Σε κινητοποιήσεις προσανατολίζονται οι εργαζόμενοι στον τομέα Καθαριότητας του δήμου Αθηναίων ενόψει του διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού που έχει δρομολογήσει ο δήμος για την επισκευή και τη συντήρηση των οχημάτων της καθαριότητας.
Ο διαγωνισμός με τίτλο «Επισκευή και συντήρηση οχημάτων» αφορά τη συντήρηση και επισκευή 316 οχημάτων και μηχανημάτων για τρία χρόνια και το πλαφόν για το έργο έχει ορισθεί στα 24 εκατ. ευρώ. Την ερχόμενη Πέμπτη θα κατατεθούν οι προσφορές για το διαγωνισμό και σύμφωνα με πληροφορίες έχουν επιδείξει μέχρι στιγμής ενδιαφέρον πέντε εταιρείες.
Οι εργαζόμενοι προανήγγειλαν τις κινητοποιήσεις τους σήμερα κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, οπότε συζητήθηκε εκ νέου το θέμα. Το θέμα είχε συζητηθεί – και υπερψηφισθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο- κατά τη διάρκεια δύο συνεδριάσεων τον περασμένο Μάρτιο που αφορούσαν η μια τους διαγωνισμούς που ξεκινά ο δήμος και η άλλη την προμήθεια ανταλλακτικών. Στη συνέχεια, σε δύο συνεδριάσεις τον περασμένο Απρίλιο, η Οικονομική Επιτροπή του δήμου είχε εγκρίνει τη δέσμευση πιστώσεων για το έργο.
Όπως σημείωσε ο δήμαρχος Αθηναίων Γ. Καμίνης, ο διαγωνισμός έρχεται σε συνέχεια των συμβάσεων leasing (για συντήρηση σε εξωτερικά συνεργεία) που είχαν γίνει από την προηγούμενη δημοτική αρχή, από τις οποίες άλλες έχουν ήδη λήξει και άλλες θα λήξουν στη συνέχεια. Τη σχετική μελέτη των 120 σελίδων και των 170 άρθρων συνέταξε η ίδια η υπηρεσία Καθαριότητας του δήμου. Σύμφωνα με τη σύμβαση, ο ανάδοχος θα λάβει για τις εργασίες τους στη διάρκεια 36 μηνών έως 24 εκατ. ευρώ. Υπάρχει δυνατότητα για υπέρβαση του ποσού κατά 30%, μόνο όμως με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου.
Σύμφωνα με τη σύμβαση, όπως σημείωσε ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας Α. Βαρελάς, τα οχήματα του δήμου θα πηγαίνουν για επιδιόρθωση στον ανάδοχο μόνο ύστερα από απόφαση των αρμόδιων οργάνων του δήμου. Επίσης, στο βαθμό που η υπηρεσία Καθαριότητας του δήμου μπορεί να επιδιορθώσει μόνη της τις βλάβες, ο ανάδοχος θα είναι υποχρεωμένος να εφοδιάζει την υπηρεσία με τα ανταλλακτικά. Με αυτόν τον τρόπο παρακάμπτονται οι χρονοβόρες διαδικασίες της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών και αποσοβείται ο κίνδυνος έλλειψης ανταλλακτικών, όταν τα χρειάζεται η υπηρεσία Καθαριότητας του δήμου Αθηναίων. Επίσης, σημείωσε ότι κανένας δήμος δεν μπορεί να συντηρήσει τα απορριμματοφόρα φυσικού αερίου που έχει και κατά συνέπεια ούτε ο δήμος Αθηναίων, που κατέχει 32 απορριμματοφόρα φυσικού αερίου.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, Το υφιστάμενο κόστος για το ίδιο έργο και σύμφωνα με τις παλιές συμφωνίες ανέρχεται σε 27,5 εκατ. ευρώ, ενώ με το νέο σχεδιασμό εξοικονομούνται 3,8 εκατ. ευρώ. Συγχρόνως, όπως υποστήριξε ο κ. Καμίνης, με τον τρόπο αυτόν αναβαθμίζεται η υπηρεσία Καθαριότητας που κινδυνεύει να απαξιωθεί εξαιτίας των συνεχών συνταξιοδοτήσεων και αποσοβούνται οι όποιες δυσάρεστες συνέπειες στην καθαριότητα της πόλης, όταν δεν θα μπορούν να κινηθούν τα απορριμματοφόρα.
Έντονες αντιρρήσεις για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού διατύπωσαν οι δημοτικοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης, της Ανοιχτής Πόλης και του ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Εκ μέρους της Ανοιχτής Πόλης η Ε. Πορτάλιου επισήμανε οκτώ σημεία για τους λόγους διαφωνίας της παράταξης και ζήτησε να συζητηθεί εκ νέου το θέμα. Υποστήριξε ότι οι επιλογές της προηγούμενης, αλλά και της παρούσας δημοτικής αρχής οδηγούν «με μαθηματική ακρίβεια στη σταδιακή απαξίωση της αρμόδιας για τη συντήρηση των απορριμματοφόρων υπηρεσίας καθαριότητας και τελικά στη διάλυσή της και την ανάληψη του έργου εξ ολοκλήρου από ιδιώτες».
Εκ μέρους της Λαϊκής Συσπείρωσης ο Ν. Σοφιανός υποστήριξε και αυτός ότι «με τον διαγωνισμό προωθείται περαιτέρω η ιδιωτικοποίηση της διεύθυνσης Καθαριότητας, καθώς περνά σε ιδιώτες η συντήρηση και η επισκευή των απορριμματοφόρων του δήμου μέχρι το 2017 με αρχικό ύψος σύμβασης τα 23,6 εκατ.». Ζήτησε να παγώσει η διαδικασία του διαγωνισμού και να ληφθούν υπόψη οι δυνατότητες που υπάρχουν με ενίσχυση σε μέσα και προσωπικό της διεύθυνσης Μηχανολογικού «ώστε να γίνεται εκεί η συντήρηση των οχημάτων του δήμου, περιφρουρώντας τα χρήματα του λαού και διασφαλίζοντας και τη δουλειά των εργαζομένων του δήμου».
Ο Π. Κωνσταντίνου (ΑΝΤΑΡΣΥΑ) καταλόγισε κι αυτός «ξεπούλημα» στους ιδιώτες και συστηματική απαξίωση της διεύθυνσης Καθαριότητας.
Οι δημοτικοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης», της «Ανοιχτής Πόλης» και του «ΑΝΤΑΡΣΥΑ» ζήτησαν να γίνει ψηφοφορία επί του θέματος, κάτι που αρνήθηκε ο δήμαρχος Αθηναίων με συνέπεια οξείες αντιδράσεις από την πλευρά των δημοτικών συμβούλων, αλλά και των εκπροσώπων των εργαζομένων της ΕΕΔΑ (Ένωση Εργατο-υπαλλήλων Δήμου Αθηναίων) και της ΠΟΠ-ΟΤΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Προσωπικού Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης).