Εντονη αντίθεση στο θεσμικό πλαίσιο που παρουσίασε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων εξέφρασαν οι βουλευτές του ΚΤΕ ΠΑΣΟΚ. Σημείο τριβής, η δημιουργία Ανεξάρτητης Αρχής.

Την ώρα που οι εκπρόσωποι των εργοληπτικών οργανώσεων επικεντρώνουν τις αντιδράσεις τους στο ζήτημα των εγγυητικών επιστολών, οι βουλευτές του Τομέα διαφωνούν με τη δημιουργία της Αρχής  υποστηρίοζντας πως «πρόκειται στην ουσία για μια νέα υπηρεσία μέσα στο υπουργείο, η οποία δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει στην πράξη».

Οι βουλευτές εκτίμησαν πως μια τέτοια κίνηση περισσότερα προβλήματα θα δημιουργήσει παρά θα λύσει
 ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Δ. Ρέππας άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο η Αρχή αυτή να ασχολείται μόνο με τα μεγάλα έργα. Οι βουλευτές αντιπρότειναν η Αρχή να αναλάβει την εποπτεία και τον έλεγχο της όλης διαδικασίας.

Η πρώτη συνάντηση έληξε λοιπόν χωρίς αποτέλεσμα κι αποφασίστηκε να επαναληφθεί μέσα στην εβδομάδα, ενδεχομένως την Τετάρτη.

Κατά τα λοιπά, η αξιολόγηση του πλαισίου ήταν θετική γιατί βάζει τρία κριτήρια για την καλύτερη προσφορά-κόστος, χρόνο και ποιότητα ενώ δημιουργεί άλλη διαδικασία με τις πρόδρομες εργασίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τη Ναυτεμπορική, το σχέδιο νόμου προβλέπει ότι οι πρόδρομες εργασίες ενός έργου που δημοπρατείται αποτελούν αυτοτελές έργο εκτελούνται με ξεχωριστή εργολαβία και έχουν στόχο να εξασφαλίσουν την ωριμότητα του έργου που θα ακολουθήσει ώστε η εξέλιξη και ολοκλήρωσή του να γίνει ανεμπόδιστα. Αλλωστε για το λόγο αυτό η ωριμότητα του έργου καθορίζεται από την Ανεξάρτητη Αρχή που μελετάται να δημιουργηθεί όταν ξεπεραστούν οι ενστάσεις, που θα αποτελεί προϋπόθεση για την έναρξη της διαδικασίας ανάθεσης του έργου.