Η αντιμετώπιση των προβλημάτων της ακτοπλοΐας και οι μορφές ιδιωτικοποιήσεων που θα ακολουθηθούν στα λιμάνια, είναι δύο από τις βασικές προτεραιότητες που βρίσκονται στην ατζέντα του νέου υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη.
Στην πρώτη συνάντηση που είχε σήμερα το μεσημέρι με δημοσιογράφους, ο υπουργός είπε ότι για τα δύο αυτά θέματα θα έχει τεκμηριωμένη και σαφή άποψη αφού δει τους θεσμικούς φορείς και υπάρξει μια ανοιχτή και έντιμη συνεργασία, ενώ ανάφερε ότι δεν έχει συνταχθεί ακόμα το προεδρικό διάταγμα με τις αρμοδιότητες του επανασυσταθέντος υπουργείου.
Αναφορικά με την αντιμετώπιση των προβλημάτων βιωσιμότητας της ελληνικής ακτοπλοΐας, τόνισε ότι θα πρέπει να βρεθούν τρόποι από κοινού με τους θεσμικούς φορείς, που θα καλύπτουν όλο το φάσμα κριτηρίων βιωσιμότητας του κλάδου. Στα προβλήματα βιωσιμότητας ο κ. Μουσουρούλης ενέταξε τις υποχρεώσεις του κράτους προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες (μισθώματα από επιδοτήσεις άγονων γραμμών), το θέμα του κόστους των ακτοπλοϊκών καυσίμων, αλλά και ζητήματα που άπτονται του προσωπικού των πλοίων.
Για το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων των λιμανιών, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου δήλωσε ότι ήδη έχει μια πρώτη ενημέρωση από τον γενικό γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής και την Πέμπτη θα συναντηθεί με τον επικεφαλής του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Δημόσιας Περιουσίας Κώστα Μητρόπουλο, ενώ έχει ενημερωθεί γραπτώς και από τον πρόεδρο του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη.
«Οι ιδιωτικοποιήσεις είναι ένα σημαντικό κεφαλαίο που δεν γνωρίζω ακόμα αν θα πρέπει να συνδυαστεί με ένα ευρύτερο πακέτο που να περιλαμβάνει και τις υποδομές κρουαζιέρας», σημείωσε ο κ. Μουσουρούλης και εκτίμησε ότι «η Ελλάδα είναι ανταγωνιστική σε πάρα πολλούς τομείς, ακόμα και στο καύσιμο, αλλά και για γεωγραφικούς κυρίως λόγους».
Προσέθεσε ότι υπάρχει διεθνής εμπειρία για την κρουαζιέρα και για τα λιμάνια και δεν πρέπει να την παρακάμψουμε. Ο ίδιος προσωπικά τάχθηκε υπέρ των παραχωρήσεων σε ιδιώτες και πρόσθεσε ότι «η χώρα μας έχει μεγάλη εμπειρία, καθώς είμαστε από τις πρώτες χώρες στην Ευρώπη με επιτυχημένες συμβάσεις παραχώρησης».
Ο υπουργός δήλωσε, επίσης, ότι «ομπρέλα» για αυτές τις δύο προτεραιότητες, είναι η συγκρότηση και η λειτουργία του υπουργείου, ενώ τόνισε ότι στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου θα υπάρξουν αλλαγές, προκειμένου να γίνει εργαλείο χάραξης πολιτικής για τα νησιά.
Πρόσθεσε, τέλος, ότι για τον ίδιο έχει μεγάλη σημασία η προετοιμασία ενός δεκαετούς επιχειρησιακού προγράμματος του υπουργείου, για την αναβάθμιση των τεχνικών, τεχνολογικών και φυσικών υποδομών σε ευρύτατο φάσμα δραστηριοτήτων, από τη ναυτική εκπαίδευση μέχρι και την καταπολέμηση της εγκληματικότητας στις θάλασσες, στα λιμάνια και στα παράλια της χώρας.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Γιώργος Βερνίκος, αναφερόμενος στο γενικότερο χρηματοοικονομικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα μας, είπε ότι πρέπει να ανασυντάξουμε τις δυνάμεις και να δημιουργήσουμε μια νέα αναπτυξιακή πολιτική.
Για το θέμα των αποκρατικοποιήσεων, είπε ότι πρέπει να δούμε τι δημιουργεί ανταγωνισμό και θέσεις απασχόλησης, τονίζοντας ότι θα πρέπει παράλληλα να δημιουργήσουμε επενδυτικό κλίμα.