στις Τάξεις Υποδοχής έχουν προηγουμένως παρακολουθήσει το διετές πρόγραμμα των ΔΥΕΠ (Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων). Στα Γυμνάσια ακολουθούν εντατικό πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας σε ξεχωριστές τάξεις και παράλληλα παρακολουθούν μαθήματα στην κανονική τους τάξη.