Ενημέρωση για τη διαδικασία διαχείρισης των πρώην πελατών της Energa και της Hellas Power, ζητά η ΡΑΕ από τη ΔΕΗ, ενόψει της λήξης της προθεσμίας (στα τέλη Απριλίου) για τους συγκεκριμένους καταναλωτές, να δηλώσουν αν θα παραμείνουν στη ΔΕΗ ή θα μεταφερθούν σε άλλον εναλλακτικό προμηθευτή.
Στην επιστολή της προς τη ΔΕΗ, η ΡΑΕ επισημαίνει ότι σύμφωνα με τον νόμο οι πρώην πελάτες των Energa Power Trading και Hellas Power έχουν προθεσμία τριών μηνών (ως τις 25 Απριλίου) προκειμένου να προχωρήσουν σε υπογραφή σύμβασης με προμηθευτή της επιλογής τους και ζητά ενημέρωση για:
– Τον αρχικό αριθμό των πελατών αυτών ανά κατηγορία (π.χ. μέση ή χαμηλή τάση, εμπορικός/ βιομηχανικός/ οικιακός, κλπ), τους οποίους προμήθευσε με ηλεκτρική ενέργεια η ΔΕΗ, ως Προμηθευτής Τελευταίου Καταφυγίου.
– Τον αριθμό εκείνων που έχουν επιλέξει νέο προμηθευτή (ΔΕΗ ή άλλον) και έχουν μεταφερθεί σε αυτόν ή εκκρεμεί η μεταφορά τους.
– Τυχόν προβλήματα στη μεταφορά των πελατών.
Η Αρχή αφήνει, τέλος, ανοιχτό το ενδεχόμενο αποζημίωσης της ΔΕΗ για την παροχή της υπηρεσίας τελευταίου καταφυγίου, για το γεγονός δηλαδή ότι η ΔΕΗ (όπως συνέβη με τους πελάτες των δύο εταιριών) υποχρεούται να ηλεκτροδοτεί όσους καταναλωτές δεν έχουν άλλη πηγή προμήθειας.
Αναφέρει συγκεκριμένα ότι «τα τιμολόγια Χαμηλής Τάσης, τα οποία ορίζονται με απόφαση ΥΠΕΚΑ, εφαρμόζονται ταυτόχρονα και ως τιμολόγια Καθολικής Υπηρεσίας, είναι δε εξεταστέα η δυνατότητα ή μη ανάκτησης πρόσθετου ανταλλάγματος».
Προσθέτει ωστόσο ότι «Η ΔΕΗ οφείλει να τεκμηριώσει το επιπλέον κόστος που επιφέρει η εξυπηρέτηση των υπηρεσιών Καθολικού Παρόχου και σε τι διαφέρει το κόστος αυτό από το κόστος που διαχειρίζονται οι υπόλοιποι εναλλακτικοί πάροχοι».