Τη διαφοροποίηση του προσφερόμενου τουριστικού του προϊόντος φαίνεται να πέτυχε ο Οργανισμός Τουριστικής Ανάπτυξης προ του Άθω στη γειτονική Βουλγαρία, ύστερα από τριετή προσπάθεια προβολής των εναλλακτικών μορφών τουρισμού που προσφέρει στον επισκέπτη η προ του Άθω περιοχή.
Η καθιέρωση του προορισμού ως ειδικού – με τουλάχιστον 8μηνη διάρκεια – αποτελούσε στόχο για την περιοχή, η οποία πλέον ανεβάζει τον επικοινωνιακό πήχη ακόμη ψηλότερα και στοχεύει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, βασιζόμενη στην προσέλευση Βούλγαρων επισκεπτών όλες τις εποχές του χρόνου.
Απόδειξη όλων των προαναφερόμενων αποτελεί το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια διεξαγωγής της διεθνούς τουριστικής τουριστικής έκθεσης Holidays & Spa, που πραγματοποιήθηκε στη Σόφια από τις 14 μέχρι και τις 16 Φεβρουαρίου, επαγγελματίες και εκπρόσωποι τουριστικών γραφείων της Βουλγαρίας έδειξαν έντονο ενδιαφέρον για τα ειδικά προγράμματα της περιοχής:
– Mount Athos Area Gourmet,
– Για τους… πάνω από 55 ετών,
– Γάμος κλπ.
Παράλληλα εκατοντάδες απλοί επισκέπτες ενημερώθηκαν για το μοντέλο διακοπών που συνδυάζει αμέτρητες αμμώδεις παραλίες με ειδικές μορφές τουρισμού, όπως ο θρησκευτικός, ο ιστορικός, ο πολιτιστικός, ο οινο-γαστρονομικός, ο τουρισμός περιπατητικών περιηγήσεων & αποδράσεων, κ.τ.α.
Η αγορά της Βουλγαρίας αποτελεί για την περιοχή του Άθω δεξαμενή εισροής ποιοτικών επισκεπτών, οπότε η δραστηριότητα του Οργανισμού επικεντρώνεται σε ανάλογες προωθητικές ενέργειες, οι οποίες το 2013 στοχεύουν σε καινοτόμες διαδικτυακές πρωτοβουλίες.