Στη θέσπιση ελεγκτικού μηχανισμού για τη σωστή λειτουργία των ΚΤΕΟ και την καθιέρωση κάρτας ελέγχου θορύβου για τα δίκυκλα προχωρεί το υπουργείο Υποδομών.
Σύμφωνα με τα όσα έχει δηλώσει ο αρμόδιος υπουργός Δημήτρης Ρέππας, κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου, περίπου το 40% των οχημάτων, δηλαδή 2,7 εκατ. αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, με αποτέλεσμα, εκτός των άλλων το δημόσιο να ζημιώνεται περίπου 14 εκατ. ευρώ, αν υπολογίσει κανείς το παράβολο των 40 ευρώ για τον έλεγχο και των 9 ευρώ για την κάρτα καυσαερίου.
Ακόμη, προωθείται η σύνδεση της ανανέωσης του ασφαλιστηρίου με την επίδειξη της κάρτας του ΚΤΕΟ, αλλά και σαφάρι από την τροχαία για τον εντοπισμό των οχημάτων που δεν έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο.
Το πολυνομοσχέδιο για την οδική ασφάλεια κατατέθηκε στη Βουλή και μεταξύ άλλων προβλέπει ότι:
– Για την ανανέωση ή έκδοση του ασφαλιστηρίου ο ιδιοκτήτης είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει την κάρτα Ελέγχου ΚΤΕΟ.
– Επίσης, για να περάσει ένα όχημα από ΚΤΕΟ, ο ιδιοκτήτης πρέπει να επιδείξει το ασφαλιστήριο.
– Για τα περίπου 1,4 εκατ. δίκυκλα και τρίκυκλα θεσπίζεται Κάρτα Ελέγχου Θορύβου ΚΕΘ.
– Το πρόστιμο για όσους δεν έχουν ΚΕΘ ορίζεται στα 150 ευρώ.
– Μειώνεται από 400 σε 50 ευρώ το πρόστιμο για όσους δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, στην περίπτωση που ο οδηγός εντός δεκαημέρου προσκομίσει δελτίο τεχνικού ελέγχου.
– θεσπίζεται ελεγκτικός μηχανισμός που θα διασφαλίζει τη σωστή λειτουργία των ΚΤΕΟ με στόχο την τεχνική αρτιότητα των οχημάτων που κυκλοφορούν και τον καθορισμό κυρώσεων.
Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει επίσης την απελευθέρωση της αγοράς των αερίων καυσίμων και απλοποίηση της διαδικασίας ίδρυσης και λειτουργίας πρατηρίων και συνεργείων υγραερίου και φυσικού αερίου και την μείωση της ελάχιστης απόστασης ασφαλείας μεταξύ των πρατηρίων υγρών καυσίμων από τα 200 στα 50 μέτρα, απόσταση που ενδέχεται όμως να αυξηθεί στα 70 μέτρα.
Διατηρείται, ωστόσο η απόσταση των 50 μέτρων λειτουργίας τους από χώρους μαζικής προσέλευσης και συνάθροισης.