Θετικά είναι τα πρώτα μηνύματα από τις διεθνείς αγορές για το πώς θα κινηθεί ο τουρισμός το 2013, όπως επισημαίνει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).
Σύμφωνα με τον πρόεδρό του Ανδρέα Ανδρεάδη ο βασικότερος αιμοδότης της ελληνικής οικονομίας εκτιμάται ότι το 2013 θα εισφέρει σε αυτήν 11 δισ. ευρώ άμεσα έσοδα. Το 2012, εκτιμούν φορείς του κλάδου, τα άμεσα έσοδα που προέκυψαν από τις αφίξεις των 16 εκατομμυρίων τουριστών ανήλθαν στα 10 δισ. ευρώ.
Με νωπή την εικόνα από το πρώτο επίσημο τεστ του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στη διεθνή έκθεση τουρισμού WTM 2012 στο Λονδίνο, ο πρόεδρος των τουριστικών γραφείων της χώρας (HATTA) Γιώργος Τελώνης τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι η νέα χρονιά μπορεί να αποτελέσει μια χρονιά ρεκόρ για την ελληνική τουριστική βιομηχανία με αφίξεις που θα φτάσουν τα 17 εκατομμύρια. Όπως είπε, οι κρατήσεις από τη Βρετανία, μιας εκ των σημαντικότερων αγορών για το ελληνικό τουριστικό προϊόν, κινούνται σε διψήφιο νούμερο, όταν πέρσι το εξεταζόμενο διάστημα τα νούμερα ήταν αρνητικά.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος των ξενοδόχων Κεφαλονιάς Σπύρος Γαλιατσάτος και μέλος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ), που έδωσε το «παρών» στην έκθεση του Λονδίνου, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, αφού και ο ίδιος παρατήρησε την αύξηση στις κρατήσεις από τη βρετανική αγορά, προσέθεσε ότι αντίστοιχη εικόνα παρατηρείται και στην αγορά της Σκανδιναβίας, με προφανή τα οφέλη για τα μεγέθη που θα επιτευχθούν το 2013.
Παραμένοντας στις εκτιμήσεις για τη νέα τουριστική χρονιά, ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, μέλος του ΣΕΤΕ στάθηκε σε μια βασική παράμετρο για την εξέλιξη των τουριστικών μεγεθών τη νέα χρονιά: τη βιωσιμότητα των τουριστικών επιχειρήσεων αλλά και τις αντοχές της ελληνικής κοινωνίας στο δύσκολο, όπως τονίζει, το χειμώνα που έρχεται.
«Το Λονδίνο άφησε, ύστερα από καιρό, νότα αισιοδοξίας για αυξημένη κίνηση από την Αγγλία για το 2013. Υπό άλλες συνθήκες, θα μιλούσαμε για μια σημαντική ένδειξη για την εξέλιξη της επόμενης τουριστικής σεζόν. Όλα θα εξαρτηθούν όμως από το πόσο εξασθενημένες θα βγουν οι τουριστικές επιχειρήσεις και η κοινωνία από τις δοκιμασίες αυτού του ανυπόφορου χειμώνα. Κάποιοι θα κρατήσουν το θετικό μήνυμα, όλοι όμως πρέπει να εργαστούμε, ώστε η θετική ροπή να μεταφραστεί σε θετικό αποτέλεσμα. Κρίνοντας από όσα ακούγονται και γίνονται, κάτι τέτοιο θα είναι εξαιρετικά δύσκολο για επιχειρήσεις και πολίτες ομοίως» τόνισε χαρακτηριστικά.