Να «απαλλαγούν» από τις επιχειρήσεις τους επιζητούν όλο και περισσότεροι ξενοδόχοι, καθώς η έλλειψη ρευστότητας σε συνδυασμό με τις δανειακές υποχρεώσεις και τη μείωση του τζίρου τους έχουν επιτείνει το αρνητικό κλίμα στην τουριστική αγορά.
Τα οικονομικά αποτελέσματα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων εφέτος είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά, καθώς οι μεγάλες εκπτώσεις στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής αλλά και η απορρόφηση των διαδοχικών αυξήσεων του ΦΠΑ συρρικνώνουν τις εισπράξεις, θέτοντας ζήτημα βιωσιμότητας.
Τις αυξημένες προθέσεις πώλησης από πλευράς ξενοδόχων επιβεβαιώνει, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδα Βήμα, ο Π.Γ. Μίχαλος της Southeast Ιnvestment Group, με την τάση να έχει ενταθεί από πέρυσι, καθώς η εφετινή χρονιά ήταν πολύ δύσκολη και οι επιχειρηματίες του κλάδου αναζητούν αγοραστή ή επενδυτή για να «σώσουν» τις επιχειρήσεις.
Μάλιστα, σημειώνει ότι αν τα οικονομικά βελτιωθούν το κλίμα θα αναστραφεί, καθώς είναι συνδεδεμένο με την αρνητική συγκυρία. Το τίμημα της πώλησης καθορίζεται με βάση την αξία της επιχείρησης και του ακινήτου, όμως ελάχιστες είναι οι συναλλαγές που έχουν γίνει μιας και η τιμή δεν φθάνει στα επιθυμητά επίπεδα στην παρούσα συγκυρία.
Το ενδιαφέρον από το εξωτερικό, αλλά και από την εγχώρια αγορά- που εντοπίζεται κυρίως στον εφοπλιστικό κλάδο- εκφράζεται ακόμα υποτονικά.
«Ο πωλητής δεν θέλει να πουλήσει σε τιμή κατώτερη της εμπορικής (με την υπεραξία της δραστηριότητας), αλλά και η Ελλάδα δεν αποτελεί ακόμα σταθερό επενδυτικό περιβάλλον» σημειώνει ο Μίχαλος. Προσθέτει όμως ότι μέσα στον χειμώνα θα φανεί αν θα γίνουν πωλήσεις ξενοδοχείων, σημειώνοντας ότι υπάρχει μια λεπτή ισορροπία ανάμεσα στη στάση αναμονής που τηρούν οι αγοραστές που επιδιώκουν καλύτερες τιμές και τις «αντοχές» των πωλητών.
«Λίγοι είναι οι ξενοδόχοι που θα έλεγαν “όχι”» αν τους γινόταν αγοραστική πρόταση, λέει ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γ. Τσακίρης. Ωστόσο σημειώνει ότι οι περισσότεροι επιχειρηματίες φοβούνται να το δηλώσουν ανοιχτά, γιατί μια τέτοια κίνηση επηρεάζει αρνητικά τη λειτουργία της επιχείρησης, αλλά και το προσωπικό τους. Οι αγγελίες όμως στο Διαδίκτυο που μετρούνται από την αρχή του χρόνου σε εκατοντάδες πληθαίνουν, ειδικά σε δημοφιλείς προορισμούς της χώρας, όπως οι Κρήτη, Χαλκιδική, Ρόδος, Κως, Μύκονος, Σαντορίνη.