Το δυναμισμό και την εξωστρέφεια της ποιοτικής εγχώριας παραγωγής τροφίμων και ποτών, κλάδους που μπορούν να βοηθήσουν τη χώρα να βγει από την ύφεση, προσφέροντας δουλειά σε χιλιάδες ανέργους, φιλοδοξεί να αναδείξει η 22η Διεθνής έκθεση τροφίμων-ποτών- μηχανημάτων και εξοπλισμού Detrop και η 4η Διεθνής έκθεση οίνου Oenos, που διοργανώνει στη Θεσσαλονίκη η ΔΕΘ-Helexpo από 7-10 Μαρτίου.

Η Detrop, όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo, Θεόδωρος Σουμπάσης στη διάρκεια συνέντευξης τύπου, αποτελεί τη μοναδική ελληνική έκθεση του είδους της και θέλοντας να αναδείξει τη σπουδαιότητα των προϊόντων της, ανέφερε ότι τα τρόφιμα απέσπασαν πέρυσι μερίδιο 19,3% επί του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών, σημειώνοντας αύξηση 9,3% σε ετήσια βάση.

Μεταξύ άλλων, επεσήμανε ότι οι διοργανώσεις αποτελούν την καταλληλότερη πλατφόρμα για τις επιχειρήσεις τροφίμων-ποτών προκειμένου να διερευνήσουν τις δυνατότητες εξαγωγών. Στο πλαίσιο αυτό σημείωσε ότι οι εκθέτες είναι αυξημένοι κατά 20% συγκριτικά με την περσινή εκδήλωση και φθάνουν τους 400 Έλληνες. Συμπλήρωσε δε, ότι κομβικό ρόλο στην προσπάθεια των ελληνικών βιομηχανιών τροφίμων-ποτών να εξάγουν προϊόντα τους στο εξωτερικό διαδραματίζουν οι 100 προσκεκλημένοι ξένοι εμπορικοί επισκέπτες οι οποίοι πιθανόν να παρέχουν τη δυνατότητα στις ελληνικές επιχειρήσεις να πετύχουν επωφελείς συμφωνίες πώλησης των προϊόντων τους, μέσω δικτύων, είτε χονδρικής, είτε λιανικής.

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, Αναστάσιος Τζήκας, ανέφερε ότι οι προσκεκλημένοι εμπορικοί επισκέπτες στις εκθέσεις, η είσοδος στις οποίες επιτρέπεται μόνο σε επαγγελματίες, προέρχονται από Γερμανία, Ρωσία, Ουγγαρία, Ολλανδία, Αυστρία, Τσεχία, Βέλγιο, Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Σλοβενία, Κροατία, Σουηδία, Σλοβακία, Νορβηγία, Λουξεμβούργο, Ελβετία, Δανία και Βόρεια Αμερική. Διευκρίνισε δε ότι στις Detrop-Oenos, το «παρών» θα δώσουν κορυφαίοι σεφ, εξειδικευμένα στελέχη επιχειρήσεων του κλάδου των τροφίμων, στελέχη και ιδιοκτήτες φημισμένων εστιατορίων και σχετικών αλυσίδων, καθώς και δημοσιογράφοι από διάφορες περιοχές του κόσμου.

Σημείωσε δε ότι αυξημένη αναμένεται φέτος, έναντι της περσινής διοργάνωσης, και η παρουσία χονδρεμπόρων ελληνικών τροφίμων-ποτών από τη Γερμανία, που όπως ανέφερε, αποτελεί τη μεγαλύτερη σχετική αγορά της Γηραιάς Ηπείρου, καθώς και από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.

Παράλληλα, ο κ. Τζήκας ανέφερε ότι εκτός από τις Detrop και Oenos, υπάρχουν και εκθεσιακές συμμετοχές που εντάσσονται στην έκθεση Biologica, που φέτος γιορτάζει τα πέντε της χρόνια.

Επίσης, αναφέρθηκε και στις παράλληλες εκδηλώσεις, όπως μεταξύ άλλων, την ημερίδα που διοργανώνεται με θέμα «ο ρόλος του ξύλου βελανιδιάς στην παλαίωση οίνου», την απονομή των βραβείων του 13ου Διεθνούς διαγωνισμού οίνου, την υπογραφή πρωτοκόλλου συνεργασίας μεταξύ των ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ και της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, το σαλόνι γευσιγνωσίας και τον 8η διαγωνισμό Μαγειρικής ΝΑ Ευρώπης, με 500 διαγωνιζόμενους από 15 χώρες.

Πουθενά στην συνείδηση των Ευρωπαίων η ελληνική φέτα

Μπορεί η χώρα μας να βρισκόταν στα δικαστήρια επί τέσσερα και πλέον χρόνια, προκειμένου να κατοχυρώσει την ΠΟΠ ελληνικής φέτας, ωστόσο στη συνείδηση του μέσου Ευρωπαίου καταναλωτή δεν έχει περάσει ότι η φέτα είναι το λευκό τυρί που θα πρέπει να καταναλώνει, όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ, Αριστοτέλης Καρβέλας. «Δεν υπάρχει εθνική στρατηγική marketing των ελληνικών προϊόντων ΠΟΠ», τόνισε, προσθέτοντας ότι «δυστυχώς η χώρα μας δεν έδωσε ούτε και σημείο αναφοράς γεωγραφικής ένδειξης των προϊόντων ΠΟΠ στην Ελλάδα, έτσι ώστε οι καταναλωτές – τουρίστες να γνωρίζουν ακριβώς τι τρώνε και από πού».

Εξήγησε, ότι ενώ η ελληνική φέτα πωλείται στο εξωτερικό 2,40 ευρώ με 2,60 ευρώ ωστόσο δεν προτιμάται από τους καταναλωτές, αφού ως λευκό τυρί γνωρίζουν άλλα προϊόντα που το marketing, τους γίνεται είτε από Γάλλους και Γερμανούς, με παραγωγούς μάλιστα από Τουρκία και Γερμανία και παρόλο που η τιμή πώλησης κυμαίνεται στα 3,20-3,40 ευρώ.

Πτώση 10% στις πωλήσεις & αύξηση 15% εξαγωγών το 2012 για ΕΝΟΑΒΕ

Μειωμένες σε ποσοστό 10% καταγράφηκαν το 2012 οι πωλήσεις της Ένωσης Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα Β. Ελλάδας (ΕΝΟΑΒΕ), ενώ την ίδια χρονιά οι εξαγωγές σημείωσαν αύξηση 15%, τόνισε ο πρόεδρος της ΕΝΟΑΒΕ, Στέλλιος Κεχρής. Τόνισε δε ότι από την ένωση χύμα δεν κυκλοφορεί ούτε το 5% του κρασιού της. Ωστόσο, όπως διευκρίνισε, τα τελευταία χρόνια λόγω οικονομικής κρίσης το χύμα κρασί έχει πάρει σημαντική θέση στην ελληνική αγορά και στο πλαίσιο αυτό υπενθύμισε ότι πλέον και αυτό θα πρέπει στο εξής να έχει σήμανση.

Μεταξύ άλλων, τόνισε ότι τα ελληνικά κρασιά μπορούν πλέον να ανταγωνιστούν δυναμικά άλλα του εξωτερικού, αφού όπως είπε έχουν πλέον παραχθεί προϊόντα άριστης ποιότητας και χαμηλής τιμής, που μπορούν να αποκτήσουν με άνεση, κεντρική θέση στο καθημερινό τραπέζι των νοικοκυριών, εντός και εκτός ελληνικών συνόρων. Κατέληξε, λέγοντας ότι οι «αγορές στόχος» είναι των ΗΠΑ, της Ρωσίας και της Κίνας, αλλά και η αύξηση μεριδίου των ελληνικών κρασιών στην Ευρώπη.