«Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, Ε65, παρουσιάζει τα ίδια προβλήματα που παρουσιάζουν και οι άλλοι αυτοκινητόδρομοι και αυτό οφείλεται στη βιασύνη και στην προχειρότητα με την οποία συγκροτήθηκαν οι συμβάσεις και δημοπρατηθήκαν τα έργα, το 2007, λίγο πριν τις πρόωρες εκλογές του Σεπτέμβρη», δήλωσε σήμερα στην Καρδίτσα ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης.
Όπως εξήγησε ο υφυπουργός, επειδή οι συμβάσεις αυτές κυρώθηκαν με νόμο στη Βουλή, κάθε παραβίαση των χρονοδιαγραμμάτων επιφέρει οδυνηρές ποινικές ρήτρες. Παραβιάσεις υπάρχουν και από τις δυο πλευρές, δηλαδή από τον παραχωρησιούχο και το δημόσιο.
Σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, το πιο σημαντικό πρόβλημά τους, είναι η δέσμευση που πήρε η πολιτεία στις συμβάσεις αυτές, να παραδώσει όλους χώρους ελεύθερους στους κατασκευαστές, σε διάστημα μονό δώδεκα μηνών, από την ημέρα έναρξης της περιόδου παραχώρησης. «Αυτή η δέσμευση είναι πληγή για τα έργα, για το ελληνικό δημόσιο και τον φορολογούμενο Έλληνα πολίτη» είπε.
«Πώς είναι δυνατόν – διερωτήθηκε – η προηγούμενη κυβέρνηση να εκτιμούσε ότι μπορούσε σε δώδεκα μήνες να απαλλοτριώσει όλους τους χώρους για όλους τους αυτοκινητόδρομους;».
Μέχρι σήμερα, είπε ο κ. Μαγκριώτης, έχουν παραδοθεί τα 106 από τα 148 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου. Για τα υπόλοιπα 42 χλμ., μέχρι εκεί που ο Ε65 συνδέεται με την Εγνατία, το ΣτΕ έχει διατάξει προσωρινή παύση εργασιών για περιβαλλοντικούς λόγους. Τα προβλήματα αυτά θα τα λύσουμε με τη συνεργασία του παραχωρησιούχου και των τραπεζών, με το λιγότερο επώδυνο τρόπο για το δημόσιο.
Εδώ και καιρό έχουμε ήδη δρομολογήσει τις σχετικές διαδικασίες και οι λύσεις αυτές θα έρθουν στη Βουλή, όπως προβλέπει η σύμβαση. Ο αυτοκινητόδρομος θα γίνει σίγουρα, όμως, λόγω αυτών των προβλημάτων εκτιμούμε ότι θα ολοκληρωθεί προς το τέλος του 2014, ένα χρόνο δηλαδή μετά τη συμβατική του ημερομηνία.