Σε κλείσιμο του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) στη Μαυροράχη προσανατολίζεται η δημοτική αρχή του Λαγκαδά. Η απόφαση αυτή αναμένεται να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα όσον αφορά την αποκομιδή των σκουπιδιών σε ολόκληρο το νομό Θεσσαλονίκης.
Η διοίκηση του δήμου Λαγκαδά διαμαρτύρεται για το γεγονός ότι η μεταφορά των σκουπιδιών από όλους τους δήμους προς τον ΧΥΤΑ γίνεται με παλαιού τύπου απορριμματοφόρα και όχι με υδατογενή και αεροστεγή κοντέινερ όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. Εξαιτίας αυτού, υπάρχουν λύματα στους δρόμους και να προκαλούνται σοβαρά τροχαία ατυχήματα.
«Καθημερινά 300 απορριμματοφόρα από όλους τους δήμους μεταφέρουν τα σκουπίδια προς τον ΧΥΤΑ της Μαυροράχης. Από τα «ζουμιά» που πέφτουν στο δρόμο, μόνο τον τελευταίο χρόνο είχαμε τέσσερα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα στην περιοχή. Θα πρέπει αυτό το φαινόμενο να σταματήσει και η μεταφορά τους να γίνεται μόνο με κοντέινερ», δήλωσε ο δήμαρχος Λαγκαδά, Ιωάννης Αναστασιάδης, στο περιθώριο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚ).
Νωρίτερα, η ΠΕΔΚ και ο Σύνδεσμος ΟΤΑ νομού Θεσσαλονίκης έδωσαν συνέντευξη Τύπου με θέμα την πορεία υλοποίησης του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) στην περιοχή της Ευκαρπίας. Οι εκπρόσωποι των φορέων που εκλήθησαν όπως και οι δήμαρχοι του νομού Θεσσαλονίκης -με εξαίρεση τον δήμο Παύλου Μελά- τάχθηκαν όλοι υπέρ της κατασκευής του έργου.
Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, π πρόεδρος της ΠΕΔΚ και δήμαρχος Νεάπολης – Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, απηύθυνε έκκληση σε φορείς και κατοίκους της περιοχής της Ευκαρπίας να σταματήσουν οι αντιδράσεις και να υλοποιηθεί το έργο. «Το έργο είναι απολύτως αναγκαίο για την τοπική κοινωνία και το περιβάλλον. Η υλοποίησή του είναι ο μόνος τρόπος ώστε να πετύχουμε την ορθή συνολική διαχείριση των απορριμμάτων, με τρόπους που προστατεύουν το περιβάλλον και την υγεία των κατοίκων αλλά και να εξοικονομούμε σημαντικά ποσά από τους δημοτικούς προϋπολογισμούς», τόνισε.
Ο Δημήτρης Γαλαμάτης, πρόεδρος του Συνδέσμου ΟΤΑ Θεσσαλονίκης και δήμαρχος Βόλβης, από την πλευρά του ανέφερε ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος όσον αφορά την υλοποίηση του ΣΜΑ: «Δεν υπάρχει άλλος χρόνος για το συγκεκριμένο έργο. Ο ΣΜΑ της Ευκαρπίας θα αποτελέσει τη «γέφυρα» για τα περιβαλλοντικά έργα που θα γίνουν στο μέλλον».
Ο αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Μίμης Φωτόπουλος, εξέφρασε τον κίνδυνο να απενταχθεί το έργο από το ΕΣΠΑ, από όπου χρηματοδοτείται με 7 εκατ. ευρώ. «Όποιο έργο δεν κάνει καμία απορρόφηση κονδυλίων μέσα σε έξι μήνες θα απενταχθεί. Κινδυνεύουν τα έργα και πιέζουμε να μην πάει η δουλειά χαμένη. Πρέπει ο ΣΜΑ της Ευκαρπίας να κατασκευαστεί».
Ανάλογη θέση, υπέρ του έργου, πήραν το ΤΕΕ Θεσσαλονίκης, όπως επίσης και οι δήμοι του πολεοδομικού συγκροτήματος με εξαίρεση το δήμο Παύλου Μελά, εκεί όπου είναι προγραμματισμένο να κατασκευαστεί ο ΣΜΑ.
Ο δήμαρχος, Διαμαντής Παπαδόπουλος, ανέφερε πως στηρίζει την ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που ήταν κατά της κατασκευής του ΣΜΑ στη Ν. Ευκαρπία, εκφράζοντας παράλληλα το παράπονο των κατοίκων για συνεχή υποβάθμιση της δυτικής Θεσσαλονίκης. «Θα πρέπει να δούμε πώς θα αποκατασταθεί η αδικία και πώς θα πάψει το παράπονο των κατοίκων. Να γίνουν έργα δυτικά που να αναβαθμίσουν την περιοχή», δήλωσε χαρακτηριστικά.