Η Βουλή των Ελλήνων αποτελεί τον πρώτο δημόσιο φορέα που θα αξιοποιήσει το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης για την αυτοματοποιημένη αναζήτηση και λήψη φορολογικής ενημερότητας για τις πληρωμές των δαπανών της.
Συγκεκριμένα, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας, θα διασυνδέεται πλέον το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα της Βουλής με την ΑΑΔΕ προκειμένου να αντλείται αυτομάτως η αναγκαία φορολογική ενημερότητα, χωρίς την παρεμβολή υπαλλήλου, για την πληρωμή ενός πολίτη ή μιας επιχείρησης που παρέχει υπηρεσίες ή προϊόντα. Με αυτόν τον τρόπο, οι υπόχρεοι δεν θα χρειάζεται κάθε φορά να εκδίδουν την αναγκαία ενημερότητα για να πληρωθούν, καθώς αυτό πλέον θα γίνεται αυτόματα.
Ενδεικτικά, τους τελευταίους 12 μήνες πάνω από 3.600 πολίτες και επιχειρήσεις προσκόμισαν φορολογική ενημερότητα στη Βουλή. Με το νέο σύστημα το Κοινοβούλιο απαλλάσσεται από μια καθημερινή γραφειοκρατική διαδικασία, επιταχύνονται οι σχετικές πληρωμές των δαπανών της και εξοικονομούνται ανθρωποώρες τόσο για τους υπαλλήλους της όσο και για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.
Η αυτοματοποίηση της διαδικασίας αναζήτησης και λήψης φορολογικής ενημερότητας για τις πληρωμές από το Δημόσιο, η οποία τέθηκε σε λειτουργία με απόφαση του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κυριάκου Πιερρακάκη, αναμένεται να επεκταθεί σταδιακά σε ολόκληρο τον δημόσιο τομέα.