Το θέμα της καταβολής δεδουλευμένων προηγούμενων μηνών σε ναυτικούς, που οφείλουν πολλές ακτοπλοϊκές εταιρίες, εξετάστηκε σε συνάντηση που είχαν ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης με το διοικητικό συμβούλιο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Ο υπουργός, στη χθεσινοβραδινή συνάντηση, κάλεσε τους εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών εταιριών να προχωρήσουν στην τακτοποίηση των οφειλομένων στους ναυτικούς, στις περιπτώσεις όπου παρατηρούνται καθυστερήσεις.

Οι εκπρόσωποι, από την πλευρά τους, δεσμεύθηκαν ότι θα αναλάβουν άμεσα πρωτοβουλία επικοινωνίας με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) να επισπεύσουν το χρονοδιάγραμμα εξόφλησης, ώστε να αποκατασταθεί η εργασιακή ειρήνη και η εύρυθμη λειτουργία του κλάδου.

Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ορισμένοι εκπρόσωποι ακτοπλοϊκών εταιρειών, αναμένεται να δώσουν κάποιο μέρος των χρημάτων από τις οφειλές προς τους ναυτικούς, την Τρίτη 4 και Τετάρτη 5 Ιουνίου.

Σημειώνεται ότι η ΠΝΟ έχει, ήδη, προειδοποιήσει με συνδικαλιστική παρέμβαση σε πλοία εταιρειών που οφείλουν δεδουλευμένα μηνών, δίνοντας μάλιστα διορία έως την Τετάρτη 5 Ιουνίου. Μάλιστα ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Αντώνης Νταλακογιώργος έχει ζητήσει για το θέμα την παρέμβαση της Δικαιοσύνης.

Στις 7 το απόγευμα η ΠΝΟ μαζί με άλλα εργατικά συνδικάτα πραγματοποιούν συλλαλητήριο κατά της πολιτικής επιστράτευσης.


Τι υποστηρίζουν στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς

Στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ για το θέμα, τόνισαν ότι πράγματι πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες οφείλουν δεδουλευμένα σε ναυτικούς, αλλά απέδωσαν το πρόβλημα στην περιορισμένη δυνατότητα άντλησης κεφαλαίων από τις τράπεζες, στη μείωση της επιβατικής κίνησης το πρώτο τρίμηνο και στο γεγονός ότι οι εταιρείες πετρελαιοειδών δεν λειτουργούν πλέον επί πιστώσει. Εκτίμησαν ότι η κατάσταση στην αγορά θα ομαλοποιηθεί με την κορύφωση της επιβατικής κίνησης τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.

Πηγές από την τραπεζική αγορά ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι πολλά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα έχουν κλείσει εδώ και καιρό τις «στρόφιγγες» χρηματοδότησης προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και κάποιες από αυτές ανταπεξέρχονται στις υποχρεώσεις (καύσιμα, συντηρήσεις, μισθούς) από ίδια κεφάλαια. Τραπεζικά δε στελέχη τόνισαν στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ότι έως ότου ολοκληρωθεί η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών τα πράγματα θα είναι δύσκολο να αλλάξουν στην ακτοπλοΐα.