Κατατέθηκαν στις αρμόδιες υπηρεσίες του δημοσίου, οι απαιτούμενες προμελέτες για την ανασυγκρότηση του κέντρου της Αθήνας με άξονα την οδό Πανεπιστημίου, σε συνέχεια του ομώνυμου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, όπως ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
Παράλληλα, έχουν ήδη ολοκληρωθεί και κατατεθεί αρμοδίως στις αντίστοιχες υπηρεσίες η κυκλοφοριακή και συγκοινωνιακή μελέτη, καθώς και οι φάκελοι προμελέτης επέκτασης του τραμ μέχρι την πλατεία Αιγύπτου.
«Η ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου μπορεί να λειτουργήσει ως θρυαλλίδα μετασχηματισμού του δημόσιου χώρου του κέντρου της πρωτεύουσας» δήλωσε σχετικά ο υπουργός αναπληρωτής ΠΕΚΑ, Σταύρος Καλαφάτης.
Επισήμανε δε, ότι «το ζητούμενο είναι να οργανώσουμε κατάλληλα τη βασική ιδέα της ανάπλασης. Με τεκμηριωμένο και λειτουργικό σχεδιασμό για την πόλη. Με συνολική προσέγγιση των περιβαλλοντικών, άρα και κυκλοφοριακών, επιπτώσεων. Με συνεκτίμηση των κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων στην ευρύτερη περιοχή».
Μάλιστα, όπως έγινε γνωστό, η άρτια τεκμηρίωση των μελετών και η ωρίμανσή τους, μέσα από στοχευμένες διαδικασίες, θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για έγκαιρη ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, με προοπτική ολοκλήρωσης της παρέμβασης το 2015.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ, μέσα στον Μάιο, πρόκειται επίσης να συγκληθεί «η επιτροπή καθορισμού γενικών κατευθύνσεων και συντονισμού για την υλοποίηση του προγράμματος, στο πλαίσιο των κατευθύνσεων του ρυθμιστικού σχεδίου Αθήνας, «για την ανασυγκρότηση περιοχών του κέντρου της Αθήνας», στο πλαίσιο του από 4/3/2011 μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των συναρμόδιων φορέων (ΥΠΕΚΑ, ΥΠOΜΕΔΙ, ΥΠΠΟΤ, ΟΡΣΑ, ΕΑΧΑ ΑΕ, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ και ΟΑΣΑ)».
Έργο της επιτροπής, η οποία συντονίζεται από τον γενικό γραμματέα χωροταξίας και αστικού περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ, Σωκράτη Αλεξιάδη, είναι η παρακολούθηση της συνεργασίας των συμβαλλομένων φορέων, αλλά και κάθε σημαντική κατεύθυνση που αφορά στη συνολική παρέμβαση.
Υπενθυμίζεται τέλος, ότι η ακολουθούμενη διαδικασία εκπόνησης μελετών πραγματοποιείται με δαπάνη του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης, με σκοπό τη δωρεά τους στο Ελληνικό Δημόσιο, με βάση την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπουργών ΠΕΚΑ και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ενώ η ανάθεση εκπόνησης της αρχιτεκτονικής μελέτης του έργου ανατέθηκε στη βραβευμένη ομάδα μελέτης «ΟΚRA LANDSCARE ARCHITECTS».