Λιγότερο γενναιόδωροι εκτιμάται ότι θα είναι φέτος οι Έλληνες στις χριστουγεννιάτικες αγορές τους, καθώς αναμένεται να προχωρήσουν σε τεράστια περικοπή όλων των δαπανών, να περιοριστούν στις απολύτως αναγκαίες αγορές και στην προσφορά ελάχιστων δώρων με αποδέκτες, κυρίως, τα παιδιά.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της εταιρείας μελετών και δημοσκοπήσεων «Interview», τα λιγότερα δώρα προς συγγενείς και φίλους είναι το φυσικό επακόλουθο της τρέχουσας κρίσης.
Το 80% των συμμετεχόντων στην έρευνα απαντά πως, σε σύγκριση με πέρσι, θα είναι λιγότερο γενναιόδωρο στις σχετικές χριστουγεννιάτικες αγορές έναντι 62,3% το 2010 και 41,8% το 2009.
Περισσότερα δώρα προτίθεται να κάνει φέτος μόλις το 3,3%, ενώ το 16,7% θα τα διατηρήσει στην ίδια ποσότητα με πέρυσι.
Μετά τα δώρα, ακολουθεί η ένδυση και υπόδηση, όπου το 53,8% (39% πέρσι και 27,9% πρόπερσι) θα αναβάλει φέτος σχετικές αγορές προϊόντων, λόγω οικονομικής στενότητας.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως οι γυναίκες ανατρέπουν τα δεδομένα του 2010 και δείχνουν, όσον αφορά την ένδυση και υπόδηση, πιο ολιγαρκείς, σε σχέση με τους άντρες.
Η αγορά καινούργιου ηλεκτρονικού υπολογιστή αναβάλλεται κατά 69,9%, η απόκτηση νέων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών κατά 72%, η αγορά νέας συσκευής κινητού τηλεφώνου κατά 80,6%, τα ταξίδια κατά 77,4% και τα κοσμήματα κατά 89,2%.