Την ενίσχυση της διαδικασίας εξωδικαστικού συμβιβασμού που προβλέπει ο νόμος Κατσέλη εισηγήθηκαν οι καταναλωτικές οργανώσεις στις επαφές τους με τον Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή.
Σημειώνεται πως σύμφωνα με τον ν. 3869/2010 για τη ρύθμιση των οφειλών των υπερχρεωμένων καταναλωτών είναι υποχρεωτικό για τη δικαστική ρύθμιση των χρεών, ληξιπρόθεσμων και μη, να υπάρξει προσπάθεια του οφειλέτη για επίτευξη εξώδικου συμβιβασμού με τους πιστωτές του.
Οι τράπεζες στο σύνολο τους δεν δέχονται τον εξωδικαστικό συμβιβασμό και έτσι όλες οι υποθέσεις οδηγούνται στα Ειρηνοδικεία.
Το θέμα αυτό έχει προβληματίσει την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης που θεωρεί πως με τον εξωδικαστικό συμβιβασμό οι οφειλέτες μπορούν να επιτύχουν πιο ευέλικτη ρύθμιση για τη μείωση των χρεών.
Σήμερα η προσπάθεια του εξώδικου συμβιβασμού αρχίζει με την πρόταση που υποβάλει ο οφειλέτης προς τους πιστωτές του για τη ρύθμιση των οφειλών που μπορεί να εξυπηρετήσει. Η αίτηση με την πρόταση συμβιβασμού υποβάλλεται ή αποστέλλεται με οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο στους πιστωτές (π.χ. φαξ, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο).
Δεν χρειάζεται να ακολουθείται κάποια τυπική διαδικασία (π.χ. εξώδικο, συστημένη επιστολή). Δεν αποκλείεται και η καταρχήν προφορική μόνο προσέγγιση ενός πιστωτή, στην περίπτωση ιδίως που αυτός εμφανίζεται απρόθυμος για τη συζήτηση οποιασδήποτε συμβιβαστικής πρότασης.
Κατά την υποβολή ή αποστολή της αίτησης για εξώδικο συμβιβασμό δεν χρειάζεται να προσκομιστούν αναλυτικά στοιχεία ή έγγραφα που αποδεικνύουν το περιεχόμενο των δηλώσεων του οφειλέτη ή άλλες υπεύθυνες δηλώσεις.
Αυτό θα χρειαζόταν εάν εκδηλωνόταν ενδιαφέρον των πιστωτών, κάτι που όμως από το 2010 μέχρι σήμερα δεν έχει συμβεί σε καμία περίπτωση.