Με το χάρτινο εισιτήριο να αποτελεί ήδη παρελθόν, από σήμερα θα αρχίσουν σταδιακά να κλείνουν και οι πύλες ελέγχου εισιτηρίων στο μετρό και τον ηλεκτρικό, ενώ στους σταθμούς που αυτό θα συμβαίνει, θα υπάρχει και προσωπικό για την εξυπηρέτηση των επιβατών που δεν έχουν λάβει ακόμα προσωποποιημένη κάρτα, όπως π.χ. άνεργοι, άτομα με αναπηρία και άλλοι δικαιούχοι.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΑΣΑ, το κλείσιμο των πυλών θα ολοκληρωθεί σε διάστημα ενός μήνα, μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου.
Από σήμερα θα αρχίσουν να κλείνουν οι πύλες και στο Αεροδρόμιο Αθηνών, όπου επίσης θα υπάρχει προσωπικό για να καθοδηγεί τους επιβάτες.
Όπως ανακοίνωσε ο ΟΑΣΑ, ο αριθμός των προσωποποιημένων καρτών υπερβαίνει ήδη τις 320.000, ενώ παράλληλα η έκδοσή τους συνεχίζεται. Οι κάτοχοι της προσωποποιημένης ΑΤH.ENA Card μπορούν να φορτίζουν τις κάρτες τους σε όλο το δίκτυο των αυτόματων μηχανημάτων (300 αυτόματα μηχανήματα σε όλο το δίκτυο) και από όλα τα εκδοτήρια της Ο.ΣΥ. ΑΕ και της ΣΤΑ.ΣΥ. ΑΕ, καθώς και από το διαδίκτυο.
Οι κάτοχοι ετησίων, εξαμηνιαίων, τριμηνιαίων καρτών, καθώς και ομάδες δικαιούχων όπως άνεργοι, μετακινούνται με επίδειξη των αντιστοίχων εγγράφων στους υπευθύνους της γραμμής των πυλών εκάστου σταθμού. Σε όλες τις πύλες (ανοιχτές ή κλειστές) θα παρευρίσκονται αρμόδιοι υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ που θα ελέγχουν και θα ενημερώνουν το κοινό. Στους σταθμούς με κλειστές πύλες θα υπάρχει μια τουλάχιστον ανοιχτή πύλη (ΑΜΕΑ), που θα επιδεικνύονται τα αντίστοιχα έγγραφα των δικαιούχων. Για τους πολίτες των κατηγοριών αυτών, οι ετήσιες κάρτες θα αντικατασταθούν στο επόμενο διάστημα, είτε με τη διαδικασία της κατάθεσης δικαιολογητικών με φάκελο, είτε μέσω διαδικτύου μετά από έγκριση της Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσπωικού Χαρακτήρα.
Οι κάτοχοι χάρτινων εισιτηρίων μπορούν, εφόσον έχουν έως δέκα εισιτήρια, να προσέρχονται στα εκδοτήρια της ΣΤΑΣΥ ΑΕ στον σταθμό της Ομόνοια ή στα Κεντρικά Γραφεία της ΟΣΥ ΑΕ (Παρνασσού 6, Άγιος Ιωάννης Ρέντης) για να τα ανταλλάξουν με ισοδύναμα προϊόντα ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Οι κάτοχοι περισσότερων των 10 εισιτηρίων θα προσέρχονται από 20/11/2017 στα Κεντρικά Γραφεία του ΟΑΣΑ (Μετσόβου 15, Αθήνα) προκειμένου να τα ανταλλάξουν με ισοδύναμα προϊόντα ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Διευκρινίσεις σχετικά με τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου
– Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής ή δυσλειτουργίας της προσωποποιημένης κάρτας, ο κάτοχός της μπορεί να τη δηλώνει, το συντομότερο δυνατόν, σε ένα από τα Σημεία Έκδοσης Προσωποποιημένης ATH.ENA Card, ζητώντας την αντικατάστασή της, με την υπολειπόμενη αξία.
– Η διαδικασία του φακέλου συνεχίζεται εύρυθμα και διεξάγεται υπό συγκεκριμένες ασφαλείς προϋποθέσεις.
– Υφίστανται συγκεκριμένες διαδικασίες αντικατάστασης κάθε τύπου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ανάλογα με την εκάστοτε περίπτωση.
– Το λογισμικό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που είναι εγκατεστημένο, τόσο κεντρικά, όσο και στον εξοπλισμό πεδίου, λειτουργεί με συνέπεια.
– Ο υπολειπόμενος χρόνος ισχύος του ενιαίου εισιτηρίου των 90 λεπτών φαίνεται, τόσο στα επικυρωτικά μηχανήματα, όσα και στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων.
– Δημιουργείται δίκτυο πώλησης εισιτηρίων σε περίπτερα και άλλα επιλεγμένα σημεία. Ο Οργανισμός εκτιμά ότι το δίκτυο θα επεκταθεί, με ταχύ ρυθμό, σε 600 σημεία.