Καζάνι που βράζει είναι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, μετά την απόφαση της εργοδοσίας να επιβάλει, για ένα ακόμη τρίμηνο, την εκ περιτροπής εργασία -μία φορά την εβδομάδα- στους 1.100 εργαζομένους.
Η παράταση της αδιέξοδης, εργασιακά, κατάστασης στην όποια έχουν περιέλθει οι από δεκαεξαμήνου απλήρωτοι εργαζόμενοι προκαλεί νέα ένταση και πυροδοτεί περαιτέρω κινητοποιήσεις.
«Δεν έχουμε επιλογή, για εμάς η συνέχιση των κινητοποιήσεων είναι μονόδρομος» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Βασίλης Καρακίτσος, πρόεδρος του ιστορικού σωματείου «Τρίαινα». «Αυτή θα είναι και η ομόφωνη θέση μας στην προσεχή γενική συνέλευση των εργαζομένων» υπογραμμίζει και προσθέτει ότι εργάζεται στη ναυπηγική βιομηχανία 35 χρόνια, όπως και άλλοι συνάδελφοι, οι οποίοι, σήμερα, «όλοι χάνουμε τη δουλειά μας».
Βεβαίως, σημειώνει, αυτήν τη στιγμή το πρόβλημα δεν είναι η νέα απόφαση της εργοδοσίας, αλλά η ατολμία της κυβέρνησης. «Ολιγώρησε να ξεκαθαρίσει τα πράγματα, όλο αυτό το διάστημα και η εταιρία αποθρασύνθηκε. Μας έδωσε ένα τρίμηνο ακόμη, συνολικά 18 μήνες μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου για εκ περιτροπής εργασία μιας ημέρας την εβδομάδα, που ούτε αυτήν πληρώνει, ούτε τα δεδουλευμένα των εργαζομένων, καθημερινά, στις βάρδιες. Παρά τις δικαστικές αποφάσεις και τα ασφαλιστικά μέτρα στα οποία προσφύγαμε, οι δικηγόροι τους αναγνωρίζουν ότι μας οφείλουν, αλλά αρνούνται να πληρώσουν μέχρι να πάρουν χρήματα από το ελληνικό δημόσιο» προσθέτει.
Για την οικονομική «εξαθλίωση» στην οποία έχουν περιέλθει οι εργαζόμενοι, καταγγέλλουν ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, «μετά την παράδοσή τους από την προηγούμενη κυβέρνηση, στα αραβο-γερμανικά συμφέροντα, οι νέοι ιδιοκτήτες παίζουν παιχνίδια με την ανοχή των κυβερνήσεων και παραμένουν κλειστά, εδώ και δύο χρόνια, σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος».
Το ναυπηγείο, μετά τα πρόστιμα και τις απαγορεύσεις της ΕΕ, έχει περιοριστεί πελατειακά μόνο στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, διευκρινίζει ο πρόεδρος του σωματείου και συνεχίζει: «Αυτή την περίοδο έχουμε την κατασκευή τεσσάρων υποβρυχίων. Τα τρία, “Πιπίνος”, “Ματρώζος” και “Κατσώνης” (τύπου 214, σαν το “Παπανικολής” που παραδόθηκε) είναι έτοιμα σε ποσοστό 65- 85%, όπως και το “Ωκεανός”, το οποίο ήταν παλιό και μετασκευάστηκε. Αυτό σημαίνει ότι, αν αποφασίσει το ελληνικό δημόσιο να αποσαφηνίσει την κατάσταση, σε δυόμιση χρόνια θα έχει άλλα τέσσερα υποβρύχια».
Για την παραγγελία αυτή, υπογραμμίζει ο Βασίλης Καρακίτσος, το ελληνικό δημόσιο με χρήματα των φορολογουμένων πολιτών έχει προκαταβάλλει στην εταιρεία 2,3 δισ. ευρώ. Τα χρήματα αυτά τα έχουν πάρει οι Γερμανοί και οι Άραβες, λέει, και «δεν συγκινείται κανένας να δώσει ένα τέλος σε αυτή την υπόθεση». Υποστηρίζει ότι πρόκειται περί μεγάλου σκανδάλου, αποδίδει ευθύνες στην κυβέρνηση και, ως σωματείο, ζητά άμεσα συνάντηση με τη νέα ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.