Σύμφωνα με μια θεωρία, αρχικά, ήταν η δυτικότερη απόληξη της χερσονήσου Κολοκύθα (ή Νησί) στην Ελούντα της Κρήτης.
Μετά, λέει, το 1526, ήρθαν οι Ενετοί κι άνοιξαν διώρυγα αποκόπτοντας αυτή η ακρούλα –ένα κομμάτι 85.000 τ.μ. γης, που έμελλε, αιώνες αργότερα, να γίνει η στιγματισμένη Σπιναλόγκα, το διαβόητο κολαστήριο των λεπρών.
Αργότερα ακόμη, ήρθε η Βικτόρια Χίσλοπ, το Mega, ο Μάινας και η Λέχου, αλλά δεν είναι του παρόντος…
Σ’αυτό, λοιπόν, το σχεδόν τετράγωνο βραχώδες νησάκι με τα ενετικά οχυρά, τα χαλάσματα και την φορτισμένη ιστορία, ο Κώστας Τσόκλης εγκαινίάζει σήμερα Σάββατο μια εικαστική εγκατάσταση με τίτλο «Tsoclis, εσύ, ο τελευταίος λεπρός».
Η παρέμβαση του γνωστού καλλιτέχνη θα εκτείνεται σε όλη την επιφάνεια του νησιού εμπνεόμενη –κατά πως αναφέρει ο ίδιος ο δημιουργός στο δελτίο Τύπου του Μουσείου Κώστα Τσόκλη που διοργανώνει την ιδιότυπη έκθεση– από «το νησί το ίδιο και τα ερείπια των κτισμάτων, τη χωρίς ελπίδα επιθυμία φυγής, («Ο εισερχόμενος ας αποθέσει κάθε ελπίδα», ήταν γραμμένο στην είσοδο), από την απελπισμένη ανάγκη επικοινωνίας με τον έξω κόσμο, τις πολλές αυτοκτονίες, την φθορά, την έλλειψη κατόπτρων (για ευνόητους λόγους), τον έντονο ερωτισμό, από τον θάνατο και τις γεννήσεις, τη βρωμιά αλλά και τη νοικοκυροσύνη, καθώς και το μικρεμπόριο που ασκούνταν πάνω στο νησί». Λαμπρό «τουριστικό» δέλεαρ, ομολογουμένως. Εξού και το όλον υποστηρίζεται από το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού.
Πηγή: tospirto.net