Νέα επιχείρηση – «σκούπα» πραγματοποίησε την Τετάρτη, μεικτό κλιμάκιο της Τροχαίας και της Δημοτικής Αστυνομίας, στη Θεσσαλονίκη.
Του ανταποκριτή μας από το thestival.gr στη Θεσσαλονίκη
Μετά τους αιφνιδιαστικούς ελέγχους της δημοτικής αστυνομίας που πέτυχε σε συνεργασία με τη διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης σε Δωδεκανήσου και Λεωφόρο Νίκης, σειρά σήμερα παίρνει η Αγίου Δημητρίου.
Σύμφωνα με τις δημοτικές αρχές, ο σχεδιασμός έχει δοκιμαστεί πιλοτικά το τελευταίο δίμηνο σε μικρή έκταση, τα αποτελέσματα κρίθηκαν θετικά καθώς παρατηρήθηκε βελτίωση και εξομάλυνση της κυκλοφορίας στην πόλη και γι΄ αυτό αποφασίστηκε σήμερα η πλήρης εφαρμογή του, αρχής γενομένης από το Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης.
Στον προγραμματισμό είναι να «καθαρίσουν» η Αγίου Δημητρίου, η Εθνικής Αμύνης, η Τσιμισκή, η Σαλαμίνος, η Πολυτεχνείου, η 26ης Οκτωβρίου μπροστά από τα δικαστήρια και η Δωδεκανήσου.
«Εδώ και δύο μήνες πιλοτικά, προσπαθούμε να κάνουμε μια δράση. Σήμερα κάνουμε πρώτη φορά σε πλήρη έκταση του μέτρου, για να το μάθει ο κόσμος. Θα γίνονται αιφνιδιαστικοί έλεγχοι σαρώματος. Η Θεσσαλονίκη έχει οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα. Κάνουμε κοινές δράσεις με τη διεύθυνση τροχαίας. Ξεκινάμε σήμερα σε πλήρη εξέλιξη από την Αγίου Δημητρίου, προβληματικό κεντρικό άξονα της πόλης. Αρχές Σεπτεμβρίου είχαμε μπει Δωδεκανήσου και Πολυτεχνείου, το πείραμα πέτυχε. Σε λίγο καιρό θα μπούμε και 26η Οκτωβρίου. Να ξέρουν πλέον οι Θεσσαλονικείς ότι τα σαρώματα θα είναι τέτοια όπου θα καταγράφονται τα πάντα. Κάνω έκκληση για τις ράμπες αναπήρων, η ανοχή θα είναι μηδενική. Με όσα μέσα διαθέτουμε θα δώσουμε το 100% των δυνάμεων μας. Για τα σαββατοκύριακα θα υπάρξει μέριμνα, έχουμε λάβει υπόψιν από δρώμενα μέχρι πορείες», ανέφερε σε δηλώσεις του ο εντεταλμένος σύμβουλος αρμόδιος για θέματα δημοτικής αστυνομίας, Δημήτρης Δαγκλής.
«Είχα πει θα μας βρίσκετε συνεχώς μπροστά σας, αυτό θέλω να πω στους συμπολίτες που μας ακούν και μας βλέπουνε και να συνδράμουν και αυτοί όσο το δυνατόν μπορούν. Διάβαζα πριν από πολύ καιρό και διάβασα και πρόσφατα τα προβλήματα της πόλης, σε τι κλίμακα είναι το κυκλοφοριακό. Κάνουμε δράσεις συνεχώς, δεν μπορούμε να πούμε ότι το λύσαμε το κυκλοφοριακό πρόβλημα αλλά τουλάχιστον κυκλοφορείς άνετα στην πόλη, αυτό το διαπιστώνει ο καθένας από εμάς, μας το λένε οι πολίτες στον δρόμο και εγώ ο ίδιος επειδή περπατώ στην πόλη αφουγκράζομαι όλους τους πολίτες και ακούμε τα αιτήματα τους. Στις γειτονιές δεν μπορούμε να βγούμε αλλά τουλάχιστον στόχος μας είναι το κυκλοφοριακό να είναι τελευταίο στην κλίμακα προβλημάτων αυτής της πόλης», δήλωσε από την πλευρά του ο Διευθυντής της Τροχαίας, Θωμάς Γέρμανος.
«Η απρόσκοπτη μετακίνηση των ανθρώπων με αναπηρία είναι ένας σημαντικός παράγοντας στην ομαλή ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο. Δυστυχώς η μετακίνηση μόνο απρόσκοπτη δεν είναι, λόγω της ασυνειδησίας των συμπολιτών μας. Υπάρχουν παράνομες καταλήψεις αναπηρικών θέσεων και των ραμπών, δεν υπάρχει δυστυχώς ευαισθησία και ο στοιχειώδης σεβασμός στα εμποδιζομενα άτομα, όπως υπερήλικες, εγκύους, ΑμεΑ. Η υποχρέωση της τροχαίας και της δημοτικής αστυνομίας μέχρι πρότινος αποθράσυνε τους παραβάτες, λόγω ατιμωρησίας. Όμως, αφού μελέτησα τα στοιχεία, είδα ότι μετά το καλοκαίρι του 2019, οι βεβαιώσεις παραβάσεων και τα πρόστιμα υπερδιπλασιάστηκαν σε σχέση με την περσινή χρονιά, και, χωρίς να θέλω να φανώ κακός. Ίσως η επιβολή του νόμου να περιορίσει το θράσος μερικών. Κάνω έκκληση σε όποιον βλέπει ένα σήμα αναπηρικό να πάνε λίγο πιο κάτω, κάπου θα βρείτε να παρκάρετε. Και όταν βλέπετε μια ράμπα Ούτε για δευτερόλεπτο να μην τα αφήνετε τα όχηματα σας. Μια κλειστή ράμπα, σημαίνει ότι πρέπει να κάνω τον κύκλο του τετραγώνου για να βρω την επόμενη ράμπα, αν υπάρχει», σημείωσε ο Γιάννης Καστούρας, ειδικός σύμβουλος για θέματα αναπηρίας.