Υπό κατάληψη τελούν σήμερα έξι σχολικές μονάδες γυμνασίων και λυκείων στο Ρέθυμνο. Πρόκειται για το 1ο Γενικό Λύκειο, το Πειραματικό Λύκειο, το 3ο και 2ο Γυμνάσιο, το 2ο Λύκειο και το 1ο ΕΠΑΛ.
Με το χτύπημα του κουδουνιού οι μαθητές αντί να μπουν στις τάξεις τους, κατέθεσαν μία σειρά από αιτήματα, στα οποία διαφαίνεται η διάθεσή τους για ποιοτική λειτουργία των σχολείων τους, αλλά και προστασία των δικαιωμάτων τους, τόσο ως σύνολο μαθητών όσο και ως μονάδες, δεδομένων και των ρατσιστικών φαινομένων που έχουν απασχολήσει το τελευταίο διάστημα τη σχολική κοινότητα του νομού.
Οι υποδομές των σχολικών μονάδων, η συμπλήρωση των κενών, η πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και η δημιουργία καλύτερου σχολικού περιβάλλοντος, είναι επίσης αιτήματα που προβάλλουν οι μαθητές, οι οποίοι όπως δηλώνουν, «δεν επιτρέπουν πια να εμπαίζονται ούτε οι ίδιοι ούτε όμως το μέλλον τους». Σε μία εποχή μάλιστα όπου έχουν κάνει έντονη την παρουσία τους ακραίες φασιστικές ομάδες, οι οποίες ξεκίνησαν να περνούν ακόμα και τις εισόδους των προαυλίων σχολικών μονάδων.
Η εκπαιδευτική κοινότητα που εκφράζει τον προβληματισμό της ακόμα και για τα φαινόμενα βίας που σημειώνονται με ξυλοδαρμούς και παρενοχλήσεις μικρών μαθητών από στοιχεία ακραίων ομάδων, είναι έτοιμη να ξεκινήσει δράσεις ενημέρωσης και προβληματισμού για τα τεκταινόμενα.
Την Τετάρτη 3 Οκτωβρίου στις 8 το βράδυ, οι κοσμήτορες της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης, κ.κ. Παπαϊωάννου και Χουρδάκης προσκαλούν όλους όσους βρίσκονται εντός των εκπαιδευτικών κοινοτήτων σε όλες τις βαθμίδες, σε ανοικτή συζήτηση- προβληματισμό, στο Σπίτι του Πολιτισμού, όπου θα μιλήσουν για οργανωμένα «τάγματα εφόδου», όπως αναφέρουν σε σχετική ανακοίνωσή τους.
«Έξαρση της ξενοφοβίας, του ρατσισμού και της ακροδεξιάς βίας στην πόλη του Ρεθύμνου» είναι το θέμα του «ραντεβού» που κλείνουν οι κοσμήτορες με τους πολίτες και όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν: «… με αγωνία παρακολουθούμε την πύκνωση της δράσης οργανωμένων ομάδων συγκεκριμένου πολιτικού χώρου που με συνθήματα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης επιδιώκουν να δημιουργήσουν ένα κλίμα ρατσισμού, μισαλλοδοξίας και τρομοκρατίας που στρέφεται ενάντια σε αλλοδαπούς συμπολίτες μας, αλλά και σε εκπαιδευτικούς, φοιτητές και μαθητές με δημοκρατικό φρόνημα…».
Μιλώντας στο ΑΜΠΕ, ο διευθυντής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού, Ανδρέας Ταξάκης, δείχνει προβληματισμένος αλλά και αυστηρός στον βαθμό που οι ίδιοι οι γονείς επηρεάζουν τα παιδιά/ μαθητές και μπορεί να τα οδηγούν σε ακραίες συμπεριφορές: «Να αφήσουν τα παιδιά να αυτενεργούν, να μην επιτρέπουμε να δηλητηριάζονται οι μαθητές από τους μεγάλους… Φυσικά να διεκδικούν δημοκρατικά τα αιτήματά τους… αλλά καλό είναι να στείλουμε το μήνυμα πως, τα λουκέτα δεν είναι για τη δημοκρατία» αναφέρει ο κ. Ταξάκης, επισημαίνοντας παράλληλα πως όλα όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα συνδέονται και με τις καταστάσεις που έχει δημιουργήσει η κρίση και η οικονομική δυσπραγία, μέσα στις οικογένειες.
«Τα ακραία φαινόμενα δεν είναι ακραία, αν τα κοιτάξουμε με το μάτι του δασκάλου και όχι με το μάτι ενός αγχωμένου γονέα. Οι γονείς θα πρέπει να προσπαθήσουν να είναι κοντά στα παιδιά τους και να γνωρίζουν πού κινούνται μετά το σχολείο και με ποιους κάνουν παρέα. Φανταστείτε πως πολλοί γονείς με καλούν στο τηλέφωνο και μου λένε πως τα παιδιά τους, έχουν μία επιθετική συμπεριφορά, την οποία εντάσσουν στο πλαίσιο της εκτόνωσης… Για τον λόγο αυτό έδωσα εντολή για να είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί σε εγρήγορση».
Παράλληλα, η διευθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ζήτησε βοήθεια από τους πανεπιστημιακούς και ειδικούς για την αντιμετώπιση της νέας κατάστασης και εικόνας που διαμορφώνεται εντός των σχολείων, μιας και όπως τόνισε ο Α. Ταξάκης: «πρόκειται για πρόβλημα κοινωνικοπολιτικής φύσης που αν ψάξουμε βαθιά να αντιληφθούμε τη σοβαρή παράμετρο που λέγεται οικογένεια. Χρειαζόμαστε όλοι μας μαθήματα με πρώτο εκείνο της… αλληλεγγύης».
Αξίζει να αναφερθεί πως η ΕΛΜΕ, ξεκινάει για 3η συνεχόμενη χρονιά τα δωρεάν μαθήματα προς αδύναμους μαθητές, ώστε -σύμφωνα και με τον διευθυντή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης- να προσφέρουν οι εκπαιδευτικοί ό,τι μπορούν προς θεραπεία των αποτελεσμάτων μιας οικονομικής κρίσης με πολύεπίπεδα αρνητικά αποτελέσματα εντός και εκτός οικογενειών, εντός και εκτός σχολείων.
«Με καλή προσπάθεια θα ξεπεραστούν όλα», δήλωσε στο ΑΜΠΕ ο κ. Ταξάκης, επιμένοντας κατηγορηματικά πως: «πρέπει να έχουμε εμπιστοσύνη και στα παιδιά μας αλλά και στη μικρή κοινωνία του Ρεθύμνου η οποία είναι σε θέση να προστατεύσει τα μέλη της με δημοκρατία, αλληλεγγύη και διάλογο. Αρκεί να είμαστε όλοι σε εγρήγορση».
(Φωτογραφία αρχείου)