Διευκρινίσεις αναφορά με τη λειτουργία των σχολειών, τη χρήση μάσκας από παιδιά με άσθμα αλλά και σχετικά με το πώς θα διεξαχθεί ο αγιασμός, έδωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Μιλώντας στην ΕΡΤ η υπουργός τόνισε πως το άνοιγμα των σχολειών έχει αποφασιστεί για τις 14 Σεπτεμβρίου «με βάση τα στοιχεία που έχουμε σήμερα και όπως έχουμε συναποφασίσει με την ομάδα των επιστημόνων».
Στη συνέχεια η Νίκη Κεραμέως απάντησε σε ερωτήματα πολιτών σχετικά με το άσθμα και τη χρήση μάσκας, πώς θα τη συνηθίσουν στο προνήπιο, αλλά και για περισσότερα τμήματα με στόχο την «αραίωση» στις τάξεις.
«Είναι θέμα συνήθειας η τήρηση του μέτρου της μάσκας και είναι εντυπωσιακή η προσαρμοστικότητα των παιδιών» είπε και συμπλήρωσε ότι είναι «αυτονόητο ως μέτρο προστασίας όπως η χρήση ζώνης ασφαλείας στο αυτοκίνητο».
Όπως εξήγησε εστιάζοντας στα παιδιά με άσθμα «η Επιτροπή των Λοιμωξιολόγων έχει δώσει λίστα συγκεκριμένων παθήσεων που δεν συνιστάται η χρήση μάσκας και επίσης υπάρχει λίστα με ομάδες αυξημένου κινδύνου».
Παράλληλα αναφέρθηκε και στα νηπιαγωγεία τα οποία δήλωσε πως ανοίγουν και αυτά τις 14 Σεπτεμβρίου.
Αναφερόμενη στην τέλεση του αγιασμού δήλωσε πως θα πραγματοποιηθεί ανά τάξη και σε εξωτερικό χώρο, προκειμένου να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός.
«Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ είπε χθες ότι ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για τις μάσκες και έγιναν 91 προσφορές» δήλωσε η υπουργός Παιδείας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση.
«Αν ο γονιός έχει Covid φυσικά και ο μαθητής μπορεί να απουσιάζει, χωρίς να προσμετράται η απουσία» διευκρίνισε ενώ μιλώντας για τους αναπληρωτές καθηγητές είπε ότι θα γίνουν «πολλές παραπάνω προσλήψεις» ενώ τόνισε ότι έχουν προβλεφθεί κονδύλια 100 εκατομμύρια ευρώ.
Η υπουργός ενθάρρυνε τους γονείς να πάνε τα παιδιά στο Ολοήμερο, ώστε να περιοριστεί η επαφή με παππούδες και γιαγιάδες.
«Εάν υπάρχει ανάγκη για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υπάρχει δυνατότητα πρόσληψης καθηγητών» σημείωσε και συμπλήρωσε πως εξαρτάται από δεδομένα που δεν υπάρχουν ακόμα, όπως οι απουσίες στο διδακτικό προσωπικό.
Σχετικά με την εφαρμογή πρωινών και απογευματινών μαθημάτων είπε ότι είναι δυσλειτουργικό και προκαλεί προβλήματα. «Η εκ περιτροπής διδιασκαλία, εφαρμόστηκε, όμως πλέον οι μελέτες δείχνουν ότι όλη αυτή η αναστάτωση στη διαδικασία μπορεί να επιφέρει πιο επικίνδυνες συνέπειες. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες αποφεύγουν την εκ περιτροπής διδασκαλία, αλλά ενισχύουν τα μέτρα προστασίας» υπογράμμισε.