Την επιβολή τέλους ρύπανσης στα υπερήλικα και ρυπογόνα αυτοκίνητα προκειμένου να επιδοτηθεί η αγορά ηλεκτροκίνητων και υβριδικών αυτοκινήτων, προτείνει στο πόρισμα της η επιτροπή που συγκροτήθηκε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) για τη διερεύνηση των τρόπων ανάπτυξης και διείσδυσης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Η επιτροπή προτείνει συγκεκριμένα να επιδοτούνται οι αγοραστές τέτοιων οχημάτων με ποσό ίσο με το 10 % της τιμής τους και με ανώτατο όριο τις 3.000 ευρώ για τα υβριδικά και 5.000 ευρώ για τα ηλεκτροκίνητα, για προκαθορισμένο αριθμό αυτοκινήτων κάθε χρόνο και για διάστημα 2-3 ετών. Η επιδότηση αυτή, σύμφωνα πάντα με το πόρισμα της επιτροπής, θα μπορούσε να καλυφθεί είτε από την επιβολή τέλους στα ρυπογόνα αυτοκίνητα ή εναλλακτικά από το πράσινο ταμείο και την εφαρμογή αυξημένων φοροαπαλλαγών για τους αγοραστές «καθαρών» αυτοκινήτων.
Στα κίνητρα που προτείνονται για την αύξηση της διείσδυσής τους (πέρα από τα ήδη ισχύοντα που είναι η ελεύθερη κυκλοφορία στο δακτύλιο και η απαλλαγή από τέλος ταξινόμησης και τέλη κυκλοφορίας) περιλαμβάνεται επίσης η απαλλαγή από το φόρο πολυτελείας.
Επίσης, η Επιτροπή προτείνει να εφαρμοστούν προγράμματα έρευνας, ανάπτυξης, επίδειξης και ενημέρωσης στο γενικότερο γνωστικό αντικείμενο της Ηλεκτροκίνησης με αντικείμενο το σχεδιασμό και την κατασκευή οχημάτων, ηλεκτρικών κινητήρων, ηλεκτρονικών ισχύος και διαχείρισης των συστημάτων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας. Σε αυτές τις κοινοπραξίες θα απαιτείται η συμμετοχή κυρίως Ελληνικών επιχειρήσεων, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και ερευνητικών φορέων.
Το ΥΠΕΚΑ έθεσε το πόρισμα σε δημόσια διαβούλευση, η οποία θα διαρκέσει ως τις 10 Φεβρουαρίου.