Ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο για την Καβάλα και την ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μακεδονίας, που αναμένεται να αναβαθμίσει σημαντικά το εμπορικό λιμάνι «Φίλιππος Β’», εισέρχεται σταδιακά σε τροχιά υλοποίησης. Ο λόγος για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 31,8 χιλιομέτρων, που θα συνδέει τον εμπορικό λιμένα Καβάλας, «Φίλιππος Β’», στη Νέα Καρβάλη, με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης, στην περιοχή Τοξοτών Ξάνθης.
Η σιδηροδρομική σύνδεση του εμπορικού λιμανιού, που αποτελούσε πάγιο αίτημα όλων των τοπικών παραγωγικών φορέων της Καβάλας την τελευταία δεκαετία, παίρνει σάρκα και οστά με την παρουσίαση, σήμερα το μεσημέρι, της μελέτης του έργου με την ταυτόχρονη δέσμευση, από μέρους της ΕΡΓΟΣΕ, για συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου αλλά και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα αποτελέσει το ανατολικότερο τμήμα της (μελλοντικής), νέας σιδηροδρομικής γραμμής, που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη και τα παράλια της δυτικής Μακεδονίας, με τη Θράκη και με «παραλιακή» όδευση σε γενική «παραλληλία» με την Εγνατία Οδό.
Αναφερόμενος στην υλοποίηση του έργου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Κώστας Σπηλιόπουλος, υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ότι: «Παρουσιάζουμε μια ιδιαίτερα σημαντική μελέτη που αφορά τη σύνδεση του εμπορικού λιμανιού της Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ένα έργο που θα αναβαθμίσει το λιμάνι «Φίλιππος Β’», αλλά και την ευρύτερη περιοχή». «Στην ΕΡΓΟΣΕ», συμπλήρωσε ο κ. Σπηλιωπουλος, «έχουμε ορισμένους στόχους. Πρώτος εξ αυτών είναι να ολοκληρώσουμε το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο, που θα ξεκινάει από την Πάτρα και θα φτάνει μέχρι τον Προμαχώνα και ο δεύτερος στόχος μας είναι να συνδέσουμε τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, καθώς θεωρούμε ότι από εκεί θα προέλθει η ανάπτυξη. Η χώρα μας έχει τις προϋποθέσεις να είναι πύλη και των Βαλκανίων για τις θαλάσσιες μεταφορές, αλλά και από άλλες χώρες της Ασίας για να προωθούν τα προϊόντα τους μέσω της Ελλάδας στην Ευρώπη».
Ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ επισήμανε ακόμα, πως οι μελέτες για το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι σχεδόν έτοιμες. «Χρειάζεται να ολοκληρώσουμε τα τεύχη δημοπράτησης μέχρι το 2015 και έχουμε κάνει και πρόταση για να είμαστε στην επόμενη προγραμματική περίοδο ως έργο. Χρόνος κατασκευής είναι τα τρία έτη. Θα είναι μονή και σύγχρονη γραμμή που θα μπορεί να εξυπηρετεί και τις επιβατικές ανάγκες, αλλά κυρίως τις εμπορευματικές μεταφορές δίνοντας έτσι την δυνατότητα στο «Φίλιππος Β’» να αναδειχθεί και να αξιοποιηθεί», υπογράμμισε.
Ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Άρης Γιαννακίδης, είπε ότι το έργο αυτό ήταν ένας διαχρονικός μύθος, κάτι που, όπως επισήμανε, πριν από λίγο καιρό εκφραζόταν ως μια ουτοπία. “Τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας αποκτούν πια συνδυασμένες μεταφορές, στοχεύοντας να αναδείξουμε αυτό που προσδίδει μεγάλη προστιθέμενη αξία στην Περιφέρειά μας να γίνει δηλαδή χώρος διαμετακόμισης προϊόντων και εμπορευμάτων. Αποκλειστικός δίαυλος στην περιοχή είναι τα στενά του Βοσπόρου που εμφανίζουν περιβαλλοντικό κορεσμό και κόστος, άρα η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης θα πρέπει να αποτελεί χωροταξικά εθνική αναπτυξιακή επιλογή, να παίξει το ρόλο αυτό. Για αυτό λοιπόν γίνονται όλες οι απαραίτητες υποδομές στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο αναβαθμίζονται και θωρακίζονται τα λιμάνια», κατέληξε.