Στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατατέθηκε η πρώτη προσφυγή κατά απόφασης υπουργού της υπηρεσιακής κυβέρνησης του Παν. Πικραμμένου.
Ειδικότερα, ως αντισυνταγματική και αντίθετη στην ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία να ακυρωθεί η απόφαση του υπηρεσιακού υπουργού Εθνικής Άμυνας, Φραγκούλη Φράγκου, με την οποία εγκρίθηκε η ίδρυση και λειτουργία υποκαταστημάτων του «Στρατιωτικού Φαρμακείου Αθηνών» σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Αλεξανδρούπολη και Ξάνθη, ζητούν ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος και οι Φαρμακευτικοί Σύλλογοι Έβρου και Ξάνθης με προσφυγή, που κατέθεσαν στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο.
Παράλληλα, ζητούν να ακυρωθεί και προγενέστερη της κυβέρνησης Πικραμμένου απόφαση τεσσάρων υπουργών με την οποία καθορίζονται οι δικαιούχοι παροχής υπηρεσιών από τα Στρατιωτικά Φαρμακεία.
Με τις επίμαχες υπουργικές αποφάσεις, όπως υποστηρίζεται στις προσφυγές, επιχειρείται η ίδρυση σειράς νέων υποκαταστημάτων στρατιωτικών φαρμακείων σε μεγάλες πόλεις, όπως και η διεύρυνση των προσώπων που μπορούν να προμηθεύονται φάρμακα από τα στρατιωτικά αυτά φαρμακεία.
Οι σύλλογοι υποστηρίζουν ότι με τις επίμαχες υπουργικές αποφάσεις επέρχεται σοβαρή νόθευση του ανταγωνισμού στον ευαίσθητο τομέα της αγοράς φαρμάκων και φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων κατά τρόπο που αντιβαίνει τις επιταγές του Συντάγματος, ενώ δημιουργούνται παράλληλα ιδιαιτέρως σοβαροί κίνδυνοι για τη δημόσια υγεία.
Αναλυτικότερα, υπογραμμίζεται ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 37 του Συντάγματος, η υπηρεσιακή κυβέρνηση Παν. Πικραμμένου είχε ως συγκεκριμένο και αποκλειστικό σκοπό τη διενέργεια εκλογών. Κατά συνέπεια η υπηρεσιακή κυβέρνηση δεν μπορεί να λαμβάνει αποφάσεις «σε κρίσιμους τομείς που έχουν σημαντικές επιπτώσεις και δεσμεύουν μετέπειτα τη νέα κυβέρνηση».
Σύμφωνα με τους φαρμακοποιούς, η επίμαχη απόφαση που υπογράφεται από τον κ. Φράγκο, μέλος της «κυβέρνησης ειδικού σκοπού» του Π. Πικραμμένου (κυβέρνηση για την προετοιμασία των εκλογών) είναι αντίθετη στο άρθρο 37 του Συντάγματος, αλλά και παράνομη. Επίσης, υπογραμμίζουν ότι η επίμαχη απόφαση έπρεπε να υπογράφεται και από τον καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργό Υγείας.
Ακόμη, επισημαίνουν ότι η λειτουργία υποκαταστημάτων στρατιωτικών φαρμακείων έπρεπε να γίνει σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 43 του Συντάγματος, δηλαδή με Προεδρικό Διάταγμα και όχι με υπουργική απόφαση, όπως έγινε στην προκειμένη περίπτωση. Ούτε, όμως, τηρήθηκαν για τη σύσταση των επίμαχων φαρμακείων τα πληθυσμιακά κριτήρια που προβλέπει ο Ν. 3918/2011 και αποσκοπούν στην προστασία της δημόσιας υγείας.
Η επίμαχη υπουργική απόφαση παραβιάζει συνταγματικές διατάξεις (άρθρα 4 και 5), καθώς μπορούν να προμηθεύονται φάρμακα από τα στρατιωτικά φαρμακεία δεκάδες χιλιάδες πολιτών όπως είναι πολιτικοί υπάλληλοι και υπάλληλοι με σχέσεις ιδιωτικού δικαίου του υπουργείου Εθνικής Άμυνας κ.λπ., ενώ αντίθετα υπάλληλοι άλλων υπουργείων δεν μπορούν να προμηθεύονται φάρμακα.
Όμως, νοθεύεται και η ελεύθερη αγορά φαρμάκων, αφού ανατρέπονται οι όροι του υγιούς ανταγωνισμού, δημιουργώντας έτσι μονοπωλιακές καταστάσεις (κρατικό μονοπώλιο φαρμάκων), που δεν είναι ανεκτές από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Τέλος, τονίζεται ότι παραβιάζεται ο ελεύθερος ανταγωνισμός, καθώς τα στρατιωτικά φαρμακεία μπορούν να πωλούν φάρμακα με μειωμένες τιμές (-20%), δεν έχουν κόστος στέγασης και προσωπικού, δεν φορολογούνται, δεν υπόκεινται σε δημοτικά τέλη και φόρους κ.ά.