Την εκτίμηση ότι η προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΘ «παράτησε τα πάντα και έφυγε» διατύπωσε, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος του συνδικάτου των εργαζομένων στον οργανισμό, Δημήτρης Τσερμενίδης, χαρακτηρίζοντας «λάθος» τις νέες προσφυγές από μετόχους στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Κατά τον κ. Τσερμενίδη, η εκκαθάριση στον οργανισμού πρέπει να γίνει, όπως επίσης και να προσδιοριστεί η αποζημίωση των παλαιών μετόχων και να διαπιστωθεί το τι μέλλει γενέσθαι με τους νέους. Χαρακτήρισε μέγιστης σημασίας το μέλλον του οργανισμού, που – όπως σημείωσε – για να είναι ευοίωνο, πρέπει γίνει σοβαρή δουλειά και να λυθούν τα προβλήματά που υπάρχουν και αφορούν μεταξύ άλλων τον απαρχαιωμένο στόλο.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Σάββας Παναγιωτίδης, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, επισήμανε ότι από την περασμένη Κυριακή η εκκαθάριση του οργανισμού προχωρά με γοργούς ρυθμούς, με το κλιμάκιο των ορκωτών λογιστών, που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, να δουλεύει εντατικά. «Η απόφαση του ΣτΕ ήταν σοβαρή και δεν έβαλε φρένο στην εκκαθάριση» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε «αντίθετα αποτέλεσε επιδοκιμασία της νέας προσπάθειας που γίνεται».
Όπως εξήγησε «η πρώτη παράγραφος της απόφασης του ΣτΕ απορρίπτει ξεκάθαρα την προσφυγή των μετόχων κατά του πυρήνα του νόμου 4482, στηρίζει ουσιαστικά την επιλογή της κυβέρνησης και νομιμοποιεί τα πρακτικά της γενικής συνέλευσης των νέων μετόχων του ΟΑΣΘ που όρισε μεταξύ άλλων το νέο δ.σ. και τον ορκωτό ελεγκτή».
Υπενθυμίζεται, ότι με το δεύτερο σκέλος της απόφασής του το ΣτΕ διέταξε «ως προσωρινό μέτρο για την αποτελεσματική προσωρινή δικαστική προστασία των αιτούντων να μην κινηθεί η κατά το άρθρο 25 παρ. 1 του ν. 4482/2017 διαδικασία μέχρι την έκδοση απόφασης επί της εκκρεμούς αιτήσεως αναστολής». Το άρθρο 25 παρ. 1 του προσφάτως ψηφισθέντος νόμου προβλέπει ότι κατά την πρώτη συνεδρίασή του το νέο δ.σ. του ΟΑΣΘ θα έπρεπε να αναθέσει με διεθνή διαγωνισμό σε ελεγκτική εταιρεία την αποτίμηση της περιουσίας του ΟΑΣΘ. Στη συνεχεία η ελεγκτική εταιρεία θα έπρεπε να υποβάλει, εντός έξι μηνών στο δ.σ. και στη γενική συνέλευση του ΟΑΣΘ έκθεση αποτίμησης της αξίας της επιχείρησης, η οποία διαβιβάζεται στους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών.
Ακολούθως, το Ελληνικό Δημόσιο, εκπροσωπούμενο από τους δύο αρμόδιους υπουργούς, υποβάλλει αμελλητί στο Τριμελές Εφετείο Αθηνών αίτηση για τον καθορισμό του τιμήματος εξαγοράς της επιχείρησης, που είναι και η τελευταία πράξη για την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Παναγιωτίδης υπογράμμισε «είναι πλέον δεδομένο ότι ο ΟΑΣΘ ήταν παρατημένος» και πρόσθεσε «κακός στόλος, έλλειψη υγιεινής και απαξία του ανθρώπινου δυναμικού του οργανισμού, είναι μερικά από τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργήθηκαν. Και τη στιγμή που οι 2.300 εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ βρέθηκαν επαναλαμβανόμενα να είναι απλήρωτοι, η παλαιά διοίκηση και οι συνεργάτες της λάμβαναν κανονικά τους παχυλούς μισθούς τους».