Είναι ένας από τους πολλούς κρατούμενους των φυλακών της Λάρισας. Ο Adem Rusi κατάγεται από την Αλβανία. Είναι, όμως, ένας από τους μαθητές του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) των φυλακών Λάρισας. Επέλεξε να δώσει μια ακόμη ευκαιρία στον εαυτό του και να γυρίσει σελίδα στη ζωή του.

Πριν λίγο καιρό δεν ήξερε καθόλου την ελληνική γλώσσα. Σήμερα ανησυχεί, γιατί τον Ιούλιο ολοκληρώνει το 2ο έτος φοίτησης στο σχολείο των φυλακών και το πρόγραμμα εκπαίδευσης τελειώνει. Έτσι, θα πρέπει να γυρίσει πίσω στην καθημερινότητα του κελιού του και στη ρουτίνα της φυλακής που -όπως λέει- είναι «τόσο βαρετή για το μυαλό».

Ο Αdem θέλει να συνεχίσει το σχολείο. Θεωρεί ότι είναι το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή του. Έτσι επέλεξε να στείλει ένα γράμμα στον διευθυντή του σχολείου, Γιώργο Τράντα, ζητώντας ζητώντας του να κάνει ό,τι μπορεί για να συνεχίσει τα μαθήματα. Στο γράμμα ξεχωρίζει μια φράση: «Mη μας ξαναπαίρνετε πίσω το σχολείο που μας δώσατε». Φράση που δείχνει την αγάπη του Adem για τη γνώση και την ελπίδα να προχωρήσει μπροστά, όπως αναφέρει.

«Σας παρακαλώ, εσείς που έχετε τη δυνατότητα, βοηθήστε μας να προχωρήσουμε μπροστά, να βελτιώσουμε όσο μπορούμε τον τρόπο σκέψης μας και να βλέπουμε τα πράγματα αλλιώς σε πολλές πλευρές. Εγώ προσωπικά θέλω να συνεχίσω το σχολείο, έστω και χωρίς μεροκάματα. Θα κάνω ό,τι είναι δυνατόν, ώστε να συνεχίσω τα μαθήματα. Το σχολείο είναι η μοναδική ελπίδα για εμένα» αναφέρει, μεταξύ άλλων, στο γράμμα του ο Adem Rusi.

Μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο διευθυντής του 2ου Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας των φυλακών Λάρισας, Γιώργος Τράντας, βαθιά συγκινημένος από το γράμμα που έλαβε από τον Rusi, εξηγεί πως οι κρατούμενοι μόνο με απασχόληση και εκπαίδευση μπορούν να ξεπεράσουν τη ρουτίνα της φυλακής, ενώ επισήμανε πως γίνεται μια προσπάθεια, ώστε το πρόγραμμα εκπαίδευσης να συνεχιστεί.

«Το σχολείο είναι το παλαιότερο στις φυλακές της Ελλάδας. Τα τρία τελευταία χρόνια γίνεται μια προσπάθεια, ώστε να δοθεί συνέχεια στις σπουδές των κρατουμένων, διότι αυτοί οι άνθρωποι ύστερα από δύο χρόνια, που ολοκληρώνουν τις σπουδές, δεν έχουν προοπτικές και επιστρέφουν στο κελί τους» είπε ο κ. Τράντας και σημείωσε ότι πέρυσι στο 2ο ΣΔΕ Λάρισας των φυλακών έγινε μια απόπειρα και οργανώθηκε μια ακόμη άτυπη τάξη του Λυκείου με εθελοντές, ώστε να υπάρχει συνέχεια στις σπουδές των κρατουμένων. Ωστόσο, η πρωτοβουλία αυτή δεν έχει πάρει θεσμικό χαρακτήρα.

«Ξεκινήσαμε άτυπα και πειραματικά σε εθελοντική βάση ένα άτυπο Λύκειο. Βρήκαμε εθελοντές που έγραψαν μαθητές στο εσπερινό λύκειο και έτσι οι μαθητές τελείωσαν την πρώτη τάξη. Δεν έχουμε όμως κάτι θεσμοθετημένο από την πολιτεία, για να συνεχιστεί αυτή η προσπάθεια» είπε.

Σύμφωνα με τον κ. Τράντα, έχουν ενημερωθεί και τα αρμόδια υπουργεία, ώστε να υπάρξει συνέχεια στο πρόγραμμα εκπαίδευσης των κρατουμένων και να βρεθεί πλαίσιο λειτουργίας.

Αξίζει να τονιστεί, πάντως, πως κάθε χρόνο αρκετοί κρατούμενοι συμμετέχουν στο πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων του 2ου ΣΔΕ Λάρισας, ενώ φέτος πήραν μέρος 75 κρατούμενοι. Στις δραστηριότητες του ΣΔΕ συμπεριλαμβάνονται δημιουργίες σε διαθεματικά Σχέδια Εργασίας (projects), διοργάνωση σχολικών εορτών και θεατρικών παραστάσεων, εικαστικά, αθλητικές δραστηριότητες κ.α.

grammaadem

(Φωτογραφία αρχείου)