Θετικός – κατ’ αρχήν και υπό προϋποθέσεις – δηλώνει ο Σύνδεσμος Ανωνύμων Εταιρειών και ΕΠΕ σχετικά με τη μείωση – συγχώνευση των εφοριών, αρκεί όπως επισημαίνει να προβλεφθεί η ρύθμιση των όποιων λειτουργικών προβλημάτων μπορεί να προκύπτουν από αυτή και να εφαρμοστούν άμεσα και όχι αποσπασματικά οι μεταρρυθμίσεις που προωθούνται από το υπουργείο Οικονομικών σε ό,τι αφορά τη δομή, τη διάρθρωση και τη λειτουργία των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών. Παράλληλα, ο Σύνδεσμος Ανωνύμων Εταιρειών και ΕΠΕ με ανακοίνωσή του τονίζει ότι μείζον θέμα εξακολουθεί να αποτελεί η έλλειψη μηχανοργάνωσης – μηχανογράφησης όλου του φοροεισπρακτικού μηχανισμού και η πολυδιάσπαση των διευθύνσεων ανά ΔΟΥ.
Σήμερα, όπως τονίζει στη σχετική ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Α.Ε. και ΕΠΕ, από την καθημερινή πρακτική που βιώνουμε, διαπιστώνουμε ότι οι εφορίες λειτουργούν με «10 αξιωματικούς και 5… στρατιώτες. Υπάρχει Διευθυντής, Υποδιευθυντής φορολογίας, Υποδιευθυντής Εσόδων, Προϊστάμενος εισοδήματος, προϊστάμενος Κώδικα, Προϊστάμενος ΦΠΑ, προϊστάμενος Κεφαλαίων, Προϊστάμενος Δικαστικού και Προϊστάμενος Μητρώου». Πρόκειται δηλαδή όπως αναφέρει, για μία μη λειτουργική ιεραρχία. Με τις συγχωνεύσεις «εξοικονομεί» η κάθε Εφορία περίπου 7 προϊσταμένους και το Δημόσιο πολλά έξοδα από υπέρογκα μισθώματα. Παράλληλα, όπως επισημαίνεται, στα έσοδα χρειάζεται μόνο ένα άτομο και κάποιες λοιπές αρμοδιότητες των εσόδων μπορούν να περάσουν στα ΚΕΠ. Το μητρώο δε, τηρείται πλέον από λογιστές. Όσοι λοιπόν, περισσεύουν, στα υπόλοιπα τμήματα θα πρέπει να μεταφερθούν στον έλεγχο.
Τέλος, ο Σύνδεσμος Α.Ε. και ΕΠΕ επισημαίνει ότι ο τομέας των ελεγκτών στις Εφορίες πρέπει να ενισχυθεί ώστε όχι μόνο να επιμορφωθούν συστηματικά σε όλες τις νέες τεχνικές και μεθοδεύσεις φοροδιαφυγής αλλά να βγουν από τα γραφεία στη μάχη για την πάταξη της φοροδιαφυγής περισσότεροι και να λειτουργήσει το νευραλγικό αυτό για τα δημόσια έσοδα τμήμα με τη λιγότερη δυνατή ταλαιπωρία πολιτών και επιχειρήσεων.