Την εικόνα απαξίωσης και πλήρους υποβάθμισης των Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου, ενός ιστορικού Μέσου Μαζικής Μεταφοράς, που μετράει περίπου 140 χρόνια, επισημαίνουν οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ, δίνοντας παράλληλα έμφαση στην έλλειψη προσωπικού που έχει ως αποτέλεσμα να υπολειτουργούν οι σταθμοί, να υπάρχει ελλιπής έλεγχος, να φουντώνει η εισιτηριοδιαφυγή και να «αλωνίζουν» ανενόχλητοι οι πορτοφολάδες.
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, τα τελευταία πέντε χρόνια οι εργαζόμενοι των ΗΣΑΠ έχουν μειωθεί από 1.250 σε περίπου 720 και μεγάλο μέρος από αυτούς «τράπηκε σε φυγή» και συνταξιοδοτήθηκε, ενώ περίπου 165 εργαζόμενοι μετατάχθηκαν υποχρεωτικά τον τελευταίο χρόνο στο υπουργείο Πολιτισμού για τη φύλαξη μουσείων και αρχαιολογικών χώρων και στο παλιό υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων για τη φύλαξη της εισόδου και του κτιρίου του υπουργείου. Ανάμεσα στους μεταταχθέντες περιλαμβάνονται και εργαζόμενοι με μοναδική εμπειρία και τεχνογνωσία στον ελλαδικό χώρο σε θέματα αστικού-σιδηροδρόμου και με εκπαίδευση από την ελληνική αστυνομία για τη φύλαξη, σταθμών, συρμών, εγκαταστάσεων και την προστασία των επιβατών. Για το λόγο αυτό ζητούν την άμεση επαναφορά των συγκεκριμένων συναδέλφων τους γιατί, όπως αναφέρουν, το επιβάλλουν οι ίδιες οι λειτουργικές ανάγκες της εταιρίας και τα τεράστια κενά σε έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό.
Αναφερόμενοι στο νέο «χαράτσι», όπως το χαρακτηρίζουν, δηλαδή την πρόθεση της κυβέρνησης να αυξήσει κατά 25% τα εισιτήρια τη στιγμή που οι μισθοί, οι συντάξεις και γενικότερα τα εισοδήματα συρρικνώνονται, επισημαίνουν την έλλειψη ελεγκτικού μηχανισμού, η οποία έχει ως αποτέλεσμα η εισιτηριοδιαφυγή -και κατά συνέπεια η απώλεια εσόδων- να είναι τεράστια.