Δυναμικά επανέρχεται από σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο συγκοινωνιακό της έργο έχοντας αποσπάσει και τα εύσημα της Διεθνούς Ένωσης Σιδηροδρόμων αλλά κα των Βρυξελλών για την ασφάλεια των επιβατών της όλη αυτή την κρίσιμη περίοδο της καραντίνας, όπως τόνισε σε δημοσιογραφική τηλεδιάσκεψη ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας Καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης.
Μάλιστα διεκδικεί πλέον και ένα μεγαλύτερο μερίδιο από την πληγείσα αεροπορική κίνηση έχοντας στα υπέρ της «τη συνεχή ροή φρέσκου αέρα στους συρμούς της που την κάνει να υπερτερεί σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο μέσο».
Ο κ. Τσαλίδης ανακοίνωσε όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι παρά τα νέα δεδομένα θα εφαρμοστεί κανονικά το επιχειρησιακό πρόγραμμα της εταιρείας και το πρώτο «υπέρ –τρένο» από τα πέντε συνολικά θα έλθει στην Ελλάδα το Φθινόπωρο.
Διευκρίνισε παράλληλα ότι η δρομολόγηση των υπολοίπων υπερσύγχρονων υβριδικών τρένων συναρτάται και από την εξέλιξη του εκσυγχρονισμού του δικτύου από τον ΟΣΕ. Ανακοίνωσε επίσης, πως αν το επιτρέψουν οι συνθήκες από πλευράς πανδημίας πριν από το καλοκαίρι, θα επεκταθεί η λειτουργία του Προαστιακού από το Κιάτο που φτάνει σήμερα μέχρι το Αίγιο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφού υπογράμμισε ότι στον Προαστιακό που έχει επανέλθει από σήμερα το πρωί με πλήρη δρομολόγια, τηρούνται ευλαβικά όλα τα μέτρα ασφαλείας, υποχρεωτικές μάσκες, διαγραμμίσεις κλπ, που έχει εφαρμόσει η πολιτεία και έκανε αναφορά και στο νέο σύστημα εισιτηρίων. Το σύστημα αυτό που λειτουργεί από σήμερα και με την ηλεκτρονική έκδοση και την φυσική, εφαρμόζεται ανά δρομολόγιο και δίνει τη δυνατότητα αυτόματου ελέγχου του αριθμού των επιβατών ανά αμαξοστοιχία. Έτσι η πολιτεία μπορεί να ελέγχει ανά πάσα στιγμή ότι η κάλυψη είναι στο 50% ανά αμαξοστοιχία όπως προβλέπει η οδηγία για τα μέτρα επανεκκίνησης της χώρας.
Ο κ. Τσαλίδης υπογράμμισε ότι λόγω των μέτρων η επιβατική κίνηση στα τραίνα και τον προαστιακό μειώθηκε τον Μάρτιο πάνω από 60% ενώ ο Απρίλιος ήταν καταστροφικός με την μείωση να φτάνει στο 95%.
«Παρόλα αυτά» τόνισε, «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ανέστειλε ούτε μια σύμβαση εργασίας, παρότι θα μπορούσε γιατί είναι πληττόμενη εταιρεία, ούτε δούλεψε με προσωπικό εκ περιτροπής όπως θα μπορούσε ενώ κατέβαλε κανονικά την Μεγάλη Τετάρτη τη δώρο του Πάσχα στο προσωπικό της παρότι είχε τη δυνατότητα να μεταφέρει την πληρωμή του μέχρι τον Σεπτέμβριο».
Το μόνο που κάναμε, συμπλήρωσε, ήταν στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης της τεχνικής βάσης συντήρησης στη Θεσσαλονίκη ήταν να μην ανανεώσουν κάποιες συμβάσεις τεχνικών αλλά όταν η χώρα επανέλθει στην κανονικότητα «θα δούμε τι θα κάνουμε με αυτά τα παιδιά».
Ο κ. Τσαλίδης ανέφερε ότι και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπως και όλες οι εταιρείες που εκτελούν μεταφορικό έργο στη χώρα (Αεροπορικές και Ναυτιλιακές) έχουν ενημερώσει το υπουργείο Μεταφορών για την απώλεια των εσόδων τους από το αναπόφευκτο lockdown και αναμένουν την απόφασή του η οποία, όπως είπε, θα πρέπει να είναι οριζόντια για όλες τις εταιρείες του κλάδου.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαβεβαίωσε ότι η μητρική Ιταλική εταιρεία θα υλοποιήσει όλες τις δεσμεύσεις – και μάλιστα εμπροσθοβαρώς – που αναλαμβάνει έναντι του Ελληνικού Δημοσίου με την υπογραφή της νέας σύμβασης ΥΓΟΣ (εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου άγονων γραμμών). Οι δεσμεύσεις αυτές θα αφορούν σε νέο τροχαίο υλικό εκσυγχρονισμό των τεχνικών βάσεων ηλεκτρονικές καινοτομίες στα τρένα και το σύστημα εισιτηρίων κλπ. Δήλωσε τέλος ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει την τεχνική υποδομή να διεκδικήσει την κατασκευή των νέων συρμών του ΗΣΑΠ εφόσον το υπουργείο Μεταφορών προχωρήσει τον σχετικό διαγωνισμό που είχε ανακοινώσει προ μηνών.