Την απαγόρευση της κυκλοφορίας και της μεταβίβασης των μεταχειρισμένων λεωφορείων, από την 1η Ιανουαρίου 2014, φορτηγών και ρυμουλκούμενων οχημάτων που δεν φέρουν σύστημα αντιεμπλοκής στα φρένα (ABS), αποφάσισε το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Σύμφωνα με την απόφαση του Δ’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, η απόφαση αφορά, ειδικότερα, οχήματα που έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2003 από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο απέρριψε σχετική προσφυγή της Πανελλαδικής Ένωσης Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, καθώς και εισαγωγέων και εμπόρων μεταχειρισμένων οχημάτων.
Η Ένωση με την προσφυγή του ζητούσε να ακυρωθεί η απόφαση του υπουργού Μεταφορών με την οποία απαγορεύθηκε η ταξινόμηση, μεταβίβαση και κυκλοφορία των εισαγομένων μεταχειρισμένων μετά τις 11.9.2003 από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης οχημάτων ορισμένων κατηγοριών (Μ2, Μ3, Ν2, Ν3, Ο3 και Ο4), τα οποία δεν φέρουν σύστημα αντιεμπλοκής στα φρένα (ABS).
Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση από 31 Δεκεμβρίου 2013 και μετά απαγορεύεται η κυκλοφορία, η ταξινόμηση και η μεταβίβαση των οχημάτων αυτών εφόσον δεν έχουν σύστημα ABS. Όμως τα οχήματα αυτά μπορεί να κυκλοφορούν στον ελλαδικό χώρο, να ταξινομούνται και να μεταβιβάζονται εφόσον τοποθετηθεί σε αυτά σύστημα ABS και υπάρχει σχετική βεβαίωση του ΚΤΕΟ.
Οι δικαστές απέρριψαν τον ισχυρισμό των εισαγωγέων ότι το μέτρο αυτό δεν εφαρμόζεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, καθώς η εφαρμογή του, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, εναπόκειται στα κράτη μέλη να καθορίσουν το επιδιωκόμενο επίπεδο οδικής ασφάλειας.