Για πρώτη φορά ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό ΑΕ» Χρήστος Τσίτουρας παραδέχεται δημοσίως τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει το έργο στη Θεσσαλονίκη.
Μιλά ξεκάθαρα για αδυναμία χρηματοδότησής του από την κατασκευάστρια κοινοπραξία και λέει ότι εγείρονται διεκδικήσεις, οι οποίες είναι σε επίπεδο επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης, κάτι το οποίο υπερβαίνει τις αρμοδιότητες της «Αττικό Μετρό». σύμφωνα με δημοσίευμα του Αγγελιοφόρου.
Το έργο με τα ανοιχτά εργοτάξια και τις λαμαρίνες σε πολλά σημεία της πόλης έχει μετατραπεί σε… καυτή πατάτα, την οποία θα κληθεί να διαχειριστεί με το καλημέρα ο νέος υπουργός Υποδομών, που θα οριστεί μετά τις εκλογές της επόμενης Κυριακής.
Υπάρχουν πάντως και δύο παρήγορα στοιχεία: αφενός ο κ. Τσίτουρας προαναγγέλλει το άνοιγμα της οδού Δελφών, όπου κρατούνται όμηροι οι καταστηματάρχες που άντεξαν και δεν έβαλαν λουκέτο. Αφετέρου τονίζει ότι το «πάγωμα» των έργων στη βασική γραμμή δεν δημιουργεί προβλήματα στο διαγωνισμό για την επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, ο οποίος συνεχίζεται απρόσκοπτα.
«Το σύνολο σχεδόν των τεχνικών προβλημάτων έχει αντιμετωπιστεί, με αποτέλεσμα να αποδεσμευτούν τουλάχιστον δέκα μέτωπα εργασίας, στους σταθμούς και στο αμαξοστάσιο, τα οποία επιτρέπουν μεγάλη ανάπτυξη των εργασιών και αντίστοιχα την απορρόφηση των εξασφαλισμένων κονδυλίων του έργου. Οι πιστοποιήσεις θα έπρεπε να υπερβαίνουν τα 15 εκατομμύρια ευρώ κάθε μήνα. Η ανάδοχος κοινοπραξία, αντί να αναπτύξει σε περισσότερα εργοτάξια τις κατασκευαστικές δραστηριότητες, περιορίζει στο ελάχιστο τις εργασίες κατασκευής και εγείρει διεκδικήσεις, οι οποίες είναι σε επίπεδο επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης, πράγμα που υπερβαίνει τις αρμοδιότητες της «Αττικό Μετρό» λέει ο πρόεδρος.
Σύμφωνα με τον κ. Τσιτούρα το έργο θα παραδοθεί προς χρήση το Νοέμβριο του 2016, αφού πρώτα ολοκληρωθεί η αρχαιολογική ανασκαφή στους κεντρικούς σταθμούς της πόλης και ιδιαίτερα στο σταθμό «Αγία Σοφία».