Στον «αέρα» εξακολουθεί να βρίσκεται το θέμα της ενοικίασης πυροσβεστικών ελικοπτέρων, με την Κρήτη να στερείται των εναέριων αυτών μέσων πυρόσβεσης τα οποία έχουν αποδειχθεί σωτήρια στα προηγούμενα χρόνια.

Έχοντας ως δεδομένες τις μεγάλες ελλείψεις στις επίγειες πυροσβεστικές δυνάμεις και το ότι φτάσαμε στα μέσα Ιουνίου με υψηλές θερμοκρασίες και πλούσια ξερή βλάστηση, η απουσία των πυροσβεστικών ελικοπτέρων ενδέχεται να αποδειχθεί «τραγική» αφού στις ημιορεινές και ορεινές περιοχές του νησιού η παρέμβασή τους είναι καθοριστική στην κατάσβεση των πυρκαγιών, αναφέρει το flashnews.gr.

Όλα ξεκίνησαν, όταν για την φετινή περίοδο, και προκειμένου να αποφευχθούν «οσμές σκανδάλου» που υπήρχαν για προηγούμενα χρόνια, αποφασίστηκε από το το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη η διαδικασία του διαγωνισμού να ανατεθεί σε μιαν υπηρεσία του ΝΑΤΟ (NAMSA) που αναλαμβάνει διαγωνισμούς προμηθειών.

Πράγματι ο διαγωνισμός έγινε για την ενοικίαση 12 πυροσβεστικών ελικοπτέρων τριών διαφορετικών τύπων (βαρέος, μεσαίου και κλειστού). Μάλιστα, επειδή υπήρξε μεγάλη μείωση του αριθμού των ελικοπτέρων, σύμφωνα με πληροφορίες, στην Κρήτη θα ερχόταν ένα από αυτά (βαρέος ή μεσαίου τύπου), το οποίο θα στάθμευε στο αεροδρόμιο Χανίων αφού στην Δυτική Κρήτη υπάρχουν οι πλέον ευαίσθητες και δύσκολα προσβάσιμες περιοχές.

Όμως, το αποτέλεσμα του διαγωνισμού ήταν να κατακυρωθούν τα επτά ελικόπτερα σε μια Τουρκική εταιρεία η οποία τα υπενοικιάζει από την Λευκορωσία μαζί με τα πληρώματά τους.

Επικαλούμενος εθνικούς λόγους, με επιστολή του στις 18/5 ο υπηρεσιακός υπουργός Εθνικής Άμυνας Φραγκούλης Φράγκος ζήτησε από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Ελ.Οικονόμου.να μην ανατεθεί στην Τουρκική εταιρεία η εναέρια πυρόσβεση.

Το αποτέλεσμα ήταν να «παγώσουν» όλες οι διαδικασίες και οι αξιωματικοί του Πυροσβεστικού Σώματος να χαρακτηρίζουν τις τελικές αποφάσεις ως «κυρίως πολιτικές» για το θέμα. Παράλληλα εκφράζουν επιφυλάξεις στο τι θα γίνει τελικά με τη μίσθωση των ελικοπτέρων.