Σε μια εποχή που όλα τα σημαντικά στελέχη της τουριστικής βιομηχανίας δηλώνουν ότι η στρατηγική του τουριστικού προϊόντος πρέπει στο μέλλον να εστιάσει, στην ποιότητα αλλά και την δημιουργία εμπειριών παρά στην επίτευξη ποσότητας επισκεπτών στη χώρα μας, το Hotel Megatrends προσπάθησε να συμβάλλει σε αυτή τη δημόσια συζήτηση εξέλιξης του ελληνικού τουρισμού, προσπαθώντας να αναδείξει τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να συνδυαστούν βασικές αλλά απαραίτητες μεταβλητές όπως είναι η καινοτομία και οι σύγχρονες διεθνείς πρακτικές, με τις ρίζες και την παράδοσή μας.

Hotel Megatrends/ Spaces:

Σε ένα άκρως αισθησιακό εκθεσιακό stand το οποίο σχεδιάστηκε από την Makridis Associates, πέντε φημισμένοι αρχιτέκτονες και designers παρουσίασαν αντιστοίχως πέντε concepts χώρων φιλοξενίας σε μια επιφάνεια 350τ.μ., τοποθετώντας την αρχιτεκτονική και το design στο επίκεντρο ως βασικά εργαλεία δημιουργίας υπόβαθρου αξέχαστων εμπειριών. Οι χώροι οι οποίοι παρουσιάστηκαν στο φετινό project είναι οι ακόλουθοι:

01 – RECEPTION/ LOUNGE / by ALEX MINT DESIGN STUDIO

Κάτι περισσότερο από  χώρο υποδοχής: Στις σύγχρονες ευρωπαϊκές πόλεις οι Receptions των ξενοδοχείων μετατρέπονται σε χώρους συνεύρεσης, κοινωνικοποίησης, πραγματοποίησης επαγγελματικών συναντήσεων αλλά και εργασίας. Ένας τέτοιος χώρος δεν απευθύνεται μόνο  στους επισκέπτες του ξενοδοχείου αλλά αντιθέτως απευθύνεται τόσο στους κατοίκους όσο και στους επισκέπτες της πόλης. Με αυτό τον τρόπο το ξενοδοχείο μετατρέπεται σε ζωντανό οργανισμό, εντάσσεται στο life style του τόπου αλλά και δημιουργεί νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες για τον ιδιοκτήτη.

02 – BOUTIQUE ROOM / by SOTIRIS LAZOU DESIGN STUDIO

Αναζητώντας την χαμένη μας ταυτότητα: Σε μια εποχή που τα boutique hotels έχουν εξελιχθεί σε μια δυναμική και εξελισσόμενη τάση των μεγάλων πόλεων της χώρας μας και όχι  μόνο, πρέπει να γίνει αντιληπτό πως μια τέτοια τάση μπορεί μελλοντικά να αναδιαμορφώσει την ταυτότητα του αστικού ιστού αλλά και τουρισμού. Ο σχεδιασμός παίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτή την διαδικασία. Η στρατηγική σύνδεση του σχεδιασμού με τις ρίζες και την παράδοσή μας αποτελεί μια υψίστης σημασίας διαδικασία η οποία θα επηρεάσει την ξεχωριστή εμπειρία που θα βιώσει ο επισκέπτης στον τόπο που επέλεξε να επισκεφτεί.

03 – STUDIO ROOM / by Α & Μ ARCHITECTS

Σχεδιάζοντας «έξυπνους» χώρους φιλοξενία: Ο καινοτόμος σχεδιασμός μπορεί να κάνει να φαίνεται μεγάλος ακόμη και ένας χώρος 28 τ.μ. στον οποίο μπορεί να φιλοξενηθούν, με όλες τις παροχές που ένα σπίτι παρέχει, μέχρι 4 άτομα καλύπτοντας παράλληλα όλες τις καθημερινές τους ανάγκες. Το αποτέλεσμα δεν οδηγεί μόνο σε πολυχρηστικότητα από πλευράς φιλοξενουμένων αλλά και σε πολλαπλότητα χρήσης από πλευράς επενδυτών. Σε ένα τέτοιο αστικό κτίριο μπορούν να συνυπάρξουν τόσο φοιτητές όσο και ταξιδιώτες οι οποίοι αγαπούν το κέντρο της πόλης αλλά και υποστηρίζουν μόνο value for money λύσεις.

04 – RESTAURANT IN NATURE / by GIAN PAOLO VENIER

Απόλυτη σύνδεση με την φύση: Ένα εστιατόριο στην φύση δεν θα μπορούσε παρά να κατασκευαστεί με φυσικά υλικά. Αυτό το εστιατόριο το οποίο δεν ορίζεται ξεκάθαρα σαν indoor ή outdoor αφού μπορεί να είναι και τα δύο, αποτελεί ένα απόλυτο παράδειγμα αειφόρας αρχιτεκτονικής βασισμένο σε φυσικά υλικά δόμησης και διακόσμησης. Εξαιρετικό αισθητικό αποτέλεσμα, φυσική σκίαση, φυσική ηχομόνωση και ο ορισμός του wellbeing.

05 – THE SMART EXPERIENCE / by L+DG LIGHTING ARCHITECTS

Η αρχιτεκτονική φωτισμού δημιουργεί ξεχωριστές εμπειρίες: Τις περισσότερες φορές ένας επιχειρηματίας ξενοδόχος αντιμετωπίζει τον φωτισμό ως το τελευταίο στάδιο του σχεδιασμού και πολλές φορές καλείται να το αντιμετωπίσει ακόμη και λίγο πριν το opening του ξενοδοχείου. Μέσα από μια conceptual προσέγγιση το μήνυμα ήταν σαφές. Ο φωτισμός δημιουργεί ιδιαίτερο χαρακτήρα στους χώρους φιλοξενίας και πολλές φορές μπορεί να επηρεάσει ή εμπνεύσει τον συνολικό σχεδιασμό. Γι αυτόν ακριβώς το λόγο η θέση της αρχιτεκτονικής φωτισμού ανήκει στην έναρξη μιας μελέτης.

Σημαντικές εταιρίες χορηγοί υποστήριξαν στο έπακρο την υλοποίηση ενός τόσο μεγαλεπήβολου project. Platinum sponsors ήταν οι εταιρίες TEAM sa, Stamatopoulos group, Akritas και IT concept. Gold Sponsors, ήταν οι εταιρίες Bright special lighting, ΑΒΒ και Λυχνία α.ε. Συνολικά περίπου 50 εταιρίες από τους χώρους της δόμησης, της επίπλωσης, της διακόσμησης και του wellbeing συνέβαλαν στην επιτυχή υλοποίηση του Hotel Megatrends Project by Xenia 2019!