Κατάληψη πραγματοποιούν γονείς και μαθητές στα Λύκεια της Πελασγίας στη Φθιώτιδα και της Αράχωβας και του Διστόμου στη Βοιωτία, όπου φέτος δεν θα λειτουργήσουν τμήματα ολιγομελή σε κάποιες κατευθύνσεις με αποτέλεσμα οι μαθητές να είναι αναγκασμένοι ή να αλλάξουν κατεύθυνση ή να πάνε σε άλλο Λύκειο.
Το σχολείο στην Πελασγία δεν έχει λειτουργήσει από την αρχή της σχολικής χρονιάς, καθώς δεν έχει επιτραπεί η λειτουργία του τμήματος ανθρωπιστικών σπουδών και οι μαθητές καλούνται να μετακινηθούν στο Λύκειο Στυλίδας. Μαθητές και γονείς του σχολείου επιμένουν στην κατάληψη μέχρι τελικής δικαίωσης, όπως σημειώνουν.
Στην Αράχωβα, οι μαθητές υποστηρίζουν πως με βάση την υπουργική απόφαση καταργείται το τμήμα Οικονομίας -Πληροφορικής και οι μαθητές θα πρέπει να μετακινούνται στο Δίστομο. Αντίθετα οι μαθητές του Μπάρλειου Λυκείου Διστόμου που με τη συμπαράσταση και των γονέων τους προχώρησαν σε κατάληψη, διαμαρτύρονται για την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να καταργήσει το Τμήμα Θετικών Σπουδών του και να «μετακομίσει» τους μαθητές που το δήλωσαν, στο Γενικό Λύκειο Αράχωβας.
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, οι μαθητές ισχυρίζονται ότι η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, αλλάζει τα δεδομένα των σπουδών τους και έχει προκαλέσει αναστάτωση στους ίδιους και τις οικογένειές τους, καθώς όπως αναφέρουν:
– Δυσκολεύει την επικέντρωσή τους στη φοίτηση κατά την κρίσιμη για το μέλλον τους Γ’ Λυκείου – λίγους μήνες πριν τις καθοριστικές για αυτούς εξετάσεις για την είσοδο τους σε Πανεπιστήμια και Τεχνολογικά Ιδρύματα.
– Δημιουργεί αυξημένους κινδύνους με την καθημερινή μετακίνηση τους.
– Φαλκιδεύει το δικαίωμα επιλογής των μαθητών όχι μονό του σχολικού περιβάλλοντος, αλλά ακόμη για μερικούς και της κατεύθυνσης σπουδών για να αποφύγει τη «μετακόμιση».
– Αδιαφορεί για την αδικαιολόγητη αύξηση του κόστους από τα δρομολόγια των μεταφορικών μέσων.
Στα Λύκεια αυτά οι πόρτες έχουν κλείσει και οι μαθητές ανήρτησαν πανό με το οποίο γνωστοποιούν την απόφαση τους και δηλώνουν την θέλησή τους να παραμείνουν στα σχολεία μέχρι να δικαιωθούν.